Eerste foto’s nieuwe BMW M5
Re: Eerste foto’s nieuwe BMW M5
kan er niet echt heel warm van worden. De E39 M5 blijft toch de mooiste.
Mr. OEM
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Eerste foto’s nieuwe BMW M5
Ach... BMW denkt aan de liefhebbers: Die moeten toch iets te modden hebben?Griffendahl schreef:Volgens mij is die hele - brede - buitenrand nu chroom en alleen die binnenwerkje nu zwart, kortom juist veel meer chroom dan voorheen...
Re: Eerste foto’s nieuwe BMW M5
Hij ziet er redelijk donker uit op de foto's maar ik zie nu op de andere foto's dat ze idd toch chroom zijn gebleven. Erg jammer, ik associeer chroom toch meestal met de luxe modellen ipv de sportieve modellen. Maar zoals Bjorn al zegt, er moet ook wat te modden blijvenVolgens mij is die hele - brede - buitenrand nu chroom en alleen die binnenwerkje nu zwart, kortom juist veel meer chroom dan voorheen...
Re: Eerste foto’s nieuwe BMW M5
Hoogglans zwart zou ook niet verkeerd staan
Re: Eerste foto’s nieuwe BMW M5
Dan wordt het 'gat' weer zo groot...
Ach normaalgesproken zullen dit geen zaken zijn waar ik me druk over hoef te maken, de kans dat ik ooit zo'n wagen zal bezitten acht ik namelijk niet bijzonder groot
Ach normaalgesproken zullen dit geen zaken zijn waar ik me druk over hoef te maken, de kans dat ik ooit zo'n wagen zal bezitten acht ik namelijk niet bijzonder groot
Re: Eerste foto’s nieuwe BMW M5
Ding is master!
Re: Eerste foto’s nieuwe BMW M5
Ik heb m alvast besteld... zodra hij geleverd is zal ik wat foto's plaatsen
8 jaar na verkoop mijn oude liefde weer terug gekocht! E46 330 IAM
Brand new BMW M5
De eerste M5, de E28 voor kenners, zag precies vijfentwintig jaar geleden het levenslicht. Nu, na een lange tijd van testen en het vrijgeven van verschillende teasers, staat er een gloednieuwe M5 in de startblokken. Vandaag heeft BMW alle details en foto's losgelaten en dat is voor de liefhebber goed nieuws.
New BMW M5
Om te beginnen, het nieuws onder de motorkap. Zoals door Autovisie werd onthuld, beschikt de BMW M5 over een 4,4 liter V8 met dubbele turbo . Het turbosysteem bestaat uit Twin Scroll Twin Turbo-technologie, inspuiting onder hoge druk (High Precision Injection) en volledig variabele kleppentiming (Valvetronic). Alles levert een piekvermogen op van liefst 560 pk dat tussen 6.000 en 7.000 tpm voorhanden is. Tussen 1.500 en 5.750 tpm is een koppel van 680 Nm beschikbaar. Met deze cijfers heeft de nieuweling over 10 procent meer vermogen en 30 procent meer koppel dan zijn voorganger. Acceleratiecijfers liegen er niet om. De sprint 0-100 km/h neemt slechts 4,4 tellen in beslag en van stilstand tot 200 km/h een volle dertien seconden, waarmee de sportsedan een fractie langzamer is dan de Porsche Panamera Turbo S (12,9 sec.). De begrensde topsnelheid betekent dat je de Porsche boven de 250 km/h moet laten gaan, mits je vergeten bent het M Driver’s Package op de prijslijst aan te vinken. Met het pakket haalt de wagen een top van 305 km/h.
Dynamic Damper Control
Milieuactivisten hebben bij de nieuwe M5 geen reden tot klagen. De M5 lust volgens BMW 9,9 liter per honderd kilometer (232 g/km CO2) en is daarmee 30 procent zuiniger geworden ten opzichte van de vorige M5. Deze daling in het verbruik is met name te danken aan de krachtbron en de aerodynamica. Maar ook standaardvoorzieningen als het stop/start-systeem en het regenereren van remenergie levert hieraan een flinke bijdrage. Maar er is meer techniek. Onderhuids vinden we een high-performance remsysteem, sportievere veren en dempers, een aangepast Dynamic Damper Control, een speciaal ESP-systeem dat DSC heet en een Active M Differential dat het vermogen tussen beide achterwielen verdeelt zodat er bij uitaccelereren optimale tractie kan worden gegarandeerd.
IAA Frankfurt
Het oog wil ook wat. Toch is geen reden tot paniek. De potente sportsedan ziet er namelijk lekker gespierd uit. Vooral door het sportiever getekende bumperwerk, de roosters met M-badges in de voorschermen, de 19 inch lichtmetalen wielen en de vier uitlaatpijpen. Het interieur is onder meer voorzien van M-sportstoelen, een sportstuur en verschillende M-badges. Over prijzen wordt nog niets genoemd, wel is bekend dat de nieuwe BMW M5 dit jaar zal debuteren op de IAA in Frankfurt. Eind dit jaar staat de sedan bij de dealers.
Van de vorige editie werden dik 20.000 stuks verkocht.
Met dank aan de Telegraaf autovisie
New BMW M5
Om te beginnen, het nieuws onder de motorkap. Zoals door Autovisie werd onthuld, beschikt de BMW M5 over een 4,4 liter V8 met dubbele turbo . Het turbosysteem bestaat uit Twin Scroll Twin Turbo-technologie, inspuiting onder hoge druk (High Precision Injection) en volledig variabele kleppentiming (Valvetronic). Alles levert een piekvermogen op van liefst 560 pk dat tussen 6.000 en 7.000 tpm voorhanden is. Tussen 1.500 en 5.750 tpm is een koppel van 680 Nm beschikbaar. Met deze cijfers heeft de nieuweling over 10 procent meer vermogen en 30 procent meer koppel dan zijn voorganger. Acceleratiecijfers liegen er niet om. De sprint 0-100 km/h neemt slechts 4,4 tellen in beslag en van stilstand tot 200 km/h een volle dertien seconden, waarmee de sportsedan een fractie langzamer is dan de Porsche Panamera Turbo S (12,9 sec.). De begrensde topsnelheid betekent dat je de Porsche boven de 250 km/h moet laten gaan, mits je vergeten bent het M Driver’s Package op de prijslijst aan te vinken. Met het pakket haalt de wagen een top van 305 km/h.
Dynamic Damper Control
Milieuactivisten hebben bij de nieuwe M5 geen reden tot klagen. De M5 lust volgens BMW 9,9 liter per honderd kilometer (232 g/km CO2) en is daarmee 30 procent zuiniger geworden ten opzichte van de vorige M5. Deze daling in het verbruik is met name te danken aan de krachtbron en de aerodynamica. Maar ook standaardvoorzieningen als het stop/start-systeem en het regenereren van remenergie levert hieraan een flinke bijdrage. Maar er is meer techniek. Onderhuids vinden we een high-performance remsysteem, sportievere veren en dempers, een aangepast Dynamic Damper Control, een speciaal ESP-systeem dat DSC heet en een Active M Differential dat het vermogen tussen beide achterwielen verdeelt zodat er bij uitaccelereren optimale tractie kan worden gegarandeerd.
IAA Frankfurt
Het oog wil ook wat. Toch is geen reden tot paniek. De potente sportsedan ziet er namelijk lekker gespierd uit. Vooral door het sportiever getekende bumperwerk, de roosters met M-badges in de voorschermen, de 19 inch lichtmetalen wielen en de vier uitlaatpijpen. Het interieur is onder meer voorzien van M-sportstoelen, een sportstuur en verschillende M-badges. Over prijzen wordt nog niets genoemd, wel is bekend dat de nieuwe BMW M5 dit jaar zal debuteren op de IAA in Frankfurt. Eind dit jaar staat de sedan bij de dealers.
Van de vorige editie werden dik 20.000 stuks verkocht.
Met dank aan de Telegraaf autovisie
- SanderZuyderduyn
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 23 aug 2009, 16:35
- Locatie: Loosdrecht
Re: Brand new BMW M5
Ik weet nu wat voor auto ik rij over zo'n 12 jaar!
Laatst gewijzigd door SanderZuyderduyn op 16 jun 2011, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie het laatst remt, remt het hardst.
Re: Brand new BMW M5
Hijs fijn
Re: Eerste foto’s nieuwe BMW M5
Van de week maar even langs voor de folders
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r
- A.W.B.0210
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 23 mei 2010, 15:48
- Locatie: Thuis in Drenthe
Re: Eerste foto’s nieuwe BMW M5
En een hoop kwijl....
Wat een mooie wagen. Lijkt wel wat op de huidige 3, denk door de bumper...
Wat een mooie wagen. Lijkt wel wat op de huidige 3, denk door de bumper...
'If I die, I want to die peacefully, like my grandfather did in his sleep. Not screaming, like his passengers'.
BMW 3-er Reihe 316i executive
BMW 3-er Reihe 316i executive