Wie kan mij helpen met een ratel in m'n blok!!!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
robertrobert

Wie kan mij helpen met een ratel in m'n blok!!!

Bericht door robertrobert » 10 jun 2011, 10:33

:gekdoen: Hallo, ik loop al een tijdje te kutten met een soort ratel(van plastic-achtig geluid} in m'n blok, beetje hetzelfde als een versleten Vanos. Ik heb bij v Vuuren m'n vanos sealings en ratelkit laten vervangen en m'n kettingspanner maar bij koude start blijft de wagen af en toe ratelen. Het is net het geluid van wat je vroeger wel eens als kind deed, een sterk stukkie plastic laten ratelen via je spaken van je fiets. Het geluid gaat ook met het toerental mee. Ik ben ook al een paar keer teruggegaan naar v Vuuren, maar als ik daar ben doet de auto het niet, dat zal je nét zien he.

Ik weet het écht niet meer en omdat de auto het niet constant doet blijf ik met het probleem zitten. Weten jullie misschien wat het kan zijn, ik heb er weinig trek in dat dadelijk m'n blok in de soep draaid. Hij doet het alleen bij koude of bijna koude moter, na een tijdje rijden hoor je het niet meer, én, het geluid lijkt net op een versleten vanos.

Ik hoop dat jullie misschien een oplossing hebben of dat je hetzelfde euvel gehad heb, ik hoor het graag, groet Robert

dw70

Re: Wie kan mij helpen met een ratel in m'n blok!!!

Bericht door dw70 » 10 jun 2011, 10:49

net tussen de 2000 en 2500 toeren in koude toestand? Ik heb het bij mijn e36 ook. En het gaat helemaal weg als de auto netjes aan het opwarmen is. Ik doe er niks aan. Ik weet niet of jullie bij de e46 de waterpomp al standaard met aluminium schoepen hebben uitgevoerd of ook nog de voorloper met kunststof schoepen hebben.
Ik weet dat ik de kunststof versie er nog in heb.
Snelheidsgerelateerd aan het geluid kan ik me niet anders voorstellen dat dit het euvel moet zijn.
Maar zolang er geen water en olie onder mijn auto ligt, vind ik het best. Het is al sinds dag 1 aanwezig maar wordt niet erger.
Laatst gewijzigd door dw70 op 10 jun 2011, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Tommy

Bericht door Tommy » 10 jun 2011, 12:00

Zou ook best je DISA klep kunnen zijn. Google maar eens op disa dan vind je veel youtube filmpjes met waarschijnlijk de zelfde ratel. Deze klep is het zwarte rechthoekige kastje op je inlaatspruitstuk. Heel eenvoudig te vervangen zijn goede DIY te vinden op youtube.

dw70

Bericht door dw70 » 10 jun 2011, 12:09

Dat zou goed kunnen Tommy voor hem... Thanks! Maar niet voor mij....het klinkt toch niet continue schurend zoals bij een disa storing.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

robertrobert

Bericht door robertrobert » 10 jun 2011, 22:09

Die disa-klep had van Vuuren ook al nagekeken, dat was het niet volgens hem......, ik ga toch wel effe kijken op you-tube,.dat van die plastic schoepen in je waterpomp, DW70, dat wist ik nog niet, tis gewoon irritant geluid, en door dat geluid heb ik m'n dubbele vanosseals laten vervangen, ook dus voor jan@@@!!

Jantje

Bericht door Jantje » 12 jun 2011, 08:10

En het komt niet vanuit je Carter? dan zou het namelijk je olie-pomp wel eens kunnen zijn.

michel328

Bericht door michel328 » 12 jun 2011, 10:39

anders haal je even je multi-riem er af als je het geluid opmerkt als het daarna weg is komt het geluid al niet uit je moter maar waarschijnlijk dus je waterpomp oid
6 in lijn maakt rijden fijn!

robertrobert

Bericht door robertrobert » 13 jun 2011, 00:19

Oke, ik heb even genoeg dingen na te kijken hahaha, ja.....'t kan van alles zijn hey......Die van die ICV-klep is ook een goeie, ratel komt niet van mijn blok en is er niet altijd, vandaag gewoon zonder rateltje gestart. De water pomp is ook een goeie, ook omdat er schijnbaar plastic schoepen in zitten.

Bedankt alvast!!

robertrobert

Bericht door robertrobert » 18 jun 2011, 12:08

Hee Judaz,

nee joh, geen nieuws, hij heeft t nu al een tijdje niet meer gedaan, als ie het doet kan ik effe luisteren wáár t vandaan komt, disa, icv, waterpomp. En ja tis alleen als ie koud is, dus misschien toch wat je gezegt heb. Dus ik zit effe af te wachten tot ie t weer gaat doen joh hahaha. Word er schijtziek van man, altijd wat aan die K*@bmw!!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”