Hoe krijg ik dit lampje uit?
Hoe krijg ik dit lampje uit?
Hoe krijg ik dit lampje uit.
Heb al van alles geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar
Heb al van alles geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar
-
Re: Hoe krijg ik dit lampje uit?
Dit is volgens mij het lampje dat je waarschuwt voor een te lage bandenspanning. Heb je je banden al op spanning gezet?
BMW 330d Touring Executive
Ja de banden zijn op de juiste spanning!d.vdkieboom schreef:Dit is volgens mij het lampje dat je waarschuwt voor een te lage bandenspanning. Heb je je banden al op spanning gezet?
De banden zitten alleen op het minimale profiel er komen Dinsdag nieuwe onder.
Ik neem aan dat er geen sensor bestaat die dat meet.
Zo ja,waar zit die sensor?
Of hoe wordt dit gemeten?
Volgens mij is de procedure op knopje drukken, lampje gaat oranje branden, dan gaan rijden, lampje gaat uit en systeem is gereset.
Dr zitten geen specifieke sensoren op de auto, hij meet de rotatiesnelheid van de wielen in relatie tot stuuruitslag, etc. volgens mij. Als er een band slap is heeft het wiel een kleinere diameter dan de rest, dus geeft 'ie een melding.
Dr zitten geen specifieke sensoren op de auto, hij meet de rotatiesnelheid van de wielen in relatie tot stuuruitslag, etc. volgens mij. Als er een band slap is heeft het wiel een kleinere diameter dan de rest, dus geeft 'ie een melding.
Dat gaan we morgen dan maar uitproberen.M3-Bart schreef:Volgens mij is de procedure op knopje drukken, lampje gaat oranje branden, dan gaan rijden, lampje gaat uit en systeem is gereset.
En bedankt voor de uitleg
Volgens mij is het een smiley die aangeeft: 'Let op, u bevindt zich in een M3!'
Heb jij een M3 blok in je mini dan?????Mini schreef:Uhuh.... ik heb ook zo'n lampje in de Mini :pMac schreef:Volgens mij is het een smiley die aangeeft: 'Let op, u bevindt zich in een M3!'
Nee, je kan hem wel oranje maken!Mini schreef:Uhuh.... ik heb ook zo'n lampje in de Mini :pMac schreef:Volgens mij is het een smiley die aangeeft: 'Let op, u bevindt zich in een M3!'
Maar eh...waar ik nou wel benieuwd naar ben: is het lampje al uit?
Maar zitten ook nog geen nieuwe banden onder, ze hadden de verkeerde maat besteld!!!
- blue-beemer
als het goed is zitten er sensoren in je banden en die zitten op het ventiel gemonteerd, misschien dat er een stuk is.M3-Bart schreef:Volgens mij is de procedure op knopje drukken, lampje gaat oranje branden, dan gaan rijden, lampje gaat uit en systeem is gereset.
Had deze sensoren zelf op mijn velgen zitten toen ik die 2de hands gekocht heb, orginele bmw sensoren.
Dat zullen we dan zien als de banden verwisselt worden.blue-beemer schreef:als het goed is zitten er sensoren in je banden en die zitten op het ventiel gemonteerd, misschien dat er een stuk is.M3-Bart schreef:Volgens mij is de procedure op knopje drukken, lampje gaat oranje branden, dan gaan rijden, lampje gaat uit en systeem is gereset.
Had deze sensoren zelf op mijn velgen zitten toen ik die 2de hands gekocht heb, orginele bmw sensoren.
Hou jullie op de hoogte
Ik wist het ook 99% zeker dat er geen sensoren in de wielen zitten. Heb jaren bij een bandenbedrijf gewerkt op zaterdag en bij BMW nooit zo'n sensoren gevonden. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een Renault Laguna, die ze wel heeft. Hebben we dr verschillende van gesloopt bij het bandenwisselen!Mini schreef:Ik kwam het onderstaande stukje tegen na wat gegoogel...
Passief betekent dat er geen extra sensoren in de banden zitten, maar dat, zoals M3-Bart al schreef, de rotatiesnelheid wordt gemeten.Voordbeelden van passieve systemen zijn het DDS-systeem van Continental en Warnair van Dunlop. DDS wordt al enige tijd standaard gemonteerd op de Mini en de BMW M3, terwijl het voor andere BMW 3-serie modellen als optie leverbaar is.
Bij een actief systeem schijnen er sensoren in de banden te zitten.
Enne... ff offtopic...Ik ben bang dat dat nèt niet gaat passen.....Mac schreef:Heb jij een M3 blok in je mini dan?????
- blue-beemer
zie hier:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=36&fg=15
nummer 3 is wat je hier op de foto ziet.
En deze sensoren zaten op mijn velgen, worden standaard gemonteerd op Hartge wielen.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=36&fg=15
nummer 3 is wat je hier op de foto ziet.
En deze sensoren zaten op mijn velgen, worden standaard gemonteerd op Hartge wielen.
Klopt allemaal,
Vandaag dan eindelijk de nieuwe banden er onder.
(op weg daar naartoe nog ff gummen,.... ze waren echt helemaal glad)
Geen sensor in de velg!
Nieuwe banden.
Banden allemaal op de juiste spanning.
Dus moet het aan de sensoren liggen. :?
Denk dat ik maar een pleister op plak
Vandaag dan eindelijk de nieuwe banden er onder.
(op weg daar naartoe nog ff gummen,.... ze waren echt helemaal glad)
Geen sensor in de velg!
Nieuwe banden.
Banden allemaal op de juiste spanning.
Dus moet het aan de sensoren liggen. :?
Denk dat ik maar een pleister op plak
, waarom niet even de auto laten uitlezen? Of even langs de Dealer?
Die moeten je toch wel de oorzaak kunnen vertellen ..
Die moeten je toch wel de oorzaak kunnen vertellen ..
Vind dit ook een profi oplossing! |p
Je start hem zeker ook met een schroevendraaier of niet
Je start hem zeker ook met een schroevendraaier of niet