BMW 535d Touring - carbon int. (p11) en shift paddles (p23)
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Ja a90 met die e60 van jou zeker? lijkt me zonde van de lak. Neem aan dat jij daar overigens niet heel vaak last van hebt. Alhoewel... misschien de RS6 die mijn ex buurmeisje vorig jaar had.... Dat was nog eens een tractor. Als ze die v10 startte trilde mijn hele keuken. Helaas woont ze nu samen met Rintje . Had toch ja moeten zeggen toen ze me uitnodigde voor de lunch
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Haha, scheet gelaten?aron22 schreef:ik stond gister ook voor verkeerlichten en er stopt een golfje met van die 2 jonge pettemans erin en kijken en je ziet dat ze je gewoon
willen uitdagen...dus ik kijk naar links en die gasten kijken mij meteen aan...
Dusss.......... ik doe mn raampje open en meteen gaat hun raampje ook open...kijken ze me aan..
zeg ik; Heb je ook een scheet gelaten? had je hun koppen moeten zien hahaha..
intussen stoplicht op groen en hun lekker laten gaan..(vrouw en kind zaten er ook in)
Geniaal
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
ONGELOOFLIJK Echt waar wat een mazzel.Frank535 schreef:Even een update onder de titel - Hoe raak ik mijn rijbewijs kwijt.
Ik rij elke dag op en neer tussen Rotterdam en Veldhoven als woon-werkverkeer, en dat gaat al maanden lang goed met een vaartje van 140-150 gemiddeld, maar zoals elke 535d rijder weet - dat voelt aan als 100 km/u. En op het grote delen mag je ook maar 100 km/u rijden. Een maand geleden had ik al eens geluk in het donker, toen ik met een Mercedes aan het stoeien was op de A16 tussen Breda en Rotterdam; soms ging hij voorop en soms ik, met een gangetje van zo'n 160 (limiet 100 ..) tot er in het donker een derde set koplampen aankoppelde. De Merc voor mij deed er een schepje bovenop en ik vond het wel mooi zo dus liet de BMW uitrollen, waarna de derde auto voorbij kwam zetten om de Merc in te halen. Wat denk je - was het dus een Volvo van de KLPD.
Maar goed, gisteren reed ik hetzelfde stuk bij daglicht en vanaf de Moerdijkbrug naar Rotterdam was het rustig op de weg dus de vaart zat er goed in. Ik zag wel een ouder model Mercedes (type 2005-2006) in de verte achter me rijden die er ook goed de snelheid in had, het zwarte ding was zelfs verassend snel. Uiteindelijk kwam ik bij een wegversmalling en gaf een tikkie gas bij om een auto voor het verdrijvingsvlak in te halen, de BMW schoot vooruit en nog net voor de lijnen was ik erlangs.
De zwarte Mercedes had blijkbaar ineens haast want hij wilde die auto ook nog inhalen en ging fors over het verdrijvingsvlak heen. Ik dacht nog - wat een aso om zo in te halen. Tot ik ineens een setje blauwe flitslichten in de grill zag aangaan. WTF ?!!! Ik keek snel naar de teller en die stond tegen de 170 terwijl je daar 100 hoort te rijden. Een hele serie vloeken ging door m'n hoofd en met bonkend hart schoof ik een rijstrook op naar rechts, terwijl de Mercedes tergend langzaam dichterbij kwam en naast me kwam rijden - het leek een eeuwigheid te duren en er ging van alles door m'n kop ... wat gebeurt er nu ???
De bestuurder in donkerblauw pak bleef recht voor zich uitkijken en gebaarde met zijn rechteraarm dat ik langzamer moest rijden en zoeffff - hij vloog er vandoor. Ik geloofde mijn ogen niet en bedankte mijn beschermengeltje uitvoerig.
Damn sukkel, als je zo doorgaat kun je heel snel je rijbewijs inleveren met deze auto. Zo'n moment zet je wel even aan het denken zeg. Een tikkie gas erbij ... stomkop ! Mijn geluk is voorlopig even opgebruikt dus ik doe het maar wat rustiger aan.
Prettig weekend mensen en let op je teller !
Zo iets zou mij nou nooit overkomen.
Ik hoef maar een knipperlicht over te slaan en ik hang gelijk weer in de prijzen
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Zoiets had ik ook is meegemaakt, ongeveer een half jaar terug.
Ik reed dus op de snelweg ongeveer met 170/180?
Ik lette niet echt op mijn snelheid maarja, dus na ongeveer 10km's gereden te hebben moest ik gaan uitvoegen, opeens komt er een Volvo station langs mij rijden met een hoge snelheid!
Ik kijk zo van, wie is die gek hij kwam opeens heel dichtbij mij.
Zie ik een man in een witte blouse die staat te wijzen naar mij en maakt een rare beweging (volgens mij bedoelde hij dat ik zachter moest rijden).
Ik ging meteen de uitvoegstrook pakken, vervolgens bleef hij gewoon rechtdoor rijden.
Toen voelde ik me ook echt opgelucht
Ik reed dus op de snelweg ongeveer met 170/180?
Ik lette niet echt op mijn snelheid maarja, dus na ongeveer 10km's gereden te hebben moest ik gaan uitvoegen, opeens komt er een Volvo station langs mij rijden met een hoge snelheid!
Ik kijk zo van, wie is die gek hij kwam opeens heel dichtbij mij.
Zie ik een man in een witte blouse die staat te wijzen naar mij en maakt een rare beweging (volgens mij bedoelde hij dat ik zachter moest rijden).
Ik ging meteen de uitvoegstrook pakken, vervolgens bleef hij gewoon rechtdoor rijden.
Toen voelde ik me ook echt opgelucht
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Geluk kent ook zo z'n grenzen; gisteren de primeur na 6 maanden - m'n eerste bekeuring voor te hoge snelheid ..
- Spoiler: Laat zien
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Twee weken geleden heb ik de wielen opnieuw laten balanceren wegens een trilling en toen viel me toch op dat de 535 zulke forse remklauwen aan de voorkant heeft;
Misschien dat ik ze nog eens rood verf, nu zien ze er maar saai uit ..
Verder ook ontdekt dat er een servogestuurde klep in één van de uitlaatpijpen zit (nooit geweten ..);
Misschien dat ik ze nog eens rood verf, nu zien ze er maar saai uit ..
Verder ook ontdekt dat er een servogestuurde klep in één van de uitlaatpijpen zit (nooit geweten ..);
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Nou, hierbij de tussenstand van het aanpassen van het stuur met sckakelflippers.
Het nieuwe stuur heeft andere nokken aan de achterkant die op de sleepring moeten aansluiten, zie het verschil:
En wat we niet nodig hebben, daar zetten we de zaag in ...
Van papier een mal gemaakt van het punt waar het plastik blokje op moet komen;
Van aluminium een verhoging gemaakt omdat het plastik blokje natuurlijk wel op de goede hoogte moet zitten.
En toen de gaten boren waarmee het blokje vastgezet wordt, maar om die plek recht onder de kolomboor te krijgen moest ik het stuur om de kolom heen doen (dus moest de kolomboormachine uitelkaar, stuur eromheen, weer in elkaar, boren, uit elkaar, meten/controleren, en alles herhalen voor het tweede gat ..)
Laatste aktie voor vandaag is het boren van een gat in de nok - zie pijl:
En dat is een lastige, want ik kan hem niet onder mijn kolomboor krijgen; de rand van het stuur zit precies tegen de kolom van de kolomboor zegmaar, dus ik zal dit gat met de hand loodrecht moeten boren om er een pin in te persen die weer in de sleepring past. Nouja - dat zal toch ook wel lukken ?
Wordt vervolgd ..
Het nieuwe stuur heeft andere nokken aan de achterkant die op de sleepring moeten aansluiten, zie het verschil:
En wat we niet nodig hebben, daar zetten we de zaag in ...
Van papier een mal gemaakt van het punt waar het plastik blokje op moet komen;
Van aluminium een verhoging gemaakt omdat het plastik blokje natuurlijk wel op de goede hoogte moet zitten.
En toen de gaten boren waarmee het blokje vastgezet wordt, maar om die plek recht onder de kolomboor te krijgen moest ik het stuur om de kolom heen doen (dus moest de kolomboormachine uitelkaar, stuur eromheen, weer in elkaar, boren, uit elkaar, meten/controleren, en alles herhalen voor het tweede gat ..)
Laatste aktie voor vandaag is het boren van een gat in de nok - zie pijl:
En dat is een lastige, want ik kan hem niet onder mijn kolomboor krijgen; de rand van het stuur zit precies tegen de kolom van de kolomboor zegmaar, dus ik zal dit gat met de hand loodrecht moeten boren om er een pin in te persen die weer in de sleepring past. Nouja - dat zal toch ook wel lukken ?
Wordt vervolgd ..
Laatst gewijzigd door Frank535 op 04 jun 2011, 07:27, 2 keer totaal gewijzigd.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Huh? Toch 's uitzoeken waar dat nou voor dient. Nooit geweten.Frank535 schreef: Verder ook ontdekt dat er een servogestuurde klep in één van de uitlaatpijpen zit (nooit geweten ..);
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Op zich logisch dat die klep maar in één van de pijpjes zit. Anders zouden ze je uitlaat afsluiten Meen dat ie dicht staat bij koude motor en onder de 3000 toeren. Om het geluid een beetje in de hand te houden.
Mooi project zo'n stuur. Weet hoe het is, al hoefde ik niet zoveel aanpassingen te doen als jij
Mooi project zo'n stuur. Weet hoe het is, al hoefde ik niet zoveel aanpassingen te doen als jij
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
hahhaah Frank doet het gewoon maar ff. Geweldig!!
Ik zou het niet aandurven denk ik.
Maar wat is nou die koperen plaat die ook bij jou aan de achterkant zit maar bij mij niet.
Op je foto's is hij er nu ook af.
Ik hoop echt dat het je gaat lukken FRank. Dat zou echt een prestatie zijn.
Ik zou het niet aandurven denk ik.
Maar wat is nou die koperen plaat die ook bij jou aan de achterkant zit maar bij mij niet.
Op je foto's is hij er nu ook af.
Ik hoop echt dat het je gaat lukken FRank. Dat zou echt een prestatie zijn.
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Dit vindt ik dan wel weer bikkelen. Heroisch bijna. Nu maar hopen dat de BMW-software straks geen roet in het eten gooit.
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Bedankt voor de leuke reakties - dankzij een restauratieproject van een motorfiets ben ik inmiddels gewend om soms de zaag in dure onderdelen te moeten zetten. Alles went ...
Maar goed, eerst nog even het knutselwerk afmaken - zie de volgende foto's:
De pin die miste heb ik nagemaakt door een gat op die plek te boren en daar een M4 boutje doorheen te steken:
Daarna het plastik blokje overgezet van mijn originele stuur naar het M-Tech sportstuur:
En dan gauw naar de auto rennen om te kijken of het past ...
hehe .. alles niet voor niks gedaan ! Maar we zijn er nog niet ....
Het blokje dat hier onderaan op de foto staat, zit helaas niet in het nieuwe stuur. En op dat stekkerblok zitten in het standaard stuur de stekkers van de MF knoppen op je stuur (radio etc.) plus de stekker van de airbag. En die werken nu dus niet.
Hopelijk kan Laarman dat oplossen. Ik heb nog gekeken of ik de hele bedrading uit het standaard stuur kan overzetten naar het sportstuur, maar de stekkertjes van de MF knoppen zijn (natuurlijk) anders.
Maar wat staat het mooi en vooral; wat stuurt het lekker !!! ik heb even een testritje gemaakt - super hoor !!
Dan maar even geen stuurbediening van de radio - ik wil nu eindelijk wel eens met dat stuur gaan sturen !
Natuurlijk moet ook de airbag aangesloten kunnen worden. Dus morgen maar eens Laarman bellen ...
Van die koperkleurige plaat heb ik de direkte funktie nog niet kunnen ontdekken; ik was het vergeten te monteren en alles werkt zoals altijd. Volgens mij is het een soort trillingsdemper, hij zit in rubber opgehangen en er staat netjes CuZn op - wat een koper-zink legering is en dat is behoorlijk zwaar, terwijl het stuur zelf van aluminium is gegoten. Mooi plaatje :suyker schreef: hahhaah Frank doet het gewoon maar ff. Geweldig!!
Ik zou het niet aandurven denk ik.
Maar wat is nou die koperen plaat die ook bij jou aan de achterkant zit maar bij mij niet.
Op je foto's is hij er nu ook af.
Ik hoop echt dat het je gaat lukken FRank. Dat zou echt een prestatie zijn.
Maar goed, eerst nog even het knutselwerk afmaken - zie de volgende foto's:
De pin die miste heb ik nagemaakt door een gat op die plek te boren en daar een M4 boutje doorheen te steken:
Daarna het plastik blokje overgezet van mijn originele stuur naar het M-Tech sportstuur:
En dan gauw naar de auto rennen om te kijken of het past ...
hehe .. alles niet voor niks gedaan ! Maar we zijn er nog niet ....
Het blokje dat hier onderaan op de foto staat, zit helaas niet in het nieuwe stuur. En op dat stekkerblok zitten in het standaard stuur de stekkers van de MF knoppen op je stuur (radio etc.) plus de stekker van de airbag. En die werken nu dus niet.
Hopelijk kan Laarman dat oplossen. Ik heb nog gekeken of ik de hele bedrading uit het standaard stuur kan overzetten naar het sportstuur, maar de stekkertjes van de MF knoppen zijn (natuurlijk) anders.
Maar wat staat het mooi en vooral; wat stuurt het lekker !!! ik heb even een testritje gemaakt - super hoor !!
Dan maar even geen stuurbediening van de radio - ik wil nu eindelijk wel eens met dat stuur gaan sturen !
Natuurlijk moet ook de airbag aangesloten kunnen worden. Dus morgen maar eens Laarman bellen ...
Laatst gewijzigd door Frank535 op 05 jun 2011, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Tering Frank!!!!
Wat goed van je!!!
Hij staat super.....de kabeltjes zijn nu natuurlijk kleinigheidjes...dat is zeker weten op te lossen...
geniet ervan...echt weer een supermod!!
Wat goed van je!!!
Hij staat super.....de kabeltjes zijn nu natuurlijk kleinigheidjes...dat is zeker weten op te lossen...
geniet ervan...echt weer een supermod!!
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Jij hebt cker goed opgelet bij techniek op de middelbare school
Hoelang ben je achteraf bezig geweest. Als Laarman de rest nu kan fixen dan zou dat helemaal te gek zijn.
Dan mag bij mij ook de zaag er in
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Respect Frank!!!!!!. De rest kan volgens mij geen punt zijn want dat heeft Laarman bij mij ook opgelost. Heel gaaf.