318 blok vervangen voor 320 Motor blok past dat ?

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Gebruikersavatar
benmaassen
Berichten: 570
Lid geworden op: 24 nov 2010, 14:31

Re: 318 blok vervangen voor 320 Motor blok past dat ?

Bericht door benmaassen » 13 mei 2011, 08:10

Niets ten nadele over de motor, een 328 is een beest, en waarschijnlijk het beste blok ooit gebouwd voor de e 36 caab.
Nu we hier meer caab e36 caab rijders hebben misschien een idee om een minimeet te houden en een mooie tourrit?
BMW = Best Most Wanted
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater

E36 325i cabrio,

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: 318 blok vervangen voor 320 Motor blok past dat ?

Bericht door dw70 » 13 mei 2011, 10:22

thomas08 schreef:Beste forum mensen,

Ik rij een cabriolet uit 1997 BMW 318i, nu wil ik graag een 320 blok erin laten plaatsen !!

Nu zit ik met een aantal vragen !

-Zijn de ophang punten het zelfde ?

-Past het uberhaupt wel ?

-Wat zijn de belangrijkste punten waar ik op moet letten ?

-En hoe zit het met het (cumputer) besturings systeem ?

Ik heb namelijk al een 320 blok op het oog!

320 Motor blok met versnellingsbak en kabelboom!

Is het genoeg om een blok hier mee om te leggen? of moet er nog meer van toepassing komen voor het blok om te leggen en lopend te laten krijgen...???

Er zit namelijk nu een 318i blok in!

Als iemand er verstand van heeft, laat even een reactie achter !!!


Alvast bedankt! :driving:
bmw.gif
Om het even concreet te maken:

Met alleen een blok transformatie gaat het niet lukken zonder de volgende onderdelen mee aan te passen:

-Versnellingsbak nemen 320i
-Cardanas 320i
-Differentieel 320i
-uitgaande assen 320i
-Achterasophanging 320i
-Dempers 320i
-Veren 320i
-Uitlaatsysteem inclusief kat voor een 320i (enkele pijp) of een complete vanaf het einde spruitstuk t/m einddemper 325i (dubbele pijp)
-Motorsteunen 320i
-Vooras dragers zijn angstaanjagend hetzelfde. Niets te veranderen.
-Veerelementen (incl schokdempers) en ashals linkse en rechtse zijde 320i
-Kabelboom nemen van een cabrio 320i. Liefst een uit hetzelfde bouwjaar compleet inclusief alle bijbehorende electronica (ECU,LMM, etc)
-Cockpit 320i
-Remmerij 320i

Heb je nog zin?

De versnellingsbakophanging van je 318i kun je wel gebruiken! 8)
Kortom: zet mechanisch een 320i sloper compleet over en pas hem elektrisch aan naar jouw bouwjaar.
Als een sloopauto interessant genoeg is, why not?

:gekdoen:
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

thomas08
Berichten: 67
Lid geworden op: 20 mei 2010, 12:42
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Re: 318 blok vervangen voor 320 Motor blok past dat ?

Bericht door thomas08 » 15 mei 2011, 17:55

Bedankt voor al jullie reacties!!

Ik heb het nog eens over wogen om dan een 323 of een 325 erin te hangen... maar ik gebruik mijn auto elke dag en rij 70 km per dag! en ben bang dat de auto met een grotere motor gaat drinken!!

Daarom dacht ik aan een 320I dan valt het verbruik per tank ook tegen de 600km wat ik nu met mijn 318i ook haal....!!

Was al eigenlijk aant denken om er 1 van de sloop te halen! dan kan ik alles van de auto gebruiken wat goed is!! ;)

Scheeld het veel kwa bezine verbruik ? 320 of 323/325 ???

Grz Thomas

Griffendahl

Re: 318 blok vervangen voor 320 Motor blok past dat ?

Bericht door Griffendahl » 15 mei 2011, 22:38

Nee

orkano
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 okt 2010, 18:45

Re: 318 blok vervangen voor 320 Motor blok past dat ?

Bericht door orkano » 16 mei 2011, 12:35

Heb zelf een 320i, slurpt toch iets meer dan een 325i volgens mij. Alle 6 cilinders zitten rond de 1 op 10 als je een beetje rustig rijdt.

stephan de been
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 aug 2010, 16:42

Re: 318 blok vervangen voor 320 Motor blok past dat ?

Bericht door stephan de been » 01 jun 2011, 12:54

ik heb in mijn cabrio 2 weken geleden een m50b25 gehangen. afgelopen vrijdag naar rdw geweest en uiteraard goedgekeurd;) maar het rijd fantastisch zon 6 cilinder, en als je het leuk vind om te sleutelen is het zeker de moeite waard!!
BMW E36 318i M43 1.8 8v -------->> M50B25 24V swap

Rene08
Berichten: 3450
Lid geworden op: 09 mar 2008, 20:09

Re: 318 blok vervangen voor 320 Motor blok past dat ?

Bericht door Rene08 » 01 jun 2011, 17:48

orkano schreef:Heb zelf een 320i, slurpt toch iets meer dan een 325i volgens mij. Alle 6 cilinders zitten rond de 1 op 10 als je een beetje rustig rijdt.
:whistle: :whistle: Rij met m'n 330i zo'n 1 op 11 a 1 op 12. Ligt gewoon heel erg aan je rijstijl en of je alleen maar stadsverkeer rijdt.

Naar mijn idee hoef je een drie liter niet te laten staan als je toch een 6-cilinder wil. Wat Griffendahl al zegt, verbruik scheelt niks.

DeDikkeBeer
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 apr 2011, 20:37

Re: 318 blok vervangen voor 320 Motor blok past dat ?

Bericht door DeDikkeBeer » 05 jun 2011, 18:04

Als ik jou was zou ik voor een 2,5 liter blok gaan. Het benzine verbruik van een 2,0 liter en een 2,5 liter is ongeveer gelijk aan elkaar, maar bij de 2,5 liter krijg je er toch een mooie hoop vermogen en koppel bij.

Gebruikersavatar
Denniz0229
Berichten: 694
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:30

Re: 318 blok vervangen voor 320 Motor blok past dat ?

Bericht door Denniz0229 » 06 jun 2011, 13:45

benmaassen schreef: Nu we hier meer caab e36 caab rijders hebben misschien een idee om een minimeet te houden en een mooie tourrit?
roept u maar :driving:

on topic; ik ben het met vrijwel iedereen eens hier, een 2 liter is zonde als je ook een 2.5 of 2.8 kan halen.
ik ben een keer met een vriend richting Duitsland geweest in een 320i, daar een 328 opgehaald.
en de 328 was zuiniger als de 320, al scheelt je rijstijl natuurlijk het meeste. wat in dat geval waarschijnlijk ook het probleem was :bang:
Afbeelding

Sey
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:26

Re: 318 blok vervangen voor 320 Motor blok past dat ?

Bericht door Sey » 17 jun 2011, 15:42

als ik jou was zal ik ook kijk of je een ews hebt want ik ben bezig met een 316 naar 325 maar hij start niet en is me verteld dat het door me ews komt :( dus miss een tip :duim:

musQ
Berichten: 202
Lid geworden op: 21 mar 2011, 03:28

Re: 318 blok vervangen voor 320 Motor blok past dat ?

Bericht door musQ » 25 jun 2011, 01:39

van 115 pk naar 150 pk is al een enorm verschil;-).

en 2 litertje is nog te betalen met een zware voet:-)

Gebruikersavatar
Madness
Berichten: 646
Lid geworden op: 24 aug 2009, 17:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 318 blok vervangen voor 320 Motor blok past dat ?

Bericht door Madness » 27 jun 2011, 17:21

115 naar 150 Pk scheelt veel?

Ooit nagedacht over het gewichtsverschil tussen een 1.8 en een 6 cil 2.0?

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: 318 blok vervangen voor 320 Motor blok past dat ?

Bericht door dw70 » 27 jun 2011, 20:27

318i : 1350Kg /115Pk= 11,74 Kg per Pk meeslepen
320i : 1315Kg/ 150Pk= 8,77 Kg per Pk meeslepen
328i : 1395Kg/ 193Pk= 7,23 Kg p PK.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Gebruikersavatar
johnsdale
Berichten: 1641
Lid geworden op: 18 aug 2009, 19:54

Re: 318 blok vervangen voor 320 Motor blok past dat ?

Bericht door johnsdale » 27 jun 2011, 21:11

Volgens mij zijn ze wel lichter hoor..

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: 318 blok vervangen voor 320 Motor blok past dat ?

Bericht door dw70 » 27 jun 2011, 21:50

volgens het eigen BMW boekje niet hoor. Met handbak 1340Kg en automaat...1380Kg.
Voor een 318i sedan uitvoering. En dat is de lichtste. Coupe en cabrio beiden nog zwaarder. Cabrio met automaat: 1465Kg!

Het verbaast mij ook hoor.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Performance en tuning”