318IS Tracktool (terug van Circuit Zolder)
Re: 318IS Tracktool (terug van Circuit Zolder)
Zou eerder voor drukvulling gaan, dan behoud je de voordelen een 4 cilinder...
leuke wagen en de filmpjes zien er ook goed uit.
maar op circuit Assen ligt de gemiddelde snelheid zeker wel een stukie hoger dan op zandvoord of zolder?
maar op circuit Assen ligt de gemiddelde snelheid zeker wel een stukie hoger dan op zandvoord of zolder?
bmw e36 coupe, 325i met vanos, 5v. handbak, bwj: 1994.
If in doubt, Full throttle!
Zolang ik mensen met meer vermogen (325i blokjes) voorbij ga ben ik niet de langzaamste.E36 racer schreef:als je koppel en vermogen mist mischien geen tijd om een 325i blok in te bouwen ofzo? (alhoewel ik die ookal onderpowered vind persoonlijk)

Auto rijd gewoon super door de bochten, kan eerder insturen door het lichte neusje en loop vaak in in de bochten op anderen.
Dat mijn rechte stukken wat langer duren dat boeit me niet. Dan zou ik wel sprintjes gaan trekken

Ik wordt nu verplicht om de lijnen goed te rijden, maak ik een bocht niet goed dan kan ik dat niet compenseren met vermogen.
Wordt dus gedwongen om netjes te rijden. En dat is erg leerzaam.
@Rooiepeet
Ik heb haal op rechte stuk Zandvoort en Assen iets hogere snelheid als op Zolder. Maar dat scheelt niet veel.
Rechte stuk achter de pits op Zolder haal je ook redelijke snelheid als je de bocht daarvoor goed aansnijd en uitkomt.
ja tuurlijk is het belangrijk om de lijnen goed te rijden en op die manier je grens op te zoeken dan kan het rijden net zo leuk zijn en als je dan idd ook met de rest mee kan komen is het helemaal mooi.
op zolder haalde ik idd achter de tribune de hoogste snelheid, ongeveer 170 en toen waren me remmen nog niet helemaal optimaal dus ging ook optijd van het gas.
op zandvoort tik ik op het rechte stuk de 190 aan. ben toch benieuwd wat dat scheelt met een 318.
rij jij ook bij de vrijrijden organisatie, misschien kom ik je dan wel eens ergens tegen.
gr Peter
op zolder haalde ik idd achter de tribune de hoogste snelheid, ongeveer 170 en toen waren me remmen nog niet helemaal optimaal dus ging ook optijd van het gas.
op zandvoort tik ik op het rechte stuk de 190 aan. ben toch benieuwd wat dat scheelt met een 318.
rij jij ook bij de vrijrijden organisatie, misschien kom ik je dan wel eens ergens tegen.
gr Peter
bmw e36 coupe, 325i met vanos, 5v. handbak, bwj: 1994.
Dat is idd het grote voordeel licht in de neus, en die blokjes zijn lekker fel.Auto rijd gewoon super door de bochten, kan eerder insturen door het lichte neusje en loop vaak in in de bochten op anderen.
- Spoiler: Laat zien
-
Ga je 15 november naar de ring?