Plaatsen CCFL Angel eyes bij E46 318i Sedan 1998

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
BMW Freak NL

Plaatsen CCFL Angel eyes bij E46 318i Sedan 1998

Bericht door BMW Freak NL » 14 apr 2011, 22:02

Heeft iemand ervaring met het plaatsen van CCFL Angel eyes bij een E46 318i Sedan van 1998.
Koplamp "glazen" kunnen er afgeklikt worden en zijn niet gekit.
Reflectoren zijn niet het type met vergrootglas !
De CCFL angeleyes ringen zijn alle 4 even groot, veel te klein voor de buitenste refectoren en hebben de zelfde diameters als de binnenste reflectoren, waardoor ze er niet binnen vallen.
De leverancier HL Automotive in EDE geeft niet thuis als ik ze vraag om een beschrijving, zeggen alleen maar dat ze ze altijd plaatsen in dit type koplamp, en ze dus maar moet monteren.
Bij vragen hoe het dan moet, geven ze niet thuis.

Hopelijk is er iemand op dit forum niet mij kan en wil uitleggen hoe...liefst met footo´s

Alvast bedankt

Groeten Bas

316i
Contacteer:

Re: Plaatsen CCFL Angel eyes bij E46 318i Sedan 1998

Bericht door 316i » 19 apr 2011, 09:46

Hey Bas,

Zie hier de DIY voor E46, is wel in engels;
http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=49641" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze is mischien nog wat duidelijker;
http://www.speedstersource.com/FISH/INSTALL_CCFL.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

DutchPlayer

Bericht door DutchPlayer » 19 apr 2011, 11:19

Wat ik mij kan herinneren bij het plaatsen van de AngelEyes is dat ze eigenlijk gewoon voor de rand van de rondingen hangen, dus niet erin of ook niet erbuiten.

Heb je al uberhaupt een koplamp verwijdert en open gemaakt om te zien hoe het staat?

Voor de rest wil ik je niet ontmoedigen, als je ze nog kan ruilen doe dat. Die van mij zijn er namelijk weer mee opgehouden :( Komen ook van HL af.

Reloader

Bericht door Reloader » 22 apr 2011, 14:56

gewoon plaatjes, dat past gewoon :) de mijne zijn ook alle 4 even groot en dat zit er ook netjes in :) komt omdat die zwarte afdek kap nog wat ruimte opsnoept

BertUS1

Bericht door BertUS1 » 30 jun 2011, 21:02

Ik heb de AE gemonteerd, de zwarte stekkertjes vervangen voor nette kabelstekers en de stroomvoorziening vanaf de stadslichten gesoldeerd. Toen ik de boel in de testmodus had aangesloten, dus de stekkertjes in de lampzijde van de stadslichtstekker, wwerkte de AE netjes aan beide kanten, toen stukje draad gestript van de stadslichten en de boel gesoldeerd, alles netjes ingetaped en gekrompen en toen de boel weer aangezet, ja jammer dus, aan de rechterkant brandde alleen het knipperlicht constant en op het display een foutmelding. Godver, ik dus alles weer rechts losgekoppeld en de draadjes weer even in de stadslichtstekker gestoken, het brandde zoals men zou verwachten, dus aan beide kanten AE. Wat doe ik fout, ik had dezelfde draden aan elkaar gesoldeerd als nu in elkaar gestoken. Misschien toch een slechte soldeeraansluiting? Maar gaat dan je knipperlicht branden als je een slechte stadslichtaansluiting heb?
Nou ja, heb de boel effe zo gelaten, evend e boel goed vastgetaped. Zit ik alleen nog met de ballastkastje, hoeik die het best vastzet, met dubbelzijdig tape vastzetten aan het koplampframe?

tja, ik sleutel graag, maar heb soms geen vertrouwen in de techniek dus ik ben benieuwd hoelang de boel heel blijft. Weet wel dat ik nu ook witte h7 lampen moet scoren, want witte AE's en gele lmapen is nu niet echt netjes
Het duurde even voor ik door had waar TiAg voor stond

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”