BMW 535d Touring - carbon int. (p11) en shift paddles (p23)

Show je BMW E60 / E61. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
suyker

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11

Bericht door suyker » 19 jun 2011, 11:52

ja idd koop dan eens een fatsoenlijke auto :gek:
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles

Dark knight edition
Afbeelding

Aron

Bericht door Aron » 19 jun 2011, 12:08

we lachen er wel om..maar is toch triest eigenlijk dat zulke dure auto's zoveel ziektes hebben...
:gek:

Ralph

Bericht door Ralph » 19 jun 2011, 12:22

Ik loop daarom bij elke wasbeurt ook even de afvoeren na.
Motorkap open en bij de filters komen ook altijd kleine takken en een hoop bladeren.
Die kunnen er ook voor zorgen dat de boel verstopt en er plekken vollopen waar dat niet de bedoeling was.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 19 jun 2011, 12:29

Zoals iemand zo prachtig dit probleem verwoorde op problemcar.nl:
.....Is een kwaal van ALLE E61's met Panodramadak; er lopen waterafvoerslangen van het dak naar achter je achterbumper en daar heeft een debiel filters opgezet omdat die beter geluid dempen als gewoon slangetjes. Je hoeft niet heel erg slim te zijn om te begrijpen dat er naar verloop van jaren (4 a 5 jaar) vuil zich ophoopt in het filter, er dus geen water door kan en dit water toch ergens naar toe moet. Dat stroomt dus lekker je kofferbak in waar een ander genie bedacht heeft dat dit een geweldige plek is om dure en gevoelige electronica in te leggen....
:rolf:

Frank535

Bericht door Frank535 » 20 jun 2011, 21:02

Zo, weer terug van een lange dag en lange rit naar Laarman - en niet voor niks. :shine: :shine: :shine:

- stuur werkt 100%; schakelflippers OK, MF-knoppen OK, claxon OK, airbag OK
- achterkant 3 cm verlaagd; staat supergoed
- waterafvoer panodramadak opgelost; slangen waren verstopt door rommel
- kleine beurt gedaan (incl. microfilter vervangen)

Foto's volgen nog; ook van de reservewielbak ala vissekom die ik zondag heb leeggeschept. Daar was ik nog net op tijd bij !
Mooi dagje geweest; 's ochtends 8 uur weg en 's avonds 7 uur thuis, maar wel met een werkend flipperstuur !! :)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti

suyker

Bericht door suyker » 20 jun 2011, 21:05

:gekdoen: :gekdoen: :gekdoen: :driving:

Tel me more on pm please.

You are the bimmer hero

Dark knight edition
Afbeelding

z3mrunner

Bericht door z3mrunner » 20 jun 2011, 21:16

Jippie!!! Goed werk Frank :duimen: :duimen: Leuke jongens, daar bij Laarman he?
Nou Suyker. Laat je stuur even modificeren door Frank. Dat doet ie vast wel voor iets onder de 900,- :)

Ralph

Bericht door Ralph » 20 jun 2011, 23:05

Gaaf hoor. Een zaag in een dure stuur zetten en toch helemaal werkend.
:amen: :amen: :amen:
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

Frank535

Re: BMW 535d Touring High Exec. - shift paddles: blz 24

Bericht door Frank535 » 21 jun 2011, 00:47

Voor het verhaal van vandaag, nog even wat ik zondag in de kofferbak aantrof; een klein aquarium achterin de Bimmer ! :emo:

Afbeelding

Ik kwam er nog net op tijd achter, want het water stond al tegen de onderkant van de modules en stekkerblokken aan.

Afbeelding

Na het droogmaken heb ik alle modules in plastik zakjes ingepakt, want ik vertrouwde het totaal niet meer !

Afbeelding

Wie plaatst er nou ook een heel pakket modules en stekkers op het laagste punt in de kofferbak :s

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Goed - voordat Laarman het stuur kon monteren, moest er nog ruimte gemaakt worden voor de module die in het originele stuur zit:

Afbeelding

Zonder deze module kun je de airbag niet aansluiten en werken de MF knoppen op het stuur niet - dus hij moet er echt in.
Het :///m: stuur heeft een klont rubber zitten in de onderste stuurspaak, dus dat moet weg.

Afbeelding

Na een hoop gepriegel met een stanleymes en een punttang, was het voor elkaar;

Afbeelding

Even passen ..

Afbeelding

En zo zit de module netjes achter de kap uit het zicht en uit de weg voor de airbag;

Afbeelding

En zo stond de Touring vandaag bij Laarman in de garage voor het aansluiten van de electronica.

Afbeelding

Hele aardige mensen daar bij Laarman, met veel geduld en gevoel voor humor. Ook geen probleem dat ik ondertussen nog even de bekleding van mijn kofferbak er zelf weer heb ingezet met hun gereedschap; dat hoef ik bij mijn lokale BMW stealert niet te vragen. Dan wordt je naar de wachtruimte gestuurd waar de koffie en croissantjes klaarstaan.

Het aansluiten van het stuur was nog een aardige klus qua tijd; ik denk een uurtje of 3 werk. Hoe hij het uiteindelijk heeft gedaan is als volgt; in de cassette van de sleepring zitten een aantal hele dunne lintkabels die het signaal van de MF knoppen doorgeven aan de boordcomputer. Er was geen cassette beschikbaar met extra sporen voor stuurverwarming, anders hadden ze die kunnen gebruiken voor het signaal van de shift paddles. Daarom hebben ze een extra lintkabel in de cassette gefriemeld met zelf aangesoldeerde contactpunten. Verder nog een extra kabel van de pook naar de stuurkolom, en na een heleboel meetwerk is alles op elkaar aangesloten.
Klinkt simpel, maar ze hebben veel stekkers moeten aanpassen om er de nieuwe kabels op aan te kunnen sluiten. En de monteur die het deed bleef er maar lol in hebben - heel relaxed allemaal !

En zo kon ik aan het einde van de dag al flipperend weer 2 uur naar huis rijden - met een smile. :shine:
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti

Frank535

Bericht door Frank535 » 21 jun 2011, 01:06

Kijk - op deze manier loopt er dus geen water meer weg door de afvoerslangen:

Afbeelding

Deze doppen zitten dus aan het einde van de waterafvoerslangen, en verzamelen alle vuil totdat ze dicht zitten`, en dan stroomt het water naar hele ongewenste plekken !

Na het verlagen van de achterkant via de software, staat de 535 weer horizontaal; voor en achter staat hij 30 mm lager:

Afbeelding

Oja - sinds kort heb ik de 2011 Navigatie DVD met alle flitspalen in Europa erop, maar hadden ze daarvoor nou geen kleiner icoontje kunnen kiezen ? Ik zie de weg bijna niet meer !!

Afbeelding

suyker

Bericht door suyker » 21 jun 2011, 03:32

Toppie FRank

Dark knight edition
Afbeelding

Dutch 530i

Bericht door Dutch 530i » 21 jun 2011, 07:59

Very cool 8)

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 21 jun 2011, 08:02

Ziet er toch wel erg goed uit, nu de achterkant verlaagd is!

Zijn die ventielen van het afwateringssysteem zonder brug ook te vinden? Ik ga er van uit dat die bij mij verwijderd zijn, aangezien er al eens een lekkage lijkt te zijn geweest, maar ik zou het toch graag even willen controleren.

En super dat je stuurtje nu werkt. :driving:

E60pro

Bericht door E60pro » 21 jun 2011, 14:17

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ook al heb ik geen station.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Showroom”