Schokken automaat..

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Rorie

Re: auto schokt tijdens oppakken automaatbak

Bericht door Rorie » 18 mei 2011, 16:23

Kijk, dit soort info mag vaker gemeld worden toch. Zijn genoeg mensen die voor zo een euvel meteen naar de dealer gaan en geld neerleggen. Eigenlijk schandalig. En dat het dan zo makkelijk zelf te verhelpen is.......

z3mrunner

Bericht door z3mrunner » 18 mei 2011, 20:12

Ik dacht dat mijn bak al perfect schakelde . Toch maar even gereset en hij schakelt nu helemaal smooooth!

suyker

Bericht door suyker » 19 mei 2011, 06:23

misschien ook maar eens doen dit weekend
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles

Dark knight edition
Afbeelding

Redroofdevil

Bericht door Redroofdevil » 19 mei 2011, 15:28

Inmiddels ook gedaan. Hij lijkt nu inderdaad soepeler te schakelen. :)

Op zich wel vreemd dat "wij" de originele fabrieksinstellingen het fijnste vinden... je vraagt jezelf af waarom er zo'n ingewikkelde, zogenaamd intelligente en zelf "lerende" versnellingsbak is ontwikkeld. Blijkbaar leert ie alleen maar de verkeerde dingen :+

Bmw 525 Berline

Schokken automaat..

Bericht door Bmw 525 Berline » 17 aug 2011, 15:05

Hij doet het niet altijd maar wel regelmatig dat wanneer hij juist gaat stoppen aan lichten of kruispunt ofzo dat hij heel kleine schokken geeft.

Aan wat kan dat liggen?

konnie1

Re: Schokken automaat..

Bericht door konnie1 » 17 aug 2011, 21:56

Aangezien bij jou de olie nog niet is vervangen zou ik dat laten doen, wat je ook kunt proberen is de automaat resetten.

Eerst resetten, als dat niet helpt preventief je bakolie laten vervangen.

Bmw 525 Berline

Bericht door Bmw 525 Berline » 18 aug 2011, 19:10

konnie1 schreef:Aangezien bij jou de olie nog niet is vervangen zou ik dat laten doen, wat je ook kunt proberen is de automaat resetten.

Eerst resetten, als dat niet helpt preventief je bakolie laten vervangen.
En hoe reset je de automaat?

Ps:ik heb al afspraak gemaakt voor bakolie te laten vervangen samen met groot onderhoud.

Ga hem morgen binnendoen.Garagist zei dat 3/10 gevallen verlost is van die schokken door bakolie te laten vervangen.

En heb vandaag iemand anders gesproken over die schokken en hij zei dat een officiële BMW garage dat met een soort update(softwarematig)kan wegkrijgen en dat hij iemand kent waarbij het mee opgelost is geraakt.

Als bakolie veranderen niet gaat helpen dan ga ik dat proberen.

lekkerwijf1

Bericht door lekkerwijf1 » 18 aug 2011, 19:48

Kun je beter eerst ff de adaptatie waarden van de automaartbak resetten. (werkt het dan kost het je niks)
Helpt het niks kun je altijd nog geld uit gaan geven. :W
De zoekfunctie omtrent de automaatbak van een e60 e61 wil ook wel helpen. het staat meerdere keren uitgelegd hoe dit te doen.

lekkerwijf1

Bericht door lekkerwijf1 » 18 aug 2011, 19:53

Bak resetten:

Bij koude motor:
Sleutel in het contact en doordraaien dat de tweede klik dus niet starten.
je gaspedaal helemaal intrappen door de kickdown dit 30 sec. Vasthouden en daarna gewoon starten.
Je bak gaat hierna opnieuw inleren op jouw rijgedrag.
Succes

gogme

Bericht door gogme » 19 aug 2011, 16:21

Als je sportief rijd en stevig remt dan zijn die kleine schokjes warschijnlijk het terug schakelen van de bak
kijk dan maar eens op je toeren teller.

gr willem

Bmw 525 Berline

Bericht door Bmw 525 Berline » 19 aug 2011, 18:06

lekkerwijf1 schreef:Kun je beter eerst ff de adaptatie waarden van de automaartbak resetten. (werkt het dan kost het je niks)
Helpt het niks kun je altijd nog geld uit gaan geven. :W
De zoekfunctie omtrent de automaatbak van een e60 e61 wil ook wel helpen. het staat meerdere keren uitgelegd hoe dit te doen.
Wat bedoel je met zoekfunctie van automaatbak .. ?Op deze forum achter zoeken ofwat?
lekkerwijf1 schreef:Bak resetten:

Bij koude motor:
Sleutel in het contact en doordraaien dat de tweede klik dus niet starten.
je gaspedaal helemaal intrappen door de kickdown dit 30 sec. Vasthouden en daarna gewoon starten.
Je bak gaat hierna opnieuw inleren op jouw rijgedrag.
Succes
Dank je 100x man(aré man?!..staat wel "lekkerwijf" bij je ma.. :tong: ) echt!!!!Ga dit morgen dadelijk doen als ik men auto morgen terug ga halen na groot onderhoud.Hij kan boitoilie niet veranderen omdat hij een stuk niet meer liggen had en het in de week binnenkomt dus morgen is alleen groot onderhoud gedaan en als die schokken weg zijn met te resetten dan ga ik mss het olie vervangen van versnellingsbak annuleren?Of zou ik het toch nog doen denk je?

Ps:bedoel je met kickdown dat ik hem op sportief moet zetten ofzo?

Ps(2):als je 30sec. de gaspedaal hebt ingedrukt gehouden.. als je dan start moet je de gaspedaal nog altijd ingedrukt houden OF moet je eerst lossen en dan pas starten?
gogme schreef:Als je sportief rijd en stevig remt dan zijn die kleine schokjes warschijnlijk het terug schakelen van de bak
kijk dan maar eens op je toeren teller.

gr willem
Is niet van sportief rijden man.. ik rij eerlijk gezegd kalm en die schokken is gewoon bij vertragen en stilstaan.. .

lekkerwijf1

Bericht door lekkerwijf1 » 19 aug 2011, 18:33

Kickdown Is een sport schakelaar onder je gaspedaal De kickdown wordt gebruikt wanneer je het gaspedaal vol intrapt je voelt dan een schakelaar klikken.
Olie verversen van de automaat is nooit verkeerd. alleen zou ik eerst maar ééns beginnen met een bak reset ik weet niet wat je auto heeft gelopen ? en of deze veel in de stadt gebruikt worden ?
dat wil zeggen veel optrekken en remmen ?

Bmw 525 Berline

Bericht door Bmw 525 Berline » 20 aug 2011, 13:55

Bedankt!!!Heb het vandaag geprobeerd en heb er nog wel niet zooo lang mee gereden maar in die tijd heeft hij niet geschokt.. denk dat het geholpen heeft!

Maar wat een rotzakken van BMW zelf.. hun vragen 200€ voor zogezegd een "update" terwijl ze ook maar dit doen denk ik.. :leip: :(

Bmw 525 Berline

Bericht door Bmw 525 Berline » 20 aug 2011, 14:01

lekkerwijf1 schreef:Kickdown Is een sport schakelaar onder je gaspedaal De kickdown wordt gebruikt wanneer je het gaspedaal vol intrapt je voelt dan een schakelaar klikken.
Olie verversen van de automaat is nooit verkeerd. alleen zou ik eerst maar ééns beginnen met een bak reset ik weet niet wat je auto heeft gelopen ? en of deze veel in de stadt gebruikt worden ?
dat wil zeggen veel optrekken en remmen ?
Hallo,

Heb het resetten vandaag gedaan en het heeft precies wel geholpen hoor.. maar moet het nog eens testen op een wat langere afstand met veel stoppen/bijna stilstaan want dan deed hij het.. .

Ik woon niet in een grote stad maar een gewone dorpje man maar rij weleens regelmatig naar de stad maar niet elke dag.

Moet wel zeggen dat mijn auto van Brussel komt dus ja ik weet het niet.. daar is het sowieso veel stoppen/optrekken maar ja,het is nog te zien WAAR in Brussel want je hebt ook genoeg deelgemeenten waar het meevalt van stoppen/optrekken.. .

Nu ben ik aan het twijfelen of ik de olie van de automaat wel zou laten verversen hoor.. .

Ps:heb de gaspedaal vol ingedrukt maar heb weinig tot niets gemerkt van een klik van een schakelaar..

Btw:ik snap ECHT NIET waarom ik niet op op de hoogte wordt gebracht dmv een mail als er gereageerd wordt in mijn topic of een antwoord ofzo???? :s :s :s
soorgelijke onderwerpen samengevoegd

Moderatoropmerking Aron

suyker

Bericht door suyker » 20 aug 2011, 17:40

Je word alleen bericht als je prive bericht krijg, maar je krijgt tog redelijk snel antwoord op je vraag.

Dat je die klik niet voelt vind ik raar. Het is net een drempel waar je hem doorheen drukt
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles

Dark knight edition
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”