Bonk tijdens het remmen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
BMWDriver27

Bonk tijdens het remmen

Bericht door BMWDriver27 » 30 jun 2011, 12:08

Beste bimmerfreaks,

Ik heb jullie hulp nodig!

Onlangs heb ik me differentieel laten vervangen , nieuw bij Smudde enschede voor een goed prijsje. Echter heb ik nu een probleem. Als ik met me auto achteruit ga rijden en ik rem ineens, hoor je een bonk wat van achteren komt, lijkt van de remmen te komen maar de garage zegt ,dat het niet daar aan ligt, ze kunnen het niet triggeren, volgens garage zijn me schijven niet krom. wat kan het zijn? Je hoort het echt duidelijk als je op de rem gaat, achteruit zeer duidelijk en soms ook wanneer ik vooruit rij , dan heel zachtjes en komt zelden voor. Trouwens, bonk hoor ik wanneer de auto warm is, als ik in de ochtend me auto start en achteruit rij en op de rem trap hoor ik het niet. Wat kan het zijn?

Alvast bedankt

Danishbmw

Re: Bonk tijdens het remmen

Bericht door Danishbmw » 30 jun 2011, 18:06

Ik heb hetzelfde , maar dan altijd koud of waar, dat zijn cardan rubbers. Ik laat ze morgen vervangen..en neem gelijk de hardyschijf mee
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +

minada

Bericht door minada » 30 jun 2011, 18:24

kan het ook zijn met deze rubbers dat de auto een beetje trilt tijdens het optrekken (automaat) ??

BMWDriver27

Bericht door BMWDriver27 » 01 jul 2011, 22:35

Wat bedoel je precies met de cardanrubber. Welke cardanrubber. Midden? Heb je het al vervangen? En is de probleem opgelost?

minada

Bericht door minada » 02 jul 2011, 00:11

nee, helaas moet ik nog op onderzoek uit, er zitten toch rubbers tussen de bak en differentieel op de cardanas of is dit ijzer op ijzer ??

Danishbmw

Bericht door Danishbmw » 02 jul 2011, 15:43

Bij je differentieel achter dat heet toch toch de cardan ( denk ik) daar zitten wat rubbers op die de klap op vangen als je schakelt, maar als die op zijn dan gaat het bonken, dit heb ik in iedergeval. Afspraak met de garage is verzet.. Dus ik laat het nog weten.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +

albert318i

Bericht door albert318i » 02 jul 2011, 18:16

bij mij heeft heeft het geholpen om deze http://www.youtube.com/watch?v=v_yOUXkV ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false; te vervangen.

BMWDriver27

Bericht door BMWDriver27 » 13 jul 2011, 11:59

Beste,

Het waren de ophangrubbers, dus de diffrentieel moet er helemaal af, onder garantie bij BMW Smudde, 1 rubber is gescheurd waardoor die kanteld, als je achteruit gaat en remt. Het kon geen kwaad gaven ze mij aan maar goed dat zeiden ze om zo niet te hoeven vervangen. Afspraak aanstaande dinsdag.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”