Aantal vraagjes.....
Aantal vraagjes.....
Goededag,
Ik ben sinds een week of 2 in het bezit van een E61-535D.
Ik heb me al even voorgesteld, in het daarvoor bedoelde gedeelte, in het forum.
Ik heb een paar vraagjes waar jullie misschien een antwoord op weten:
1. Het kleine achterruitje in mijn achterklep wil niet open, en m'n bagage afdekhoes gaat wel automatisch open,
maar niet dicht. (hoort dit misschien?)
Nu heb ik op het forum wel gelezen dat dit een draadbreuk zou kunnen zijn. echter bij elke uitleg hoe ik dit moet vervangen.
moet eerst het achterruitje open.
Weet iemand of je dit ruitje ook handmatig kan openen?aanvulling: ik heb een electrische achterklep
2. Ik heb in mijn Check control de melding: SOS noodoproep storing.
Nu heb ik inderdaad een SOS noodoproep knop in m'n dakhemel.
Ik heb gelezen dat deze dienst niet ondersteund wordt in nederland, maar hoe kom ik van de storingsmelding af?
Alvast hartelijk dank voor de eventuele antwoorden.
Ik ben sinds een week of 2 in het bezit van een E61-535D.
Ik heb me al even voorgesteld, in het daarvoor bedoelde gedeelte, in het forum.
Ik heb een paar vraagjes waar jullie misschien een antwoord op weten:
1. Het kleine achterruitje in mijn achterklep wil niet open, en m'n bagage afdekhoes gaat wel automatisch open,
maar niet dicht. (hoort dit misschien?)
Nu heb ik op het forum wel gelezen dat dit een draadbreuk zou kunnen zijn. echter bij elke uitleg hoe ik dit moet vervangen.
moet eerst het achterruitje open.
Weet iemand of je dit ruitje ook handmatig kan openen?aanvulling: ik heb een electrische achterklep
2. Ik heb in mijn Check control de melding: SOS noodoproep storing.
Nu heb ik inderdaad een SOS noodoproep knop in m'n dakhemel.
Ik heb gelezen dat deze dienst niet ondersteund wordt in nederland, maar hoe kom ik van de storingsmelding af?
Alvast hartelijk dank voor de eventuele antwoorden.
Laatst gewijzigd door flinstone op 27 mei 2011, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Aantal vraagjes.....
De achterruit van de kofferklep gaat open met het schakelaartje onder de achterruitenwisser. Dan klapt de afdekhoes naar boven. Naar beneden gaat inderdaad niet, dat is bij mij ook. Misschien is het optioneel wel elektrisch te sluiten maar dat is niet standaard.
SOS control kan ik je niet mee helpen helaas. Dat heb ik er niet op zitten.
SOS control kan ik je niet mee helpen helaas. Dat heb ik er niet op zitten.
Ja, ik weet dat hij open zou moeten met het schakelaartje onder de ruitenwisser, maar die werkt juist niet
Laatst gewijzigd door Gast op 27 mei 2011, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd zie forumregels m.b.t. quoten
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd zie forumregels m.b.t. quoten
Dan toch de bedrading maar eens controleren
After All It's Only A Weed That Turns To A Flower In Your Mind
Welkom op het forum!
Als je een elektrisch bedienbare achterklep hebt, hoort de afdekhoes ook automatisch weer naar beneden te gaan als je alleen het achterruitje dicht doet.
Zo werkt het bij mij tenminste. Dus ergens zal er inderdaad iets niet goed/kapot zijn...
Over die SOS knop: geen idee wat die melding is. Heb de SOS knop ook, maar nog nooit die melding gezien...
Als je een elektrisch bedienbare achterklep hebt, hoort de afdekhoes ook automatisch weer naar beneden te gaan als je alleen het achterruitje dicht doet.
Zo werkt het bij mij tenminste. Dus ergens zal er inderdaad iets niet goed/kapot zijn...
Over die SOS knop: geen idee wat die melding is. Heb de SOS knop ook, maar nog nooit die melding gezien...
- The Shrike
Afdekhoes automatisch weer dicht is vanaf lci default. Voor lci was het nooit aanwezig (volgens mij)
Probleem van achterruitje is opgelost.
Het stekkertje zat los
Nu nog het probleem van de afdekhoes oplossen, deze gaat soms spontaan omhoog....
Het stekkertje zat los
Nu nog het probleem van de afdekhoes oplossen, deze gaat soms spontaan omhoog....
Kan je vertellen om welke stekkertje het gaat of waar die te vinden is? Zwagertje heeft afgelopen week een 535d gekocht, en ook heeft ook het probleem met achterruit die niet open gaat. Heeft ook een electrisch achterklep,dus ook automatisch sluiten.
Hoi,
Het achterruitje kan alleen open als de portiervergrendeling van alle vier de deuren eraf is. Dus als je van alleen de bestuurdersdeur de vergrendeling afhaalt, blijft het achterruitje gesloten, je kunt het dan dus niet openen. Waarschijnlijk is de microswitch kapot. Ook als de microswitch kapot is blijft ze soms impulsen afgeven waardoor bij langer silstaan de accuspanning langzaam terugloopt. Je auto gaat dan allerlei verbruikers uitschakelen, dat geeft weer allerlei storingen zoals het wegvallen van de klok, het wegvallen van radiozenders etc. Bij mij hebben ze er een nieuwe microswich ingezet, alles werkt nu weer perfect. Kosten reparatie weet ik niet, reparatie viel bij mij binnen garantie. Hoop dat je wat aan deze informatie hebt. Groet, Willem
Het achterruitje kan alleen open als de portiervergrendeling van alle vier de deuren eraf is. Dus als je van alleen de bestuurdersdeur de vergrendeling afhaalt, blijft het achterruitje gesloten, je kunt het dan dus niet openen. Waarschijnlijk is de microswitch kapot. Ook als de microswitch kapot is blijft ze soms impulsen afgeven waardoor bij langer silstaan de accuspanning langzaam terugloopt. Je auto gaat dan allerlei verbruikers uitschakelen, dat geeft weer allerlei storingen zoals het wegvallen van de klok, het wegvallen van radiozenders etc. Bij mij hebben ze er een nieuwe microswich ingezet, alles werkt nu weer perfect. Kosten reparatie weet ik niet, reparatie viel bij mij binnen garantie. Hoop dat je wat aan deze informatie hebt. Groet, Willem
Stekkertje, zit onder de ruitenwisser, na wat pielen heb ik deze in de connector gekregen.
Ik weet nu wel waarom hij los was, de achter lep wil nu af en toe niet meer open!
Vanavond maar eens het e.e.a. openmaken en kijken of er ergens een draadbreuk zit.
Trouwens, volgens mij moet de afdekhoes wel electrisch naar benden kunnen.
In de geleiding naar boven zit een veer systeem.
Ik zal vanavond wat foto's maken.
Ik weet nu wel waarom hij los was, de achter lep wil nu af en toe niet meer open!
Vanavond maar eens het e.e.a. openmaken en kijken of er ergens een draadbreuk zit.
Trouwens, volgens mij moet de afdekhoes wel electrisch naar benden kunnen.
In de geleiding naar boven zit een veer systeem.
Ik zal vanavond wat foto's maken.
- Kingfisher
- Contacteer:
Bij een elektrisch bedienbare achterklep moet inderdaad de afdekrolhoes automatisch naar beneden gaan.
En wat betreft de draadbreuk, check deze maar eens: http://www.bimmerportal.nl/diy-do-it-yo ... 16389.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En wat betreft de draadbreuk, check deze maar eens: http://www.bimmerportal.nl/diy-do-it-yo ... 16389.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Dank u! Ik ga aan de slag!
UPDATE: draadbreuken!
De draden zitten nog wel aan elkaar, maar zijn bijna door.
UPDATE: draadbreuken!
De draden zitten nog wel aan elkaar, maar zijn bijna door.
Laatst gewijzigd door Gast op 16 jun 2011, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren