airbags ontploffen tijdens het rijden!!!
Re: airbags ontploffen tijdens het rijden!!!
hoe ist afgelopen
* Nissan Sunny 1.4 16v bj 1994*
* Opel astra 1.6 8v bj 2001*
* Bmw 320d bj 2001*
* Audi A3 1,9 TDI bj 2005*
* Opel astra 1.6 8v bj 2001*
* Bmw 320d bj 2001*
* Audi A3 1,9 TDI bj 2005*
Hey el_dennisio,
Ik kan je vertellen dat dat niet de eerste keer is dat dat gebeurt. Een maatje van mij duwde een keer op zijn toeter, niet
overdreven hard, en ook toen kwam zijn airbag er spontaan uit.
Zou het bijna niet gelooft hebben als ik er niet zelf bij gezeten had, was ff schrikken x| , hij had door de klap of de wrijving zijn hand verbrand.
Was wel is waar een e36 325i, maar is volgens mij ook gewoon een BMW.
Dus dat dat bij BMW onmogelijk is, is zeker niet waar.
Ik kan je vertellen dat dat niet de eerste keer is dat dat gebeurt. Een maatje van mij duwde een keer op zijn toeter, niet
Zou het bijna niet gelooft hebben als ik er niet zelf bij gezeten had, was ff schrikken x| , hij had door de klap of de wrijving zijn hand verbrand.
Was wel is waar een e36 325i, maar is volgens mij ook gewoon een BMW.
Dus dat dat bij BMW onmogelijk is, is zeker niet waar.
Eergister bij de vrouw van een maat van me 't zelfde gebeurt. Rijd normaal op de weg en airbag bestuurderskant klapt eruit, ze heeft 'n beurse arm nu.
Hoe ga je dit aanpakken?
grtz pikkebaas
Hoe ga je dit aanpakken?
grtz pikkebaas
Ik denk omdat een airbag een explosief isRolmeijer schreef:Hey el_dennisio,
door het explosief uitklappen van de airbag schuurt het stof/materiaal van de airbag tegen de handen/armen van de berijder aan. Dit zorgt ervoor dat de berijder brandwonden overhoudt aan dit voorval. Als je met 2 handen aan het stuur zit heb je gelijk ook aan 2 handen/armen brandwonden.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
-
Door dit soort topics zakt het vertrouwen in mijn bmw echt naar het diepte punt, de service van de dealer is erg slecht vind ik. Ze doen altjid alsof hun neus bloedt als het om coulance, of garantie regelingen gaat.
Ergens vindt ik het maar een klote merk. Rijdt zelf al een tijd met een airbaglampje aan, matje is stuk. Zoveelste mankement alweer op de lijst.
De mercedes vlag begint steeds mooier te wapperen
Succes ermee! Blij dat je er niks aan hebt overgehouden.
Ergens vindt ik het maar een klote merk. Rijdt zelf al een tijd met een airbaglampje aan, matje is stuk. Zoveelste mankement alweer op de lijst.
De mercedes vlag begint steeds mooier te wapperen
Succes ermee! Blij dat je er niks aan hebt overgehouden.
Heeft niks met schuren van de stof te maken, maar met het feit dat het explosief de airbag kortstondig verhit naar 100-en graden.hberkhoff schreef:door het explosief uitklappen van de airbag schuurt het stof/materiaal van de airbag tegen de handen/armen van de berijder aan. Dit zorgt ervoor dat de berijder brandwonden overhoudt aan dit voorval. Als je met 2 handen aan het stuur zit heb je gelijk ook aan 2 handen/armen brandwonden.
Als je geen gordel om hebt komt je eerder in je airbag (in Europa), waardoor je je knar dus ook verband.
Het blijkt dus niet een geval op zich, maar hoe moet je dat verhalen op BMW?
Lijkt me toch een gevaarlijke "BUG" om 't zo maar eens te noemen. Daar zouden ze toch volledige verantwoording voor moeten nemen?
Grtz
Lijkt me toch een gevaarlijke "BUG" om 't zo maar eens te noemen. Daar zouden ze toch volledige verantwoording voor moeten nemen?
Grtz
we hebben beiden gelijk..+ er is nog een 3e mogelijkheid. chemicaliën.daNpy schreef:Heeft niks met schuren van de stof te maken, maar met het feit dat het explosief de airbag kortstondig verhit naar 100-en graden.Als je geen gordel om hebt komt je eerder in je airbag (in Europa), waardoor je je knar dus ook verband.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11226663
Most of the burns are chemical and usually attributed to sodium hydroxide in the aerosol created during deployment. Also direct thermal burns from high-temperature gases or indirect injuries due to the melting of clothing, as well as friction burns from physical contact are possible
F20 116i 2012 (2017- )
Klopt de chemicaliën die vrij komen zijn ook nog eens aardig giftig
Ik had ook zo een lampje zoals de topicstarter had. Ben toen naar de dealer geweest om uit te laten lezen en de connector onder de stoel bleek defect te zijn. Zij hebben deze verwijderd en de bekabeling direct gekoppeld aan die van de stoel (solderen of met zo een man/vrouw plugje, weet t ff niet meer).
Moraal: altijd goed laten uitzoeken zulke dingen...
The sheere pleasure of driving ... nothing compares to a BMW
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>
Wat was je kwijt voor dat grapjeJohnny schreef:Ik had ook zo een lampje zoals de topicstarter had. Ben toen naar de dealer geweest om uit te laten lezen en de connector onder de stoel bleek defect te zijn. Zij hebben deze verwijderd en de bekabeling direct gekoppeld aan die van de stoel (solderen of met zo een man/vrouw plugje, weet t ff niet meer).
Want ik heb net een 318 gekocht e46 en dat airbag lampje brand bij mij ook
Ik heb het ook nagevraagd aan die handelaar na de proefrit en hij zij dat de sensor van de bijrijders stoel kapot was.
Kort om 80 euro als ik het laat maken
60 euro denk ik, is al weer bijna 2 jaar geleden, die connector was duur en niet op voorraad bij de dealer, dus zo opgelost
nadeel is nu wel dat ik niet 'ff' de stoel kan uitbouwen om bijv de zitting te vervangen
misschien dat er nog een topic is in het E46 gedeelte.
nadeel is nu wel dat ik niet 'ff' de stoel kan uitbouwen om bijv de zitting te vervangen
misschien dat er nog een topic is in het E46 gedeelte.
The sheere pleasure of driving ... nothing compares to a BMW
Ja klinkt bekend, heb het beruchte airbag lampje ook gehad. Oorzaak een hogere weerstand in de connector. De dealer heeft toen de connector er tusenuit gehaald en de vebinding gesoldeerd. Het is een bekend probleem. Geen idee meer wat ik kwijt was hiervoor maar zou zomaar tussen de 50 en 80 euro, incl het resetten van de foutmelding.
F20 116i 2012 (2017- )
Ik heb een nieuwe mat in de bijrijdersstoel, en de stekker is door-gesoldeerd. Is dat gewoon veilig dan?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".