Defecte LMM ??

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Frenkz

Re: Defecte LMM ??

Bericht door Frenkz » 24 mei 2011, 21:03

ik heb denk ik ook een probleem met de LMM heb, alleen heb ik andere kuren: Bij mij gaat er plots (vooral op de snelweg) het accu lampje even branden (ca. 1 sec) en de motor houdt dan behoorlijk in (een klap als het ware) maar hij slaat verder niet af ofzo.
De toeren zakken net even in en daarna is alles normaal. (dit alles binnen die ene seconde)

Ik gok dat dit ook de LMM is, of vind iemand anders van niet?
Anyways, als je zo'n originele BOSCH LMM zou aanschaffen, dan is het kweste van gewoon vervangen en klaar.
of moet je naar de dealer om het weer te laten coderen/inlezen op jouw auto ??

Ik heb al een keer zelf mijn luchtfilter vervangen, waarbij ik dus ook de LMM moest eraf halen e.d.
Dus ik weet nu hoe het moet en wil het natuurlijk zelf doen, tenzij er een computer aan te pas moet komen achteraf :roll:

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 25 mei 2011, 15:54

wat???

als je je luchtfilter moet vervangen je LMM er af??
Ik denk dat je nog een x goed moet kijken. Das niet de normale gang van zaken.

Denk dat je jouw probleem eerder ergens anders moet zoeken. Een LMM doet het wel of niet goed. Deze geeft doorgaans geen problemen
van een paar seconden en daarna weer niet.

Normaal gesproken is het gewoon uitwisselen. Als je hetzelfde onderdeelnummer te pakken hebt moet het geen probleem zijn.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Frenkz

Bericht door Frenkz » 25 mei 2011, 17:29

Bij mijn 318 is dit wel zo faab ;)

ivanho

Bericht door ivanho » 25 mei 2011, 18:03

Jij hebt idd gelijk Frenkz. Bij een 316i en 318i E46 (320i enz. weet ik niet) moet je bij het verwisselen van je luchtfilter idd je lmm losschroeven van het luchtfilterhuis anders krijg je het filter er niet uit :ja:
Zo zie je maar: ook weer wat geleerd Fabian !!
Ben nu ook te weten gekomen dat er bepaalde types lmm gemodificeerd zijn en die schijn je idd opnieuw te moeten laten inlezen.
Geluk bij een ongeluk schijnen deze gemodificeerde lmm's alleen voor de dieselmotoren gemaakt te zijn en die heb ik dus niet.

Frenkz ik denk dat jij meer een electronisch probleem hebt ipv iets met je lmm.
Kan je alleen niet helpen met waar te zoeken maar misschien is het probleem uit te lezen ?? :s
Wie niet om autorijden geeft moet geen BMW kopen !!

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 25 mei 2011, 18:39

vreemd dat dat zo is dan bij het luchtfilter.

IK heb dat echt nog nooit bij een auto gezien.
Meestal is het aan kapje los schroeven en weg halen en je kan er zo bij.

Beetje raar dat bij bmw dat dan wel zo werkt.

Bij een diesel heb je er geen last van, kan je redelijk makkelijk het filter wisselen.
En die is behoorlijk groot. Het is een lange ovale koker van ongeveer 40-50 cm lang die
langs het grootste gedeelte van het blok loopt.

Vandaar dat ik het vreemd vond.

Maar als jullie het zeggen heb ik weer wat geleerd.
(al zal ik het weinig gebruiken) ;)
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Frenkz

Bericht door Frenkz » 25 mei 2011, 19:08

@ivanho

ik heb de auto al paar keer laten uitlezen en de melding (beetje vaag omschreven in het engels) lijkt met het LMM te maken te hebben.
Maar als jij zegt dat alleen de diesel versies opnieuw ingelezen moeten worden dan ga ik waarschijnlijk gewoon een originele BOSCH LMM bestellen via Ebay.
tussen de 120 en 140 euro heb je er een. Dan hoop ik maar dat dat het is, ben ik max ~140 kwijt i.p.v. andere dingen laten uitzoeken door de dealer (alleen uitlezen en 1 uur onderzoekswerk ben ik al over de 200,- heen schat ik)

ivanho

Bericht door ivanho » 26 mei 2011, 19:16

@Frenk

Ben ook al aan het zoeken geweest en kwam bv. hier uit: http://www.onderdelenholland.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Vind nog steeds die prijsverschillen enorm terwijl je het over dezelfde Bosch lmm hebt - dealer: € 350,- bij bv. Onderdelenholland.nl € 258,- en vlg's jou op Ebay € 140,- :s Ik ga die firma Onderdelenholland bellen / mailen en vragen wat, buiten de prijs, het verschil is tussen een Bosch lmm en die van dat duitse merk Atec wat zij aanbieden. Als zij garanderen dat er geen verschil is tussen beide denk ik dat ik dan de gok waag voor die € 97,-.
Mocht jij wat aantrekkelijks op Ebay vinden hoor ik het graag van je en ik zal hier laten weten wat Onderdelenholland te vertellen heeft.

Suc6 :duim:

Frenkz

Bericht door Frenkz » 26 mei 2011, 21:10

Ik heb al eerder contact gehad met die man van onderdelenholland.nl.
Hij vertelt dat het geen originele LMM's zijn maar wel van goede duitse kwaliteit. Ik wilde er bijna een bestellen maar na het inlezen over niet originele LMM's ben ik daar vanaf gestapt.

Ik weet niet welke 318 jij hebt? Als je een N42 blok hebt (143 pk) dan heb je de zelfde als ik en kan je op ebay veel vinden (origineel)

0280218075 is het BOSCH nummer :)

Succes :)

-edit-

ik heb hem nu gewoon besteld (de bovenste in de lijst)
ben benieuwd !

ivanho

Bericht door ivanho » 27 mei 2011, 23:20

Oke Frenk, niet aan gedacht dat die lmm van Onderdelenholland waarschijnlijk ook opnieuw ingelezen moeten worden en dan kan je idd beter een Bosch nemen,
Prijsverschil is dan zo klein dat je dan met een Bosch (OEM) beter af bent.

Ik heb idd een zelfde 318i N42 blok als jij hebt.
Heb nog nooit iets via Ebay besteld maar als bij jou alles oke gaat dan ga ik je voorbeeld zeker volgen.
Hopelijk gaat het goed en ben je (zijn we) snel van de problemen af.

Hoor het graag van je !!

Frenkz

Bericht door Frenkz » 02 jun 2011, 13:05

Ik heb de LMM afgelopen dinsdag gekregen en vandaag gemonteerd.
Heb een klein rondje van zo'n 20 km gereden en alles werkt zoals het moet. Maargoed ik had niet altijd elke dag last van het probleem.
Soms ging het 3 dagen goed en dan 3x op de volgende dag het inhouden probleem.

Ik zal over een week een (en 1000 km verder) een update posten.
*fingers crossed*

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”