Alternatief E36 alarmkastjes
Alternatief E36 alarmkastjes
Zoals jullie wel weten zitten er bij een e36 vaak losse alarmkastjes/afstandsbedienigen bij voor het alarm in/uit te schakelen.
Dit zit ook bij mijn E36 sedan, deze losse kastjes vindt ik alleen erg onhandig en kwetsbaar (1 vd 2 werkt ook nog maar).
Is hier een alternatief voor zoals een sleutel waar dat ingebouwd zit?
Ik heb wel eens e36's gezien waar dan een originele sleutel bij zat (zoals op foto hieronder) met een ingebouwde afstandsbediening voor cv/alarm, kan je zulke sleutels ergens los kopen en inleren op het alarm?
Dit zit ook bij mijn E36 sedan, deze losse kastjes vindt ik alleen erg onhandig en kwetsbaar (1 vd 2 werkt ook nog maar).
Is hier een alternatief voor zoals een sleutel waar dat ingebouwd zit?
Ik heb wel eens e36's gezien waar dan een originele sleutel bij zat (zoals op foto hieronder) met een ingebouwde afstandsbediening voor cv/alarm, kan je zulke sleutels ergens los kopen en inleren op het alarm?
Re: Alternatief E36 alarmkasjes
Niemand die mij hier een antwoord op kan geven?
Ik ben wel benieuwd of er een alternatief voor is.
Ik ben wel benieuwd of er een alternatief voor is.
Re: Alternatief E36 alarmkasjes
Hier durf ik geen antwoord op te geven maar ik vind het wel interessant. Ik vind de kastjes namelijk ook maar vervelend.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
- Denniz0229
Re: Alternatief E36 alarmkastjes
je kan deze gewoon bestellen bij de BMW dealer,
toevallig ging de mijne laatst kapot, nieuwe sleutel met ingebouwd kastje koste rond de 60 euro inclusief het instellen van de nieuwe sleutel.
dit was wel iets goedkoper als normaal, omdat een vriend van me inkoper is bij BMW.
dus denk dat je voor 100 euro klaar bent...
toevallig ging de mijne laatst kapot, nieuwe sleutel met ingebouwd kastje koste rond de 60 euro inclusief het instellen van de nieuwe sleutel.
dit was wel iets goedkoper als normaal, omdat een vriend van me inkoper is bij BMW.
dus denk dat je voor 100 euro klaar bent...
Deze sleutel werkt alleen met het af-fabriek alarmsysteem, optie #302.
Dit is dus een compleet ander systeem als een dealer goedgekeurd / ingebouwd alarm.
Goed, met electronica en handigheid is natuurlijk veel te modden, maar dat zal wel niet makkelijk zijn.
Die sleutel kost overigens €150,- ex btw.
Dit is dus een compleet ander systeem als een dealer goedgekeurd / ingebouwd alarm.
Goed, met electronica en handigheid is natuurlijk veel te modden, maar dat zal wel niet makkelijk zijn.
Die sleutel kost overigens €150,- ex btw.
Mr. OEM
Thought this might come in handy as a DIY for someone as some companys charge to do this!
- Sit in the car with all the doors shut and windows up with your key fobs (all your fobs need to be done at the same time)
- With one of your keys turn the ignition on then off and remove the key
- Press and hold the unlock botton and then press the lock button 3 times.
- Release all buttons and the locks will bounce up and down.
- Repeat this with the other key/keys (press and hold unlock and press lock 3 times, locks will bounce)
Note: Only switch your ignition on once, doing so again while programming will reset the process and you will have to start again.
dit werkt in een E46 ......
- Sit in the car with all the doors shut and windows up with your key fobs (all your fobs need to be done at the same time)
- With one of your keys turn the ignition on then off and remove the key
- Press and hold the unlock botton and then press the lock button 3 times.
- Release all buttons and the locks will bounce up and down.
- Repeat this with the other key/keys (press and hold unlock and press lock 3 times, locks will bounce)
Note: Only switch your ignition on once, doing so again while programming will reset the process and you will have to start again.
dit werkt in een E46 ......
^^
Werkt precies zo in de E36, mits je dus die dikke sleutel hebt. Met die losse kastjes moet hele andere procedures volgen en vaak ook op de alarmmodule wat dingen doen.
Werkt precies zo in de E36, mits je dus die dikke sleutel hebt. Met die losse kastjes moet hele andere procedures volgen en vaak ook op de alarmmodule wat dingen doen.
Mr. OEM
Oké heren bedankt voor jullie reacties.
Zoals ik het dus begrijp is het dus niet zomaar mogelijk om een originele sleutel te kopen en in te leren op het alarm..
Ik ga binnenkort wel een keer langs de dealer en ga daar eens vragen of zij er een optie op weten.
Zoals ik het dus begrijp is het dus niet zomaar mogelijk om een originele sleutel te kopen en in te leren op het alarm..
Ik ga binnenkort wel een keer langs de dealer en ga daar eens vragen of zij er een optie op weten.
- Denniz0229
het is wel mogelijk om het zelf te doen hoor, het probleem is alleen dat de BMW dealer de enige is die de originele sleutels verkoopt
@ mparallel: vrijdag nog bij de dealer geweest, maaral in hoorn, 137 incl BTW.
en dan wordt die uiteraard ingeleerd.
@ mparallel: vrijdag nog bij de dealer geweest, maaral in hoorn, 137 incl BTW.
en dan wordt die uiteraard ingeleerd.
hoe weet je dat het alarm van BMW zelf is?? Heb ook van die kastjes waarvan 2 kapot zijn. Houd dus in dat ik van 2 weer 1 hele moet maken.
Nogal K.U.T werkje plus het feit dat het kastje niet goed werkt. Dan druk je 3 keer voordat de auto eindelijk open of dicht gaat. Soms in 1 keer en soms helemaal niet!
Sta je dus een half uur in de regen te klooien om dat kreng open te krijgen
sindsdien doe de auto met hand op slot wat ik maar vervelend vind.
Nogal K.U.T werkje plus het feit dat het kastje niet goed werkt. Dan druk je 3 keer voordat de auto eindelijk open of dicht gaat. Soms in 1 keer en soms helemaal niet!
Sta je dus een half uur in de regen te klooien om dat kreng open te krijgen
sindsdien doe de auto met hand op slot wat ik maar vervelend vind.
Werkt jou alarm als je de auto met de sleutel op slot doet?
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
Dan zijn ze goedkoper geworden (terwijl de meeste onderdelen alleen maar duurder worden elk jaar).denniz0229 schreef:....137 incl BTW. en dan wordt die uiteraard ingeleerd.
Ik moet ik 2006 €150 aftikken. Inleren heb ik zelf gedaan. Hoewel inleren is niet het goede woord. Deze sleutels worden geïnitialiseerd.
@MusQ: even je dashboardkastje eruit halen. Dan zie je het kastje zo zitten. Als het een BMW (goedgekeurd) model is, zal er ergens een BMW logo op staan en zeer waarschijnlijk ook een BMW onderdeelnummer.
Mr. OEM
nee dan werkt ie niet. Althans weet ik niet... hahaha heb niet geprobeerd om een ruitje in te tikken als ik hem met de hand op slot heb gedaanj0eyv schreef:Werkt jou alarm als je de auto met de sleutel op slot doet?
Maar waar moet het rode ledje zitten dan als ie standaard van BMW is?? Bij mij zit ie bij me versnellingspook, in 1 van die vakjes.
Daar zit inderdaad het orginele ledje verwerkt. Als je de raam open laat staan en het alarm activeert kun je testen of het werkt. Even je hand naar binnen steken, beetje bewegen voor de sensor en klaar. Als het rode ledje gaat knipperen als je met de sleutel sluit werkt het dus ook met enkel de sleutel. Bij werkt het dan overigens niet.
Wat wel vreemd is. Een E39 uit 1996 heeft wel de afstandsbediening in de sleutel. Met wat aanpassingen aan je alarm en contact moet dit dus wel kunnen denk ik.
Wat wel vreemd is. Een E39 uit 1996 heeft wel de afstandsbediening in de sleutel. Met wat aanpassingen aan je alarm en contact moet dit dus wel kunnen denk ik.
en als ie af gaat hoe moet ik hem weer stil krijgen??