elektrische stoel x5

Voor alle technische vragen over de BMW X5
sjaaki

elektrische stoel x5

Bericht door sjaaki » 23 mei 2011, 17:47

Hoi geachte kenners ik heb een x5 gekocht met mechanische stoelen en heb nu een elektrische met drie geheugen geplaatst. elaas werken deze niet als ik de de schakelaar bedien krijgt het motortje wel stroom dus er is wel voeding aanwezig via alle twee de bedrading krijgt hij stroom. via de ene draad krijgt het stroom om omhoog te draaien en via de andere om omlaag te draaien
Wie kan mij hierbij helpen
Overbodige info weggehaald en verplaatst naar X serie techniek

Moderatoropmerking Darudevampire

KJ_bmw

Re: elektrische stoel x5

Bericht door KJ_bmw » 23 mei 2011, 20:37

Weet je zeker dat je op de juiste draden meet? Er zitten op de motoren 4 draden, 2 voor de voeding en 2 voor het signaal vanaf de positie opnemer.
Als er op de 2 dikke draden spanning staat en de motor draait niet moett deze vastzitten of defect zijn.
let wel, er is geen draad voor vooruit en een aparte voor achteruit.. De spanning op de draden word gewoon omgepoold als de stoel achteruit moet gaan.
Je moet dus meten met een meetpen van je multimeter op elke dikke draad terwijl je de betreffende schakelaar bediend.
Maar als geen enkele motor in de stoel het doet zou ik toch gaan denken dat er iets anders niet klopt. Hoe heb je de voed
ing van de stoelen aangesloten en werken beide stoelen niet?
BMW 318CI 2003 M-Technik II Afbeelding

sjaaki

Re: elektrische stoel x5

Bericht door sjaaki » 24 mei 2011, 08:08

Goede morgen h/ en d als eerst .thanks voor de reacties
Het motortje heeft maar twee draden maar en krijgt voeding via bij de draden om en licht er aan welke kant je schakelaar opduwd ik denk eerder dat er een relay in het geheugen kastje moet zitten of dat er andere manier negatief schakeling moet of dat er een softwear voor moet zijn. De stekker wat uit de kabelboom kon ik zo aankoppelen op de stekker van de stoel

Plaats reactie

Terug naar “BMW X5 (E53) Techniek”