Aanschaf E46 wat is wijsheid...
Aanschaf E46 wat is wijsheid...
Hallo,
Ik sta op het punt een E46 Touring aan te schaffen. Heb 2 auto's op het oog. Een 325i excecutive uit begin 2001 met 141.000 km op de klok met leer en verder geen spannende opties. En een 320i uit 2003 met 184.000 km voorzien van 16:9 navi.
Beiden zijn automaat en volgens de boekjes dealer onderhouden.
Nu heb ik de ervaring met 6 cilinders van een ander merk dat die blokken hoge km standen goed aan kunnen. En ga er van uit dat dit bij de m54 blokken ook wel goed zit???
Zijn er zaken in overweging te nemen m.b.t. de bouwjaren.
Graag zou ik wat tips krijgen die de keus wat vergemakkelijken.
Ik sta op het punt een E46 Touring aan te schaffen. Heb 2 auto's op het oog. Een 325i excecutive uit begin 2001 met 141.000 km op de klok met leer en verder geen spannende opties. En een 320i uit 2003 met 184.000 km voorzien van 16:9 navi.
Beiden zijn automaat en volgens de boekjes dealer onderhouden.
Nu heb ik de ervaring met 6 cilinders van een ander merk dat die blokken hoge km standen goed aan kunnen. En ga er van uit dat dit bij de m54 blokken ook wel goed zit???
Zijn er zaken in overweging te nemen m.b.t. de bouwjaren.
Graag zou ik wat tips krijgen die de keus wat vergemakkelijken.
You can drive your BMW the first time you see it without having to take it to dinner, see a movie, or meet it's mother......
-
Re: Aanschaf E46 wat is wijsheid...
die van 2003 is waarschijnlijk het facelift model dat is een wat verbeterde versie.
Wat is er verbeterd na de facelift behalve de gewijzigde koplampen en achterlichten?
Gr.
Gr.
You can drive your BMW the first time you see it without having to take it to dinner, see a movie, or meet it's mother......
ziezo subframe die wou nog wel eens scheuren....
Bedoel je bij het 2003 model of bij beide?
Is dit duidelijk waarneembaar bij controle?
Is dit duidelijk waarneembaar bij controle?
Laatst gewijzigd door Gast op 21 jun 2011, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Of je koopt de mijne.
328i touring, bouwjaar 2000.
16:9 navi, leer xenon nieuwe apk
pm voor meer info
328i touring, bouwjaar 2000.
16:9 navi, leer xenon nieuwe apk
pm voor meer info
Lastige keuze.. Hou je van wat power? Dan is de 325 uiteraard de betere keuze. Hou je van wat meer opties dan is de 320 een betere keuze. Voor de KM stand zou ik ze zoiezo beide niet laten staan, zeker niet als ze dealer onderhouden zijn. Verder zijn de M54 degelijke en fijne blokken dus je zit sowiezo goed
Power is leuk maar niet doorslaggevend. Denk dat de 320 voor de Nederlandse wegen power genoeg heeft ;-)
Maar goed, die km standen ligt men bij deze auto's ook niet wakker van proef ik, mits het onderhoud gepleegd is en men dat blijft plegen.
Nu oppert Ramon zijn auto..... Jaartje ouder, m52 blok ipv m54..... Kan iemand hier iets zinnigs over roepen of dit te overwegen is tov de eerder genoemde twee types?
Thanks voor de info so far......
Maar goed, die km standen ligt men bij deze auto's ook niet wakker van proef ik, mits het onderhoud gepleegd is en men dat blijft plegen.
Nu oppert Ramon zijn auto..... Jaartje ouder, m52 blok ipv m54..... Kan iemand hier iets zinnigs over roepen of dit te overwegen is tov de eerder genoemde twee types?
Thanks voor de info so far......
M54 heeft een elktrisch gaspendaal, M52 mechanisch gaspendaal
M54 dubbel vanos / M52 dubbel vanos.
Er zullen vast wel meer verschillen zijn tussen de M54 en de M52, maar die weet ik zo 123 niet.
Wat ik wel weet, is dat de 328 meer koppel enr 1 pk meer heeft dan de de 325
M54 dubbel vanos / M52 dubbel vanos.
Er zullen vast wel meer verschillen zijn tussen de M54 en de M52, maar die weet ik zo 123 niet.
Wat ik wel weet, is dat de 328 meer koppel enr 1 pk meer heeft dan de de 325
- looneytune
volgens mij gebruikt de M52 en/of M54 ook vaak wat motorolie......
Denk dat qua verbruik de blokken ook niet heel veel verschillen en/of sterker zijn...
Denk dat je sowieso de auto's moet bekijken voor je kan beslissen op de foto's is vaak alles mooi
Denk dat qua verbruik de blokken ook niet heel veel verschillen en/of sterker zijn...
Denk dat je sowieso de auto's moet bekijken voor je kan beslissen op de foto's is vaak alles mooi
Ik(lees: BMW Leek) zou kiezen voor de 320. Toch mooie v6 en mooie opties, dat extra vermogen zul je idd niet nodig hebben in Nederland, uiteindelijk zal het je alleen maar geld kosten(brandstof, bekeuringen, schade, middelvingers, opmerkingen: "Typisch een BMW rijder", etc.)
Ik heb dit tenminste al wel ervaren, in die maand dat ik een 323Ci bezit, haha.(zonder schade 'by the way')
Succes met de keuze,
Diezel
Ik heb dit tenminste al wel ervaren, in die maand dat ik een 323Ci bezit, haha.(zonder schade 'by the way')
Succes met de keuze,
Diezel
BMW: Bayerische Motoren Werke
Heb je ook helemaal gelijk in. Een auto vanaf foto is geen doen.looneytune schreef:volgens mij gebruikt de M52 en/of M54 ook vaak wat motorolie......
Blijkt wel, ben vandaag bij die 320 wezen kijken. Op zich aardige auto, onderhoudshistorie klopt. Maar wel wat lelijke plekjes, natuurlijk mag een 8 jaar oude auto wat hebben maar goed.
Daarnaast functioneerde de achterwisser niet. Allemaal niet zo heel spannend behalve dan dat er wat rook, olielucht, van achter op het blok vandaan kwam. Dus maar laten staan.
Hoop vanmiddag wat foto's van Ramon te ontvangen en die auto te kunnen bekijken en van het weekend de 325.
Keep you posted. En als er meer aandachtspunten zij bij deze auto's waar ik op moet letten hoor ik het uiteraard graag.
Die is al per 9/2000 aangepakt, een model van begin 2001 heeft dezelfde constructie en versteviging als een model van 2003 De facelift is naar mijn weten puur een esthetische wijziging en de 320d heeft een wat gewijzigd blok gekregen.crossfire schreef:ziezo subframe die wou nog wel eens scheuren....
V6Diezel schreef: Toch mooie v6 en mooie opties
- MrBrownstone
V6 roepen op dit forum is als vloeken in de kerk..
BIE-EM-DOBBELJOE
- looneytune
Bij olielucht/rook zou ik hem denk ik ook laten staan.
heb je trouwens op autoscout24 en autotrack gekeken?
of op gaspedaal.nl die zoekt voor je op alle site's !
heb je trouwens op autoscout24 en autotrack gekeken?
of op gaspedaal.nl die zoekt voor je op alle site's !