e46 330cd stinkt naar verbrand rubber
e46 330cd stinkt naar verbrand rubber
nu net naar een eind gereden te hebben begint mijn 330cd te stinken naar verbrand rubber,buitenkant bij draaiende motor goed te ruiken door rechtervoor velg en bij motorkap te openen goed te ruiken tussen radiateur en motor. wat zou dit kunnen zijn?
alvast bedankt voor de hulp
alvast bedankt voor de hulp
Re: e46 330cd stinkt naar verbrand rubber
eerste gedachte is dan inderdaad wel het aanlopen van de banden teen de wielkuip of ergens anders. Aan de achterkant zou de eerste gedachte de handrem kunnen zijn.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 23 jun 2011, 14:20
Re: e46 330cd stinkt naar verbrand rubber
Is je auto bij een garage geweest? Het kan zijn dat de remblokken ietsje zijn aangedraaid, waardoor deze de eerste tijd iets teveel kunnen aanlopen.
Een andere eenvoudige verklaring kan zijn dat je auto is getectyleerd waarbij tectyl op de uitlaat is gekomen. Ook dan krijg je een eigenaardig luchtje.
De kans dat je banden ergens tegenaan lopen waardoor ze zo heet worden dat er rubber 'verbrandt' is maar heel klein.
Een andere eenvoudige verklaring kan zijn dat je auto is getectyleerd waarbij tectyl op de uitlaat is gekomen. Ook dan krijg je een eigenaardig luchtje.
De kans dat je banden ergens tegenaan lopen waardoor ze zo heet worden dat er rubber 'verbrandt' is maar heel klein.
Re: e46 330cd stinkt naar verbrand rubber
Of er is iets mis met een van de aandrijf poelies waar de multiriem overheen loopt, of een van de spanners of geleiderollen die niet goed is, dan gaat hij slippen en verbrandt hij ook...
Re: e46 330cd stinkt naar verbrand rubber
het probleem is verholpen, het was de krukaspoelie waar de multiriem over loopt, zoeken en opeens me oog er op gevallen. bedankt voor jullie reacties
-
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 12:41
- Locatie: Rijswijk
Re: e46 330cd stinkt naar verbrand rubber
Remblokken aandraaienBM Wel en Wee schreef:Is je auto bij een garage geweest? Het kan zijn dat de remblokken ietsje zijn aangedraaid, waardoor deze de eerste tijd iets teveel kunnen aanlopen.
Een andere eenvoudige verklaring kan zijn dat je auto is getectyleerd waarbij tectyl op de uitlaat is gekomen. Ook dan krijg je een eigenaardig luchtje.
De kans dat je banden ergens tegenaan lopen waardoor ze zo heet worden dat er rubber 'verbrandt' is maar heel klein.