Advies sound upgrade
Advies sound upgrade
Ik ben vast niet de enige, rijd je zo'n pracht auto, groot, automaat en vol snufjes met je stoere bril, maar dan zit je opgeschept met geluidboxjes met een baggersound, alsof Bmw ze heeft ingekocht bij de Aldi (*disclaimer). Nu is het ook alsof mijn rechterboxje voorin (deur) kapot is, bij hoge volume komt er vage schrale geluiden uit.
Iemand reeds een soundupgrade gedaan en die ons tips kan geven? Ik wil dus alleen de standaard boxjes vervangen, dit moet voor mij ruim voldoende zijn! Hiervoor een Alfa GT gehad met Bose en dan voel je het verschil wel hoor
Ik wil zeker geen subwoofer achterin plaatsen of gaan zitten klooien met versterkers. Iets meer bass vind ik meer als genoeg, nu is het echt 2x niks en dat terwijl ik de volume meestal op normaal heb staan.
* disclaimer dit geldt natuurlijk alleen voor de zieligerds onder ons met basis audio
Iemand reeds een soundupgrade gedaan en die ons tips kan geven? Ik wil dus alleen de standaard boxjes vervangen, dit moet voor mij ruim voldoende zijn! Hiervoor een Alfa GT gehad met Bose en dan voel je het verschil wel hoor
Ik wil zeker geen subwoofer achterin plaatsen of gaan zitten klooien met versterkers. Iets meer bass vind ik meer als genoeg, nu is het echt 2x niks en dat terwijl ik de volume meestal op normaal heb staan.
* disclaimer dit geldt natuurlijk alleen voor de zieligerds onder ons met basis audio
Re: Advies sound upgrade
argh Fu*k nog niet wakker, kan iemand hem moven naar E60 forum?
Ik zou niet weten hoe de standaard audio klinkt.
Ik heb Logic7 - Hifi Professional met 13 speakers.
Ik heb Logic7 - Hifi Professional met 13 speakers.
- Spoiler: Laat zien
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Klinkt echt bagger, trust me. En dat komt niet doordat bij mij eentje kaduuk is, want de vervorming treed pas op bij hoge volume
Ik dacht als ik er toch geld voor ga uitgeven dan gelijk goed doen door iets bij te leggen, maar dan met goed resultaat. Zal eens zoeken op 5series vanavond, of daar mensen bezig zijn geweest met hun speakers.
Ik dacht als ik er toch geld voor ga uitgeven dan gelijk goed doen door iets bij te leggen, maar dan met goed resultaat. Zal eens zoeken op 5series vanavond, of daar mensen bezig zijn geweest met hun speakers.
Ik heb: 676 Hifi actief luidsprekersysteem
En dat schijnt standaard te zijn maar de sound is echt retegoed.
Toen ik de funf net had, dacht ik dat de rechterspeaker het niet goed deed. Laarman melde toen dat het vaak niet aan de speakers lag maar er vaker iets niet goed met de versterker was. Misschien geldt dat ook voor de kwaliteit sound, waar je nu last van hebt.
En dat schijnt standaard te zijn maar de sound is echt retegoed.
Toen ik de funf net had, dacht ik dat de rechterspeaker het niet goed deed. Laarman melde toen dat het vaak niet aan de speakers lag maar er vaker iets niet goed met de versterker was. Misschien geldt dat ook voor de kwaliteit sound, waar je nu last van hebt.
- Kingfisher
- Contacteer:
@z3mrunner: nou, het is me wel weer duidelijk dat je Ralph wel gelooft en mij niet.... Ik blijf desondanks bij mijn bewering dat jij en ik niet het standaard audiosysteem hebben. Wij hebben linksachterin achter het klepje een klein versterkertje (van Harman), de Logic 7 heeft daar een enorme joekel zitten (met koeling), en bij het standaard systeem zit (volgens mij) niks.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Ah, dan heb ik net niet goed gelezen. Ik heb dus toch een beter sound systeem. Cool! Het geluid is ook gewoon echt goed!
- Kingfisher
- Contacteer:
Ik vind het geluid ook best goed inderdaad. Je kunt het eigenlijk voluit zetten zonder dat het vervormt. Daarom ben ik ook reuze benieuwd hoe het Logic 7 systeem klinkt. Ik heb zelf wel eens gekeken naar de mogelijkheden voor een upgrade naar Logic7, maar dat was mij iets teveel werk.
Wat me wel opvalt is dat mijn speakers wel moeite hebben met sommige hoge tonen van pianomuziek (bv Yann Thiersen).
Wat me wel opvalt is dat mijn speakers wel moeite hebben met sommige hoge tonen van pianomuziek (bv Yann Thiersen).
@Z3mrunner: Altijd goed om mij te geloven ipv Kingfisher. Graag ook als ik ongelijk heb.
@Kingfisher
Ik stel voor dat je bij de volgende meet gewoon je CD van Yann Thiersen mee neemt. Dan luisteren we wel of er nog enig verschil is met Logic7 en jou systemen.
@Kingfisher
Ik stel voor dat je bij de volgende meet gewoon je CD van Yann Thiersen mee neemt. Dan luisteren we wel of er nog enig verschil is met Logic7 en jou systemen.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
als die nog niet verkocht is wel
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
Dark knight edition
- Kingfisher
- Contacteer:
@Ralph: goed plan, gaan we doen. Ik was het afgelopen meet helemaal vergeten, want ik had toen al graag het verschil willen horen.
@Suyker: in zijn toekomstige M5 zit ook vast wel Logic7.
@Suyker: in zijn toekomstige M5 zit ook vast wel Logic7.
Ik vind het geluid in die van mij ook gewoon super (helemaal voor originele boxen) alleen als ik hem bijna helemaal op het luidst heb hoor je bij sommige nummers dat de bas net iets te is.
ja idd .
Bas kan het net niet aan.
In me vorige auto een bravo. had ik well hifi systeem met sub oin de kofferbak af fabriek. Klonk wel net iets lekkerder
Bas kan het net niet aan.
In me vorige auto een bravo. had ik well hifi systeem met sub oin de kofferbak af fabriek. Klonk wel net iets lekkerder
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
Dark knight edition
Dark knight edition
De e60 heeft ook 2 sub's onder de stoelen.
Ok, maar volgens mij heeft iedereen hier dan niet de meest basis optie zoals ik blijkbaar heb. Enig idee waar de versterker achterin zit, dan kan ik dat na werk nog ff controleren. 2 subs onder de stoelen is toch als je de logic7 hebt?