Luchtmassameter kapot
Re: Luchtmassameter kapot
Dus het begint erop te lijken dat mijn eerste indruk wel goed was: auto is er stukker beter van geworden door de Pierburg LMM.
Misschien langzaamaan tijd voor een group buy actie?
je moet dus contact opnemen met Wilmink die je een dealer adres in jou buurt geeft, meestal gewone automaterialen zaak.
Of er ook een software update nodig is weet ik niet.....misschien rijdt tie daarvan nog beter;; wie weet.
Ga het ook een keer doen denk ik.
Misschien langzaamaan tijd voor een group buy actie?
je moet dus contact opnemen met Wilmink die je een dealer adres in jou buurt geeft, meestal gewone automaterialen zaak.
Of er ook een software update nodig is weet ik niet.....misschien rijdt tie daarvan nog beter;; wie weet.
Ga het ook een keer doen denk ik.
Re: Luchtmassameter kapot
De garage (Scheperkamp in Otterlo) waar ik mijn BMW altijd breng zegt weer dat de Pierburgs die hun in het verleden geinstalleerd hebben altijd problemen gaven.
Heeft iemand hier al ervaring mee? Of zijn de meeste tevreden over de Pierburg?
Heeft iemand hier al ervaring mee? Of zijn de meeste tevreden over de Pierburg?
Re: Luchtmassameter kapot
Sinds drie dagen is het volledig bingo ;( mijn 320d chipped rijdt voor geen meter. in de eerste versnelling begint de kracht pas rond de 2400 toeren en stop bij 3200....
tweede versnelling bij 22 en stopt na een dipje rond 2800 toeren bij 3500.
zelfs een simpele ford fusion inhalen was zeer moeilijk....toen gingen alle alarm bellen bij mij af. al dat nieuwe rijden zorg ervoor dat ik niet door had dat de luchtmassa meter kaduuk was terwijl ik bij de pomp uit rekende dat ik 1 op 15,7 rijd. netjes dacht ik...
binnenkort ga ik een leasebak 120d coupe bestellen maar na het lezen van dit forum toch maar eerst even de lmm vervangen morgenochtend.. ik blijf toch nog 4 maanden doorrijden dat moet wel plesant blijven
ik laat wel even wat weten.
PS..moet ik de accu loskoppelen tijdens vervangen?
tweede versnelling bij 22 en stopt na een dipje rond 2800 toeren bij 3500.
zelfs een simpele ford fusion inhalen was zeer moeilijk....toen gingen alle alarm bellen bij mij af. al dat nieuwe rijden zorg ervoor dat ik niet door had dat de luchtmassa meter kaduuk was terwijl ik bij de pomp uit rekende dat ik 1 op 15,7 rijd. netjes dacht ik...
binnenkort ga ik een leasebak 120d coupe bestellen maar na het lezen van dit forum toch maar eerst even de lmm vervangen morgenochtend.. ik blijf toch nog 4 maanden doorrijden dat moet wel plesant blijven
ik laat wel even wat weten.
PS..moet ik de accu loskoppelen tijdens vervangen?
Re: Luchtmassameter kapot
Accu loskoppelen yes.....
Was trouwens vergeten te vermelden dat ik weer korte stukjes heb gereden en ik merk zelf wel het verschil. Tis niet zo dattie ineens veel harder optrekt ofzo alleen dat het koppel verloop gelijkmatiger is en beter reageert op gaspedaal.
Mijn vrouw heeft geen verschil gemerkt overigens..... die rijdt er dagelijks mee.
Dus.....
Was trouwens vergeten te vermelden dat ik weer korte stukjes heb gereden en ik merk zelf wel het verschil. Tis niet zo dattie ineens veel harder optrekt ofzo alleen dat het koppel verloop gelijkmatiger is en beter reageert op gaspedaal.
Mijn vrouw heeft geen verschil gemerkt overigens..... die rijdt er dagelijks mee.
Dus.....
Re: Luchtmassameter kapot
Heb vandaag ff ''Evers cilinderkoprevisie'' te Ede gebeld. Adres van Wilmink gekregen en daar leveren ze de PG 722684 090 luchtmassasensor voor 100 Euro inclusief BTW:) Er werd ook bij vermeld dat deze voor de mercedes gebruikt werd?
En deze is ook geschikt voor 320d pre-facelift? Iemand ervaring misschien?
Kan ik deze sensor trouwens ook gewoon 1 op 1 verwisselen met bosch sensor en de behuizing van Bosch blijven gebruiken?
Sorry beetje veel vragen misschien. Alvast bedankt voor de moeite iig!!
En deze is ook geschikt voor 320d pre-facelift? Iemand ervaring misschien?
Kan ik deze sensor trouwens ook gewoon 1 op 1 verwisselen met bosch sensor en de behuizing van Bosch blijven gebruiken?
Sorry beetje veel vragen misschien. Alvast bedankt voor de moeite iig!!
Re: Luchtmassameter kapot
Yes....is speciaal voor BMW gemaakt...had Wilmink trouwens een mooie sheet over.
Plus je kunt hem zonder problemen swappen met je Bosch LMM. wel ff accupool loshalen en de voorste kap van je motorafdekking (en niet zoals mij eerst allle motorafdekkingskappen demonteren....)
Plus je kunt hem zonder problemen swappen met je Bosch LMM. wel ff accupool loshalen en de voorste kap van je motorafdekking (en niet zoals mij eerst allle motorafdekkingskappen demonteren....)
Re: Luchtmassameter kapot
Hartstikke bedankt voor de snelle reactie superalio! Dus wat ik er van begrijp is het niet al teveel werk om de sensors te swappen, geen speciale sleutel nodig dus?superalio schreef:Yes....is speciaal voor BMW gemaakt...had Wilmink trouwens een mooie sheet over.
Plus je kunt hem zonder problemen swappen met je Bosch LMM. wel ff accupool loshalen en de voorste kap van je motorafdekking (en niet zoals mij eerst allle motorafdekkingskappen demonteren....)
En die van jou is ook een pre-facelift model?
Re: Luchtmassameter kapot
Torx met een gaatje erin, zie eerder de post van Stefan (16-04)sinova schreef: Dus wat ik er van begrijp is het niet al teveel werk om de sensors te swappen, geen speciale sleutel nodig dus?
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: Luchtmassameter kapot
Dus daar past geen normale torx sleutel op?
En optimus heb jij al de pierburg erin zitten of niet en zoja bevalt ie goed?
En optimus heb jij al de pierburg erin zitten of niet en zoja bevalt ie goed?
Re: Luchtmassameter kapot
No, tenzij je het pieletje in de torx afbreekt, maar waarom zou je ?
Re: Luchtmassameter kapot
Mijn Pierburg gaat er de 5e bij Supro in. Ik hoop een meting te krijgen van:sinova schreef:En optimus heb jij al de pierburg erin zitten of niet en zoja bevalt ie goed?
standaard SW met Bosch LMM
standaard SW met Pierburg LMM
en getune SW met Pierburg LMM
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: Luchtmassameter kapot
Je denkt dat ook echt met die Pierburg vermogen te winnen tov de Bosch ?? Of puur en alleen omdat de Bosch oud is en de Pierburg nieuw ??
Re: Luchtmassameter kapot
De vermogenswinst zal imho minimaal / te verwaarlozen zijn. Wat ik echter van de Duitsers begrijp is dat hij beter laag oppakt en een mooiere koppelkromme geeft.
Ik hoop dat ook te zien op de metingen bij Supro.
Ik hoop dat ook te zien op de metingen bij Supro.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: Luchtmassameter kapot
Is de koppelkromme niet afhankelijk van de software in plaats van de hardware? Oftewel, als het goed is zou je er dan niets van moeten merken met chippen. Tenzij je chipt met de Bosch en daarna de Pierburg erin zet. Je zou dan wel verschil moeten kunnen voelen, maar de software is dan niet meer optimaal.Opt1mus schreef:De vermogenswinst zal imho minimaal / te verwaarlozen zijn. Wat ik echter van de Duitsers begrijp is dat hij beter laag oppakt en een mooiere koppelkromme geeft.
Ik hoop dat ook te zien op de metingen bij Supro.
Lekker theoretisch verhaal wordt het zo. Gevoelsmatig (beredenerend) moet het niet uitmaken welke je er in hebt zitten als je gaat chippen, het resultaat moet hetzelfde zijn.
Re: Luchtmassameter kapot
ik heb gisteren vroeg de pierenburg besteld nadat ik een tussen handelaar had door gekregen van willink.
"Geen probleem die is morgenochtend binnen" zei hij....
Guess what niet binnen hè.. ben ik voor jan l*l vroeg opgestaan op mijn vrije dag
schijnbaar is het pakje zoek geraakt
hij heeft weer een nieuwe besteld die moet morgen binnen zijn.
voorlopig dan maar op slakke snelheid doorrijden
to be continued........