Programming for dummies

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
TTmax

Re: Programming for dummies

Bericht door TTmax » 16 jun 2011, 10:08

Ik heb inmiddels een kabel besteld via ebay.de

Zie link http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... OC:US:1123" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgens beschrijving is dit odb2 met USB aansluiting. Ik hoop hem snel te krijgen, dan kan ik aan de slag. Heb hem wellicht nodig om de inklapbare spiegels te programmeren.

bmw_update_station

Bericht door bmw_update_station » 18 jun 2011, 10:08

Echt software updaten of de navigatie nederlands maken, nooit doen met een usb kabel of een ander programmatje dit kan zeer grote schade aan de auto brengen.

Liefst updaten met bmw systeem, dit is geheel zonder risico.

Maestroxl

Bericht door Maestroxl » 18 jun 2011, 11:28

ik programmeer al jaren auto's via usb, nog nooit 1 probleem mee gehad.
Schade heb ik nog nooit gehad.
Waarschijnlijk ben jij ^ weer zo iemand die anderen bang wil praten om zijn eigen handel te verkopen.

TTmax

Bericht door TTmax » 18 jun 2011, 13:57

Hoi,

Ik heb vandaag de kabel gekregen en ben meteen aan de slag gegaan. Helaas kan ik in NCS expert geen E88 chasis selecteren.
Weet iemand hoe ik dit can update?

tsabre

Bericht door tsabre » 19 jun 2011, 22:48

Heeft iemand al een overzicht van alle keuzemogelijkheden?
In de eerste post heeft BMWLover een lijst opgenomen maar in latere posts komen er allemaal nieuwe interessante functies oppoppen.

bmw_update_station

Bericht door bmw_update_station » 20 jun 2011, 15:06

Maestroxl schreef:ik programmeer al jaren auto's via usb, nog nooit 1 probleem mee gehad.
Schade heb ik nog nooit gehad.
Waarschijnlijk ben jij ^ weer zo iemand die anderen bang wil praten om zijn eigen handel te verkopen.
E60 en de nieuwere modellen is met usb niet goed te updaten, hier kan zeker veel mis gaan aangezien het ook via fiber optics werkt.

E46 en de oude modellen is wel mogelijk, echter ligt het er veel aan wat je wilt updaten

Aangezien een e60 complete update tussen de 2-8 uur duurt is de kans dat het vast loopt met het niet originele systeem zeer groot.

E60pro

Bericht door E60pro » 20 jun 2011, 15:26

Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

Moderatoropmerking Darudevampire
Ik vind zo'n update wel interessant maar wat merk je daar nou daadwerkelijk van? en wat gaat het precies kosten>?

Ik heb een e60 530i uit 2006.

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 20 jun 2011, 16:03

Vanaf 2007 moet je een D-Can interface hebben. Daarvoor kan het met een KKL interface. USB geeft geen probleem, mits je de juiste drivers hebt. Ik gebruik zelf de KKL van Do-Auto en die is standaard USB en geeft geen enkel probleem. Zelfs de carsoft interface kabel op COm naar USB werkt vlekkeloos. het enigste wat je in de gaten moet houden bij een totale update is dat er een powersupply op de accu wordt aangesloten. Tijdens het updaten moet je een constante spanning hebben en een zwakke accu zorgt voor een hoop ellende. Zie het als een PC waar je dan de stroom tijdens een installatie vanaf haalt.
En een PC vastlopen ? Ja, het is en blijft Windows :s
Dan is het uithuilen en overnieuw beginnen. :hug:
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

bmw_update_station

Bericht door bmw_update_station » 20 jun 2011, 17:33

E60pro schreef: Ik vind zo'n update wel interessant maar wat merk je daar nou daadwerkelijk van? en wat gaat het precies kosten>?

Ik heb een e60 530i uit 2006.

Heeft veel nut, je krijgt overal de nieuwste updates voor soms merk je het heel goed en soms minder, dat ligt er veel aan welke software versie je erin hebt al.

De updates worden niet voor niets uitgebracht, soms zeer nuttig en echt nodig soms minder nuttig en minder nodig.

Update kompleet kost meestal rond de 175 tot 250 euro

BMW_Lover
Contacteer:

Bericht door BMW_Lover » 23 jun 2011, 22:55

tsabre schreef:Heeft iemand al een overzicht van alle keuzemogelijkheden?
In de eerste post heeft BMWLover een lijst opgenomen maar in latere posts komen er allemaal nieuwe interessante functies oppoppen.
Heb de eerste post ge-update zodat alle foto's weer zichtbaar zijn. Ook de spreadsheet is up to date. Volgens mij zijn alle latere optie's in de volgende posts daarin opgenomen.....
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

TTmax

Bericht door TTmax » 24 jun 2011, 07:00

Thanks!! Ik had al wat problemen met mijn NCSExpert en ik zie nu schermen die ik niet had. Maar goed ik kwam er al achter dat het eea niet werkte en dat ik nog niet kon programmeren. Helaas ontbrak me ook de tijd om het ff goed op te zetten. Ga hier komend weekend eens mee aan de slag.

Ook voor het werkend krijgen van mijn nieuwe inkapspiegels moet ik het eea programmeren.

E60pro

Bericht door E60pro » 24 jun 2011, 09:11

Dat is toch niet later in te bouwen"?

TTmax

Bericht door TTmax » 24 jun 2011, 10:10

O jawel. Iemand in Duitsland heeft het ook al gedaan.

Ben bezig met de voorbereiding ervan. Ik wacht nog op de kabels die heb ik besteld. De spiegels heb ik al.
Nu nog NCSEXPERT aan de praat krijgen zaakje inbouwen, programmeren.

Heb je nodig:
Nieuwe Spiegels met inkapfunctie
Nieuwe kabels (indien je 5 pins aansluiting hebt) moet naar 3 pins. Kan zijn dat vanuit de FRM (module) nog een ader naar de duerconnector getrokken moet worden.
Nieuwe schakelaarset bestuurderkant...(schakelaars ramen, spiegelverstelling en knopje voor inklappen speigels)
Programmeren (toevoegen van accesoire in VO en activeren, kan dan ook via de afstandsbediening inklappen).

De inklapspiegels maken gebruik van de LIN-bus en die moet worden geactiveerd.

BMW_Lover
Contacteer:

Bericht door BMW_Lover » 24 jun 2011, 18:38

@TTMAX: ik heb ooit een lijst gezien van alle BMW modellen en welk alternatief voor chassis kon kiezne als de jouwe er niet tussen stond. Ik denk dus dat je een vergelijkbaar model moet kiezen. Ben net terug uit Amerika en ook dit weekend erg druk, maar als ik wat tegen kom laat ik het weten.
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

TTmax

Bericht door TTmax » 25 jun 2011, 09:46

BMW_Lover: Ben er al achter gekomen. Ik moet E89 Kiezen. Ik heb een overzicht gevonden waarin de verschillende modellen staan en de E88 moet je kiezen onder E89. Ik hoop vandaag eindelijk eens te kunnen programmeren.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”