Reg-Edit's E36 turbo > Update -->OMBOUW M50 Turbo!
Re: Reg-Edit's E36 Update --> GESPOTEN !!!!!!!!
is vooral persoonlijk geloof ik.. compressor draait altijd met de motor mee, dus levert altijd extra vermogen, maar je verliest ook weer wat pk's omdat t ding aangedreven moet worden. turbo wordt door uitlaatgassen aangedreven dus geen vermogensverlies, maar kan wel weer een turbogat hebben.. dat zijn eigenlijk de grootste verschillen dacht ik zo.. beetje persoonlijk dus
Volgens mij heb je trouwens met een turbo wel ook meer verdere uitbouwmogelijkheden om 'm nóg verder op te fokken..
Volgens mij heb je trouwens met een turbo wel ook meer verdere uitbouwmogelijkheden om 'm nóg verder op te fokken..
_______________________________Showroom________________________________
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Re: Reg-Edit's E36 Update --> GESPOTEN !!!!!!!!
Hmm .. sjah das een lastige vraag denk ik.
Het is meer wat de eindgebruiker zelf wilt denk ik, bij een charger verlies je ook weerstand en kost extra brandstof itt een turbo die puur alleen meer winst geeft.
Bovendien ben ik helemaal weg van het geluid van me turbo, we (lees ik en wat vrienden van E.Fella.com) hebben een VR6 compressor staan welke ook als een malle gaat, Maar persoonlijk heb ik er dan toch een turbo op.
De charger hoor je namelijk vet hard zoemen bij lage toeren al en dat wordt veel meer bij hoge toeren, het is toch heel anders als een turbo
En omdat de charger op je snaar zit krijg je al vaal problemen met het uitvallen van je auto als je stilstaand zonder gas te geven stuurt omdat de snaar te veel weerstand heeft.
//Edit
Je was me net voor, komen bijna op het zelfde uit haha
Het is meer wat de eindgebruiker zelf wilt denk ik, bij een charger verlies je ook weerstand en kost extra brandstof itt een turbo die puur alleen meer winst geeft.
Bovendien ben ik helemaal weg van het geluid van me turbo, we (lees ik en wat vrienden van E.Fella.com) hebben een VR6 compressor staan welke ook als een malle gaat, Maar persoonlijk heb ik er dan toch een turbo op.
De charger hoor je namelijk vet hard zoemen bij lage toeren al en dat wordt veel meer bij hoge toeren, het is toch heel anders als een turbo
En omdat de charger op je snaar zit krijg je al vaal problemen met het uitvallen van je auto als je stilstaand zonder gas te geven stuurt omdat de snaar te veel weerstand heeft.
//Edit
Je was me net voor, komen bijna op het zelfde uit haha
BMW über alles
Re: Reg-Edit's E36 Update --> GESPOTEN !!!!!!!!
Komt bij dat de inbouw van een compressor vaak wat makkelijker is als bij een turbo.
Bij een compressor zul je alleen je inlaattraject moeten aanpassen en bij een turbo je in- en uitlaattraject.
Bij een compressor zul je alleen je inlaattraject moeten aanpassen en bij een turbo je in- en uitlaattraject.
Re: Reg-Edit's E36 Update --> GESPOTEN !!!!!!!!
ok ok dank voor de reacties , als ik het zo lees kun je dus eigenlijk beter een turbo hebben behalve bij het inbouwen dan zal hem toch niet worden, mja dromen mag he mijn broer heeft een audi a3 turbo en idd ben nu al verslaafd aan dat geluidje van de dumpvalve.
Re: Reg-Edit's E36 Update --> GESPOTEN !!!!!!!!
Ik heb in veel gevallen liever een compressor om eerlijk te zijn... Zo'n turbo klinkt wel leuk, maar het huilen van een compressor is ook niet een onaangenaam geluid hoor
Re: Reg-Edit's E36 Update --> GESPOTEN !!!!!!!!
Mooi project
Ben alleen geen liefhebber van de koplampen en booskijker.
Ben alleen geen liefhebber van de koplampen en booskijker.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: Reg-Edit's E36 Update --> GESPOTEN !!!!!!!!
dikke kleur hoor;-) erug mooi
Re: Reg-Edit's E36 Update --> GESPOTEN !!!!!!!!
Thnx
@Deefke
Sjah ik moet eerlijk zeggen dat niet niet echt verslaving gevoelig ben .. maar een turbo kan ik niet (meer!) afstaan nu ik weet hoe ik het kan bouwen.
Ik zal waarschijnlijk voortaan altijd met een costum made turbo gaan rijden mocht ik van auto verwisselen of er een andere bij zal nemen.
Mocht ik er de financieen voor hebben dan wil ik een 2,5L Motorblok uit een E30 S14 B23 16V in me BMW bouwen die ik eerst zwaar opfok met een dikke Turbo voordat ik die inbouw
@Deefke
Sjah ik moet eerlijk zeggen dat niet niet echt verslaving gevoelig ben .. maar een turbo kan ik niet (meer!) afstaan nu ik weet hoe ik het kan bouwen.
Ik zal waarschijnlijk voortaan altijd met een costum made turbo gaan rijden mocht ik van auto verwisselen of er een andere bij zal nemen.
Mocht ik er de financieen voor hebben dan wil ik een 2,5L Motorblok uit een E30 S14 B23 16V in me BMW bouwen die ik eerst zwaar opfok met een dikke Turbo voordat ik die inbouw
BMW über alles
Re: Reg-Edit's E36 Update --> GESPOTEN !!!!!!!!
super vet , helemaal ook omdat mensen het niet verwachten bij een bmw natuurlijk dan krijg je wat jij ook eerder zei dat iedereen om gaat kijken als je voorbij komt dat alleen lijkt me al leuk
Re: Reg-Edit's E36 Update --> GESPOTEN !!!!!!!!
Vakwerk, gewoon vakwerk.
Re: Reg-Edit's E36 Update --> GESPOTEN !!!!!!!!
dik!!
hoeveel ben je uiteindelijk kwijt geweest met deze turbo ?
ik wil ook graag een turbo op mn 318ti 4 pitter, maar tot nu toe zie ik goedkope sets voor 2000 euro.. en dan nog een uitlaat lijn.
hoeveel ben je uiteindelijk kwijt geweest met deze turbo ?
ik wil ook graag een turbo op mn 318ti 4 pitter, maar tot nu toe zie ik goedkope sets voor 2000 euro.. en dan nog een uitlaat lijn.
Re: Reg-Edit's E36 Update --> GESPOTEN !!!!!!!!
Durf ik niet te zeggen, turbo is sowieso al enige tijd geleden gemonteerd, en grotendeels zelf gedaan met behulp van een vriend die een garage heeft.
En je hoeft niet perse een set te kopen, alleen een losse turbo en benzine druk regelaar voldoet al prima, zolang je zelf of iemand een uitlaat spruitstuk laat maken waar de turbo op kan. Dan kom je al een heel eind.
Wat buizen en een intercooler erbij om t compleet te maken, denk als je goed zoekt dat je voor onder de 1000 wel klaar kunt zijn.
Kijk desnoods voor een 2de hands setje. Gewoon continu kijken of er toevallig 1tje wordt aangeboden door iemand die toch afziet van zijn project
En je hoeft niet perse een set te kopen, alleen een losse turbo en benzine druk regelaar voldoet al prima, zolang je zelf of iemand een uitlaat spruitstuk laat maken waar de turbo op kan. Dan kom je al een heel eind.
Wat buizen en een intercooler erbij om t compleet te maken, denk als je goed zoekt dat je voor onder de 1000 wel klaar kunt zijn.
Kijk desnoods voor een 2de hands setje. Gewoon continu kijken of er toevallig 1tje wordt aangeboden door iemand die toch afziet van zijn project
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
BMW über alles
Re: Reg-Edit's E36 Update --> GESPOTEN !!!!!!!!
Hey man ik heb vandaag je two tone opel gespot op de a16. Ik reedt je voorbij op een groene kawasaki.
Re: Reg-Edit's E36 Update --> GESPOTEN !!!!!!!!
Hahah grappig .. ik rijd geen Opel
Die Opel van van de buren, is overigens niet de enigste die er rond rijdt
Die Opel van van de buren, is overigens niet de enigste die er rond rijdt
BMW über alles
- Ramon 325 Vanos
- Berichten: 2277
- Lid geworden op: 04 jul 2011, 18:59
- Locatie: Sint Joost
Re: Reg-Edit's E36 Update --> GESPOTEN !!!!!!!!
Was net in men pauze aant google naar bmw's turbo's
En kwam deze tegen en die zit ook nog van bimmerportal
Ik ben deze wel een paar keer tegen gekomen op Youtube mooi ding
Maar hier is al een tijdje niks meer gepost
Kijken of we hier nieuw leven in kunnen blazen
Je hebt er flink wat werk in gestoken zie ik
En kwam deze tegen en die zit ook nog van bimmerportal
Ik ben deze wel een paar keer tegen gekomen op Youtube mooi ding
Maar hier is al een tijdje niks meer gepost
Kijken of we hier nieuw leven in kunnen blazen
Je hebt er flink wat werk in gestoken zie ik