Olielucht e46 coupe, raar maar waar
Re: Olielucht e46 coupe, raar maar waar
Is dat niet dat zwarte ronde ding? Bij de hoofdremcilinder?? Dat is bij een benzine motor de vacuum rembekrachtiger. Bij een diesel is deze apart ivm geen gasklep.
Of is deze bij BMW toch anders?
Of is deze bij BMW toch anders?
Even via google gezocht.
Dit is je vacuumpomp:
En die zit hier:
Dit is je vacuumpomp:
En die zit hier:
Wil eigenlijk alleen die o-ring vervangen maar dat gaat denk ik niet lukken, denk dat dat niet los leverbaar is
Weet ik ook niet. Scheelt natuurlijk wel in de kosten.
Ik weet niet of je alle afdekkappen nog op je motorblok hebt zitten. Maar er loopt een slang over je inlaat heen, die kan ook nog wel eens voor problemen zorgen.
Die op de foto dus.
Door de warmte van het blok en de druk die de kunstof kap er op uit drukt gaat de slang in de loop van de tijd vernauwen. Bij mij was ie helemaal zacht geworden en zat ie bijna dicht.
Ik weet niet of je alle afdekkappen nog op je motorblok hebt zitten. Maar er loopt een slang over je inlaat heen, die kan ook nog wel eens voor problemen zorgen.
Die op de foto dus.
Door de warmte van het blok en de druk die de kunstof kap er op uit drukt gaat de slang in de loop van de tijd vernauwen. Bij mij was ie helemaal zacht geworden en zat ie bijna dicht.
Ik heb Face lift model.Dit is er ook één met Turbo, denk niet dat dat dan overeen komt
Plaatje was ter verduidelijking. Ik had een N42 blok uit 2002. Daar zat die slang iig op.
Wat gebeurd er als die slang dicht zit?
Dan circuleert de olie niet meer door het blok zoals het hoort. Was bij mij mede oorzaak van het lekken van olie bij m'n vacuumpomp, olie-afscheider en kleppendekselpakking. Schijnbaar komt er dan dus teveel oliedruk in het blok.
Ah zal eens kijken zaterdag. Waar bestel/koop je meestal je onderdelen? Via internet of dealer?
Ik persoonlijk? Bij bimmerparts.
Hallo,
Mijn Bmw heeft al enige tijd last van een nare olielucht bij stilstand. Nu is hij hiervoor naar de garage geweest en daar is de kleppendekselpakking en de vacuumpomp vervangen. De vacuumpomp vertoonde lekkage en lekte op de uitlaat zoals hier al beschreven is. Nu vraag ik me af of de olieafscheider of carterventilatie ook vervangen moet worden? Ik wil natuurlijk voorkomen dat de vacuumpomp of pakking dadelijk weer kapot gaat!
mvg
Nol Visschers
Mijn Bmw heeft al enige tijd last van een nare olielucht bij stilstand. Nu is hij hiervoor naar de garage geweest en daar is de kleppendekselpakking en de vacuumpomp vervangen. De vacuumpomp vertoonde lekkage en lekte op de uitlaat zoals hier al beschreven is. Nu vraag ik me af of de olieafscheider of carterventilatie ook vervangen moet worden? Ik wil natuurlijk voorkomen dat de vacuumpomp of pakking dadelijk weer kapot gaat!
mvg
Nol Visschers
Olieafscheider lekte bij mij ook. IS ook geconstateerd door de dealer. Vandaar dat zij natuurlijk vervangen als advies gaven. Tevens het verhaal over die slang die over je motorblok heen loopt. Dit zijn toch wel twee puntjes waar ik even naar zou kijken / zou laten kijken.
Gr. René
Gr. René
Hallo
Ik heb het zelfde probleem gehad met de vacuümpomp. Ik heb carterventilatie vervangen en de oringen van de vacuümpomp. Ik heb de pomp uit elkaar geschroefd zit een groten oring in. Die heb ik bij een plaatselijke landbouw bedrijf gehaald. Hebben ze niet bij bmw verkopen liever een nieuwe pomp. De oring tussen het motorblok en de pomp kun je wel bij bmw halen.
Ik heb het zelfde probleem gehad met de vacuümpomp. Ik heb carterventilatie vervangen en de oringen van de vacuümpomp. Ik heb de pomp uit elkaar geschroefd zit een groten oring in. Die heb ik bij een plaatselijke landbouw bedrijf gehaald. Hebben ze niet bij bmw verkopen liever een nieuwe pomp. De oring tussen het motorblok en de pomp kun je wel bij bmw halen.
Idem hier bij mijn 316ti coupe (benzine).
De garage heeft alleen een afdichting/pakking vervangen van de vacuumpomp. Dus niet de hele pomp. De olie lucht is weg, er kwam af en toe zelf een hele boel rook onder de kap vandaan.
Maar dat is helemaal gefixt!!!!
Nu het piepje in de versnellingsbak nog....
De garage heeft alleen een afdichting/pakking vervangen van de vacuumpomp. Dus niet de hele pomp. De olie lucht is weg, er kwam af en toe zelf een hele boel rook onder de kap vandaan.
Maar dat is helemaal gefixt!!!!
Nu het piepje in de versnellingsbak nog....
Betere Mooie Wagen