Motor slaat af
-
aj11985
Motor slaat af
Hallo
Ik heb een bmw e39 520i automaat (steptronic) van het bouwjaar 1997 220km op teller.
Mijn auto begint opeens af te slaan, in de bocht een keer meegemaakt en toen ik bij stoplicht wou wegrijden.
Verlichting radio etc valt niet uit en als ik weer in P zet dan gaat hij ook meteen weer aan.
Nu heb ik op verschillende forums gelezen dat het nokkenassensor is die vervangen moet worden.
Heeft iemand anders ook deze probleem meegemaakt, en hoe heb je het opgelost?
Ik hoop dat jullie kunnen helpen voor ik onnodige kosten maak.
Ik heb een bmw e39 520i automaat (steptronic) van het bouwjaar 1997 220km op teller.
Mijn auto begint opeens af te slaan, in de bocht een keer meegemaakt en toen ik bij stoplicht wou wegrijden.
Verlichting radio etc valt niet uit en als ik weer in P zet dan gaat hij ook meteen weer aan.
Nu heb ik op verschillende forums gelezen dat het nokkenassensor is die vervangen moet worden.
Heeft iemand anders ook deze probleem meegemaakt, en hoe heb je het opgelost?
Ik hoop dat jullie kunnen helpen voor ik onnodige kosten maak.
-
aj11985
Re: Motor slaat af
Heeft niemand enig idee, begint nu steeds vaker af te slaan.
Zeer irritant!!
Zeer irritant!!
Loopt de wagen ook rottig soms? Dan kan het zijn dat er wat slangetjes aan vervanging toe zijn.
Zou je anders ook niet verder kunnen helpen helaas.
dit soort gedrag hoort bij een nokkenas sensor of krukas sensor die aan zijn einde is. DME/ECU ziet geen puls meer van deze sensor. DME/ECU geeft dan ook geen spanning meer af voor de bobines. Geen vonk is einde oefening.
Bij het herstarten wordt de hele boel "gereset" voor het moment en voila, de sensor doet weer mee.
Maar niet voor lang.
Een beetje garagist kan dit euvel uitlezen en testen welke van de 2 het moet zijn.
Succes!
Bij het herstarten wordt de hele boel "gereset" voor het moment en voila, de sensor doet weer mee.
Maar niet voor lang.
Een beetje garagist kan dit euvel uitlezen en testen welke van de 2 het moet zijn.
Succes!
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 
-
aj11985
Wagen loopt niet raar, maar gewoon sta ik bij stoplicht stil en als ik weer wil rijden geef ik en valt weg.Beens1 schreef:Loopt de wagen ook rottig soms? Dan kan het zijn dat er wat slangetjes aan vervanging toe zijn.
Bij de Mac kom je aan en ja hoor slaat af
-
aj11985
Dw70
Dus het is toch wel een van de twee?
Je raad mij ook eigenlijk aan, om uit te laten lezen en dan de juiste vervangen?
Eerlijk ik heb al 5 bmw's gehad en heb nooit laten uitlezen, (sleutel altijd zelf) wat krijg ik eigenlijk allemaal na uitlezen van een auto echt alle fouten of?
En wat kost uitlezen eigenlijk?
Dus het is toch wel een van de twee?
Je raad mij ook eigenlijk aan, om uit te laten lezen en dan de juiste vervangen?
Eerlijk ik heb al 5 bmw's gehad en heb nooit laten uitlezen, (sleutel altijd zelf) wat krijg ik eigenlijk allemaal na uitlezen van een auto echt alle fouten of?
En wat kost uitlezen eigenlijk?
- RubberBurner
- Contacteer:
Uitlezen is eigenlijk het meest doelgericht zoeken.Als iedereen dat hier zou doen zou 50% van alle technische topics wegvallen
Kost 25 euro en dan kunnen ze ook gelijk je serviceinterval resetten als dat nog niet gedaan is .Klinkt als nokkenas sensor of krukas sensor.Die zijn niet zo heel duur hoor .
Kost 25 euro en dan kunnen ze ook gelijk je serviceinterval resetten als dat nog niet gedaan is .Klinkt als nokkenas sensor of krukas sensor.Die zijn niet zo heel duur hoor .
-
aj11985
Ik weet die sensoren zijn van 60 tot 100 euro heb al opgezocht.
Maar je wilt natuurlijk eerst meer informatie voor je iets vervangt en niet helpt.
Een ander vraag meteen, ik heb zo'n obd apparaat op marktplaats gevonden om zelf te laten uitlezen.
http://link.marktplaats.nl/454954064
Zou zo'n een ook kunnen uitlezen van dat soort problemen?
Ik ben bmw liefhebber en waarschijnlijk heb ik zo'n ding wel vaker nodig dus waarom 25 euro betalen als je gelijk een voor 60 euro kan krijgen.
Maar je wilt natuurlijk eerst meer informatie voor je iets vervangt en niet helpt.
Een ander vraag meteen, ik heb zo'n obd apparaat op marktplaats gevonden om zelf te laten uitlezen.
Zou zo'n een ook kunnen uitlezen van dat soort problemen?
Ik ben bmw liefhebber en waarschijnlijk heb ik zo'n ding wel vaker nodig dus waarom 25 euro betalen als je gelijk een voor 60 euro kan krijgen.
ik heb ook nog nooit iets laten hoeven laten uitlezen. Daar zitten nog ongebruikte stekkers!
Maar eens moet je aan materie geloven als "met het blote oog" niet meer werkt en verstand niets meer toe kan voegen.
Je krijgt tijdens een diagnose ook zijdelingse info weergegeven.
Dat de ene storing de andere in gang zet is fijn om te lezen, maar zelden bruikbaar.
Toch is er zo snel een diagnose te stellen.
Het geheugen heeft gebeurtenissen vastgelegd voor een langere periode. Om te kijken waar het hartfalen vandaan komt...
De ene garage kan beter uitlezen dan de andere. Menig thuishobbyist kan al vele malen meer.
Maar hoe goed je ook kunt interpreteren. Soms weet men nog niks. Een vakman vindt het als het complex wordt.
Maar in dit geval, zal dat allemaal wel meevallen.
Maar eens moet je aan materie geloven als "met het blote oog" niet meer werkt en verstand niets meer toe kan voegen.
Je krijgt tijdens een diagnose ook zijdelingse info weergegeven.
Dat de ene storing de andere in gang zet is fijn om te lezen, maar zelden bruikbaar.
Toch is er zo snel een diagnose te stellen.
Het geheugen heeft gebeurtenissen vastgelegd voor een langere periode. Om te kijken waar het hartfalen vandaan komt...
De ene garage kan beter uitlezen dan de andere. Menig thuishobbyist kan al vele malen meer.
Maar hoe goed je ook kunt interpreteren. Soms weet men nog niks. Een vakman vindt het als het complex wordt.
Maar in dit geval, zal dat allemaal wel meevallen.
-
aj11985
Maar wat zeg je mij over het uitlezen?
Zelf zo'n obd apparaat halen wat ik in toekomst wel vaker kan gebruiken, of naar garage en laten uitlezen?
Deze apparaat heb ik gevonden, is niet zo duur maar kan die ook denk je veel of enig ervaring met zo iets?
Zelf zo'n obd apparaat halen wat ik in toekomst wel vaker kan gebruiken, of naar garage en laten uitlezen?
Deze apparaat heb ik gevonden, is niet zo duur maar kan die ook denk je veel of enig ervaring met zo iets?
ik heb niks aangeschaft. Wat denk je hoeveel storingscodes er in het geheugen zullen staan, wat ik niet wil weten... 
Toch bedankt voor de link. Altijd handig...
Zal je vast wel wat mee kunnen uitlezen en rondklooien toch?
Als je dan maar weet wat het dan betekent, wat je uitleest.

Toch bedankt voor de link. Altijd handig...
Zal je vast wel wat mee kunnen uitlezen en rondklooien toch?
Als je dan maar weet wat het dan betekent, wat je uitleest.
-
aj11985
Ik dacht misschien heb je enig ervaring mee waar ik dus zeer op hoopte.
Even verder uitzoeken dan maar, en als ik niks weet dan maar laten uitlezen.
Als ik achter iets kom dan laat ik het hier wel weer weten.
Bedankt voor je tips tot nu toe.
Even verder uitzoeken dan maar, en als ik niks weet dan maar laten uitlezen.
Als ik achter iets kom dan laat ik het hier wel weer weten.
Bedankt voor je tips tot nu toe.
- Marcel RSD
Symptonen hebben inderdaad iets weg van een kapotte nokkenassensor. Vervangen is een fluitje van een cent. Maar verwijder eerst je oliefilter, Sensor moet namelijk in een stekker onder je inlaatspruitstuk worden vastgeklikt. En daar moet je anders hele dunnen armen voor hebben. Als je oliefilter is verwijderd, kun je er zo bij. Je hoeft niets te resetten.
Diagnose interface is natuurlijk een optie. Maar daar redt je het niet alleen mee. Je hebt ook nog goede software nodig. En niet alle OBDII interfaces kunnen overweg met de ODBI protocollen. Ook al beweren ze van wel. Ik gebruik de KKL interface van Do-ITAuto in combinatie met INPA/DIS en Progman. INPA is ideaal om mee uit te lezen. Je link is voor Carsoft 6.5 Kan op zich wel werken, maar is eigenlijk achterhaald. Maar eerlijk is eerlijk, om een 97 er uit te lezen is dit voldoende. Maar ikzelf zou meer voor zoiets gaan (+ 20 pins verloopkabel):
http://cgi.ebay.de/BMW-Ediabas-Inpa-INT ... 3366a8df2b" onclick="window.open(this.href);return false;
En deze leest elk type BMW tot heden
http://cgi.ebay.de/BMW-INPA-Ediabas-D-K ... 3a652c5681" onclick="window.open(this.href);return false;
En wil je meer over diagnose weten ?
http://forums.bimmerforums.com/forum/fo ... .php?f=233" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes,
Diagnose interface is natuurlijk een optie. Maar daar redt je het niet alleen mee. Je hebt ook nog goede software nodig. En niet alle OBDII interfaces kunnen overweg met de ODBI protocollen. Ook al beweren ze van wel. Ik gebruik de KKL interface van Do-ITAuto in combinatie met INPA/DIS en Progman. INPA is ideaal om mee uit te lezen. Je link is voor Carsoft 6.5 Kan op zich wel werken, maar is eigenlijk achterhaald. Maar eerlijk is eerlijk, om een 97 er uit te lezen is dit voldoende. Maar ikzelf zou meer voor zoiets gaan (+ 20 pins verloopkabel):
http://cgi.ebay.de/BMW-Ediabas-Inpa-INT ... 3366a8df2b" onclick="window.open(this.href);return false;
En deze leest elk type BMW tot heden
http://cgi.ebay.de/BMW-INPA-Ediabas-D-K ... 3a652c5681" onclick="window.open(this.href);return false;
En wil je meer over diagnose weten ?
http://forums.bimmerforums.com/forum/fo ... .php?f=233" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes,
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
-
aj11985
Hey Marcel
Bedankt voor je tips, is mij nu wel duidelijk.
Ik ga denk ik eerst gewoon door anderen laten uitlezen want wil die probleem snel weg hebben.
Als ik al die dingen eerst moet bestellen duurt natuurlijk allemaal langer daarom.
Maar voor toekomst ga ik zeker een aanschaffen.
nogmaals bedankt voor je tips
Bedankt voor je tips, is mij nu wel duidelijk.
Ik ga denk ik eerst gewoon door anderen laten uitlezen want wil die probleem snel weg hebben.
Als ik al die dingen eerst moet bestellen duurt natuurlijk allemaal langer daarom.
Maar voor toekomst ga ik zeker een aanschaffen.
nogmaals bedankt voor je tips
-
aj11985
Ik heb net dealer gebeld en ze vragen voor uitlezen dik 80 euro
Misschien is dat het reden waarom ik auto nooit laat uitlezen!!
Ik kan beide nokkenassensor en krukassensor voor 50 euro krijgen nieuw uit Duitsland,
bij een verkoper waar wij als familie vaker spullen voor auto bestellen. (gratis verzendkosten mijn broer woont in Duitsland)
Is het dan niet handiger om gewoon beide te gaan vervangen??
Kom ik goedkoper uit ook nog.
Misschien is dat het reden waarom ik auto nooit laat uitlezen!!
Ik kan beide nokkenassensor en krukassensor voor 50 euro krijgen nieuw uit Duitsland,
bij een verkoper waar wij als familie vaker spullen voor auto bestellen. (gratis verzendkosten mijn broer woont in Duitsland)
Is het dan niet handiger om gewoon beide te gaan vervangen??
Kom ik goedkoper uit ook nog.