Style 98 velgen met 225/45 sporen niet
Style 98 velgen met 225/45 sporen niet
Ik heb sinds vorige jaar een setje style 98(7J, 17") velgen gekocht met daarop
Bridgestone Potenza RE050 225/45 banden.
Met deze velgen/banden trekt de auto enorm in sporen en oneffen wegdek.
Sinds de schokbrekers vervangen zijn en de auto uitgelijnd is, is het wel minder geworden.
Met de style 136 velgen (7J, 16") met 225 banden had ik geen enkel probleem.
Heeft iemand hier een idee of deze band te breed is voor deze velg, of
ligt het aan de combinatie?
Of heeft iemand hier ook deze ervaring met deze velgen?
Bridgestone Potenza RE050 225/45 banden.
Met deze velgen/banden trekt de auto enorm in sporen en oneffen wegdek.
Sinds de schokbrekers vervangen zijn en de auto uitgelijnd is, is het wel minder geworden.
Met de style 136 velgen (7J, 16") met 225 banden had ik geen enkel probleem.
Heeft iemand hier een idee of deze band te breed is voor deze velg, of
ligt het aan de combinatie?
Of heeft iemand hier ook deze ervaring met deze velgen?
Re: Style 98 velgen met 225/45 sporen niet
Betreft het aangeschafte set een "gebruikte set" en komen deze ook van een zelfde e46 af als jij heb?
Ieder type auto (eigenlijk iedere auto) heeft zijn iegen identieke "wiel stand" waardoor banden anders afslijten dan jouw auto.
Dat zou dus het sporen event kunnen verklaren.
Ieder type auto (eigenlijk iedere auto) heeft zijn iegen identieke "wiel stand" waardoor banden anders afslijten dan jouw auto.
Dat zou dus het sporen event kunnen verklaren.
Het betreft een set splinternieuwe velgen met splinternieuwe banden Bridgestone RE050A 225/45R17-91W
ik heb al zoveel mensen gehoord hierover, en ik heb precies hetzelfde. 16 inch geen probleem, 17 inch irritante spoorvorming en zoekerig rijgedrag. Wordt inderdaad ietje beter als je hem laat uitlijnen en/of nieuwe banden/schokbrekers, maar ik denk dat het te maken heeft met het ontwerp van de auto. Dus de ophanging, camber, etc.
Denk dat je hem gewoon eens moeten laten uitlijnen op de nieuwe wielen, verder is het zo dat grotere/bredere wielen eerder de zwakke punten aan het licht brengen, dus ook je draagarmrubbers eens laten controleren.
Is beide al gebeurd.
Laatst gewijzigd door Gast op 28 mei 2011, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd zie forumregels m.b.t. quoten
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd zie forumregels m.b.t. quoten
wat is de ET waarde van die velgen?
orgineel is is dat ET 47, hoe lager die waarde hoe verder de velgen naar buiten komen en hoe slechter de wegligging.
gr hans
orgineel is is dat ET 47, hoe lager die waarde hoe verder de velgen naar buiten komen en hoe slechter de wegligging.
gr hans
Er staat niet bij dat het originele velgen zijn dus kan de ET waarde wel anders zijn.
Klopt de bandenmaat wel? want je had 16 inch met 225 - ? - 16 en nu 225 - 45 - 17.
Klopt de bandenmaat wel? want je had 16 inch met 225 - ? - 16 en nu 225 - 45 - 17.
Ik heb dezelfde verschijnselen.
Ik heb precies hetzelfde type band, breedte is ook gelijk. Ik heb alleen de 16 inch. Op mijn wintervelg van 15'' geen enkel probleem....
Ik heb precies hetzelfde type band, breedte is ook gelijk. Ik heb alleen de 16 inch. Op mijn wintervelg van 15'' geen enkel probleem....
kan aan de banden zelf liggen, niet iedere band is even geschikt voor elke auto
Ik heb de bandjes wat harder opgepompt tot 2,5 bar, dat scheelt volgens mij ook wel iets, normaal ben ik gewend aan max. 2,2 bar.
Op de site van Bridgestone is terug te vinden dat een 225/45R17 band bij voorkeur op een 7 1/2J velg hoort en niet op een 7J velg.
De band is denk ik gewoon aan de brede kant voor deze velg.
Op de site van Bridgestone is terug te vinden dat een 225/45R17 band bij voorkeur op een 7 1/2J velg hoort en niet op een 7J velg.
De band is denk ik gewoon aan de brede kant voor deze velg.
Ja dat kan idd, ik heb 225 op 8 j en dat zit precies goed, als de velg te smal is gaat hij rollen over de wangen.