Luchtfilterhuis

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
dinesh_skr

Luchtfilterhuis

Bericht door dinesh_skr » 01 feb 2011, 01:55

Hallo,

Ik heb een E36 320i Coupe. Toen ik hem kocht zat daar al een open sportluchtfilter op. Het geluid is wel heerlijk als je het gaspedaal iets meer intrapt. Alleen ga ik denk ik binnenkort opzoek naar een originele luchtfilterhuis. Dit omdat de auto toch redelijk veel verbruikt. Laatste tijd 1:7 bij rustig rijden door de stad (niet steeds vol op de het gas). Dat vind ik wel jammer.

Nu vraag ik mij af of de open luchtfilter de grote boosdoener is. Ik ga van de week ook de bougies vervangen en de benzinefilter.

Ik heb gekeken naar de onderdelen van het luchtfilterhuis en kwam iets tegen,

Afbeelding

De onderdelencatalogus van BMW geeft aan dat onderdeel 7 een Zyklon Pre Filter is. Alleen weet ik niet wat dat voor een onderdeel is. Waar dient dat voor en heb ik dat ook nodig om over te stappen van de openluchtfilter naar de originele luchtfilterhuis.

Daarnaast heb ik bij mijn openluchtfilter 2 kleine slangen die vanaf de zijkant richting de gasklephuis gaan. Ik heb een beetje op internet gezocht en ik denk dat dat een thermostaat is, dat stond ook aangegeven in de onderdelencatalogus (verbeter me als ik het fout heb).
Nu wilde ik weten wat ik hiermee moet als ik de originele luchtfilterhuis ga gebruiken. Kunnen die daar ook op worden aangesloten.

PS. Wat vinden jullie? Liever origineel of toch gaan voor het mooie geluid. PK's krijg ik door de open luchtfilter denk ik toch niet bij, want ik heb er nu geen hitteschild op zitten.

Gerlof325TDS

Re: Luchtfilterhuis

Bericht door Gerlof325TDS » 16 jun 2011, 13:16

Ik zou zeggen: Standaard luchtfilter > open luchtfilter.
Wil je een mooier geluid, ga dan met je uitlaat systeem aan de gang ( en dan bedoel ik niet alleen een eind demper )

Brandstof verbruik kan een beetje stijgen met open luchtfilter maar dit is minimaal.

A.W.B.0210

Bericht door A.W.B.0210 » 16 jun 2011, 21:37

Open=slopen. (mijn mening). Orgineel filtert beter en lmm gaat ook langer mee, net als de rest van t inwendige van je motor. Dat onderdeel 7 lijkt me meer een soort vuilopvang ding. Als je die ff openknijpt (doorgaans van zacht rubber o.i.d.), komt daar wat zand en troep uit, kan wel handig zijn. Hoef je je filterbak ook niet elke keer uit te zuigen bij vervangen van t filter.
'If I die, I want to die peacefully, like my grandfather did in his sleep. Not screaming, like his passengers'.

BMW 3-er Reihe 316i executive

ThCB33R

Bericht door ThCB33R » 17 jun 2011, 15:39

ik heb nog een orginele airbox uit een 320i liggen
ziet er nog netjes uit ,alluh klemmetjes ,ringetjes en beugeltjes
van je tekening zitten erbij (nr 11 niet)
zit nog luchtfilter in ook,wat wil je nog meer ...lol
ik woon omgeving rotterdam ,je kan m gratis ophalen
pm als je intresse hebt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”