Advies sound upgrade
Re: Advies sound upgrade
Heb ook geen logic7 en toch 2 subs.Klinkt inderdaad behoorlijk goed.
- Kingfisher
- Contacteer:
Bij de touring zit ie links achter het luikje:
Zie ook hoe groot het zwarte frame is waar het op bevestigd is, zo groot is de versterker van de Logic7 unit.
Zie ook hoe groot het zwarte frame is waar het op bevestigd is, zo groot is de versterker van de Logic7 unit.
- Spoiler: Laat zien
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Thanks, maar dat eerste zegt me helemaal niks. Ga het straks alsnog even controleren.
Zijn de subs met het blote oog te zien zonder hele stoel los te moeten monteren?
dit zojuist gevonden : http://www.remapman.com/e60-e61-modific ... diy-guide/" onclick="window.open(this.href);return false;
vanavond maar eens kijken of ik 2 tweeters kan scoren via ebay. en dan alsog de rechterbox vervangen
Zijn de subs met het blote oog te zien zonder hele stoel los te moeten monteren?
dit zojuist gevonden : http://www.remapman.com/e60-e61-modific ... diy-guide/" onclick="window.open(this.href);return false;
vanavond maar eens kijken of ik 2 tweeters kan scoren via ebay. en dan alsog de rechterbox vervangen
- Kingfisher
- Contacteer:
Schuif de stoel helemaal naar voren, als het goed is zie je dan onder de stoel een metalen 'rooster'. Een zwart metalen plaat met gaatjes er in. Daaronder zitten je woofers.
Ohja, en het luikje waar ik het over heb: in de kofferbak heb je zowel links als rechts een verticale klep zitten die open kan. Als je de linker opent zie je de eventuele versterker op de wielkast zitten. Het zou echter kunnen zijn dat het bij de sedan anders is dan bij de touring.
Ohja, en het luikje waar ik het over heb: in de kofferbak heb je zowel links als rechts een verticale klep zitten die open kan. Als je de linker opent zie je de eventuele versterker op de wielkast zitten. Het zou echter kunnen zijn dat het bij de sedan anders is dan bij de touring.
Voor een paar weken terug heb ik alles vervongen door een X-ion 200 set.
Tweeters en middentoon in de deuren en nieuwe sub onder de stoelen.
Als je het goed wilt doen moet er nog een versterker bij maar dat komt bij mij nog wel een keer.
Toch een veel beter geluid!
Voor de kosten en wat je er voor terug krijgt vind ik dit een goede optie.
Tweeters en middentoon in de deuren en nieuwe sub onder de stoelen.
Als je het goed wilt doen moet er nog een versterker bij maar dat komt bij mij nog wel een keer.
Toch een veel beter geluid!
Voor de kosten en wat je er voor terug krijgt vind ik dit een goede optie.
Subwoofer
Hallo allen,
Ik heb een prangende vraag die mij nu al een week bezighoud. Ik wil graag in mijn e60 530d 2004 een versterker + subwoofer in de kofferbak plaatsen om het geluid wat meer fatsoenlijke bass mee te geven. Ik heb het internet al afgestruind naar informatie en kom steeds dezelfde posts tegen waarin men stelt dat er een fabrieksversterker gemonteerd zit tegen de wielkas van het linkerachterwiel. Na heel mij auto zowat gestript te hebben kan ik deze niet vinden. Kan het zijn dat ik op de verkeerde locatie zoek? Zit een versterker niet standaard in deze modellen? Als het er niet standaard inzit. Moet ik dan via de output van de radio helemaal een kabel trekken naar de kofferbak om daar mijn versterker aan te sluiten? Ik hoop dat iemand antwoord hierop kan geven. Alvast bedankt!
Groeten,
Rick
Ik heb een prangende vraag die mij nu al een week bezighoud. Ik wil graag in mijn e60 530d 2004 een versterker + subwoofer in de kofferbak plaatsen om het geluid wat meer fatsoenlijke bass mee te geven. Ik heb het internet al afgestruind naar informatie en kom steeds dezelfde posts tegen waarin men stelt dat er een fabrieksversterker gemonteerd zit tegen de wielkas van het linkerachterwiel. Na heel mij auto zowat gestript te hebben kan ik deze niet vinden. Kan het zijn dat ik op de verkeerde locatie zoek? Zit een versterker niet standaard in deze modellen? Als het er niet standaard inzit. Moet ik dan via de output van de radio helemaal een kabel trekken naar de kofferbak om daar mijn versterker aan te sluiten? Ik hoop dat iemand antwoord hierop kan geven. Alvast bedankt!
Groeten,
Rick
- Kingfisher
- Contacteer:
Hi Rick, het lijkt er inderdaad op dat jij net als de ts een standaardaudio hebt. Anders had je minstens hetzelfde aangetroffen als wat je hierboven op de foto ziet, of in het geval van de Logic7 een veel grotere. Maar in het laatste geval had je waarschijnlijk niet gezocht naar een audioupgrade.
Je hoeft niet heel veel moeite te doen om de versterker te vinden (in ieder geval niet in de touring), linker luikje openen in de kofferbak en richting wielkast kijken is genoeg.
Je hoeft niet heel veel moeite te doen om de versterker te vinden (in ieder geval niet in de touring), linker luikje openen in de kofferbak en richting wielkast kijken is genoeg.
Hallo Kingfisher,
Bedankt voor de info. Ik heb een Sedan, maar daarvoor zal dan wel hetzelfde gelden. Het is dus de bedoeling dat ik die draden dan vanaf de radio naar de kofferbak trek? Of is er een meer simpele optie? Zit er uberhaupt wel een output voor een versterker op die radio of moet ik gaan knippen in de kabels?
Bij voorbaat dank,
Groeten,
Rick
Bedankt voor de info. Ik heb een Sedan, maar daarvoor zal dan wel hetzelfde gelden. Het is dus de bedoeling dat ik die draden dan vanaf de radio naar de kofferbak trek? Of is er een meer simpele optie? Zit er uberhaupt wel een output voor een versterker op die radio of moet ik gaan knippen in de kabels?
Bij voorbaat dank,
Groeten,
Rick
knippen en solderen
of een versterker kopen met een aansluitmogelijkheid met speakerkabels.
of een versterker kopen met een aansluitmogelijkheid met speakerkabels.
Juist het wordt knippen in de bedrading, dit is het meest makkelijk. En dan een versterker nemen met een high input. Ik heb het ook zo zitten in mijn e61. Dus de originele speakers met een externe subwoofer erbij. Alleen nog een keer 4 tweeters scoren (2 voor voorzijde en 2 voor achterin)
After All It's Only A Weed That Turns To A Flower In Your Mind
ik ben voorstander van high-low converters.
Dan maak je van speakerdraden tulpaansluitingen.
Dat trekt wat makkelijker draden.
De kastjes zijn niet echt groot en ergens in het dashboard makkelijk op te bergen.
Voordeel is dat alle andere bekabeling makkelijk kan blijven liggen en dus snel weer te herstellen is naar origineel.
Ook zit je dan zonder de originele versterkers en heb je daar geen problemen mee met aansluiten
en instellingen die je geluid kunnen veranderen.
Dan maak je van speakerdraden tulpaansluitingen.
Dat trekt wat makkelijker draden.
De kastjes zijn niet echt groot en ergens in het dashboard makkelijk op te bergen.
Voordeel is dat alle andere bekabeling makkelijk kan blijven liggen en dus snel weer te herstellen is naar origineel.
Ook zit je dan zonder de originele versterkers en heb je daar geen problemen mee met aansluiten
en instellingen die je geluid kunnen veranderen.
Ik heb bij mij de kappen er ook even afgehaald maar kan ook niks vinden wat op een versterker lijkt.
Links trof ik dit aan:
Met deze stekkers aan de onderkant.
Rechts trof ik dit nog aan.
Links trof ik dit aan:
Met deze stekkers aan de onderkant.
Rechts trof ik dit nog aan.
dat eerste met witte tulpje bovenaan heb ik ook, geen idee of dat de versterker is.
Afgelopen weekend in een gechipte 335d gereden (wat een beest), en daar zat logic7 in. Nog nooit beter geluid in een auto meegemaakt als dat, man man
Afgelopen weekend in een gechipte 335d gereden (wat een beest), en daar zat logic7 in. Nog nooit beter geluid in een auto meegemaakt als dat, man man
Bij de volgende meeting kunnen jullie mijn Logic7 beluisteren.
Ik heb geen idee of het ect beter is dan de verschillende andere setjes.
Het is in ieder geval STUKKEN beter als dat brakke geluid uit mijn E46.
Ik heb geen idee of het ect beter is dan de verschillende andere setjes.
Het is in ieder geval STUKKEN beter als dat brakke geluid uit mijn E46.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Omdat ik de standaard installatie in een e60 ook te triest voor worden vind klinken ben ik mij ook aan het verdiepen in een upgrade.
Dan kom ik idd al snel uit op de X--ION 200 speakerset van audio system
Echter is het, als je de standaard "low budget" installatie hebt wel verstandig om deze aan te sturen dmv een extra versterker anders loop je de kans dat je potentieel je versterker in de CCC/m-ask opblaast.
Men heeft mij verteld een 4 kanaals versterker te gebruiken,ik vraag mij alleen af waarom want als ik via WDS wiring diagram's kijk zie ik dat de bijde sub's onder de stoelen gewoon via de linker en rechter front uitgangen aangestuurd worden.dus niet apart via de CCC.
De achter speakers laat ik ongemoeid.
Dan kom ik idd al snel uit op de X--ION 200 speakerset van audio system
Echter is het, als je de standaard "low budget" installatie hebt wel verstandig om deze aan te sturen dmv een extra versterker anders loop je de kans dat je potentieel je versterker in de CCC/m-ask opblaast.
Men heeft mij verteld een 4 kanaals versterker te gebruiken,ik vraag mij alleen af waarom want als ik via WDS wiring diagram's kijk zie ik dat de bijde sub's onder de stoelen gewoon via de linker en rechter front uitgangen aangestuurd worden.dus niet apart via de CCC.
De achter speakers laat ik ongemoeid.