E36 316i compact (UPDATE: BOEM, ongeluk)

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Fitch

E36 316i compact (UPDATE: BOEM, ongeluk)

Bericht door Fitch » 03 jul 2011, 11:43

Nu ik er eindelijk aan heb gedacht om foto's te maken van mijn kleintje stel ik mezelf en mijn wagen dan ook meteen even voor.

Ik ben Fitch (Micha, ja ik weet dat er nog iemand Micha heet hier op het forum :P), 1 maand verwijderd van mijn 19e levensjaar en ik woon in het mooie Zuiden (Maastricht).

Na een zeer teleurstellende romance met mijn eerste autootje, heb ik besloten om te doen wat ik al vanaf seconde 1 in mijn auto-carrière had moeten doen: een BMW kopen. Al vanaf dat ik kan kruipen wist ik dat er een BMW onder mijn kont moest komen, maar mensen raadden me af om als eerste wagen een Bimmer aan te schaffen wegens onderhouds- en verbruikskosten.
Nu heb ik onlangs dus toch de knoop doorgehakt en een 316i compact uit '95 gekocht. Nog geen seconde spijt gehad, en bij de BMW-garage complimenteerden ze me een paar dagen geleden nog voor de staat van het motorische gedeelte van de wagen.

Ook het verbruik valt me erg mee. Ik heb niet zo'n hele zware rechtervoet, al houd ik wel van af en toe even lekker doortrekken, maar al met al schommelt het verbruik rond de 1 op 13.

De motor heeft er zo'n 260k op zitten, maar de motor spint nog met veel plezier en zonder moeite. Voelt ook aan alsof de wagen nog over al zijn kracht beschikt, dus ik vrees niet voor een slechte koop (kan natuurlijk sowieso niet met een Bimmer!)

Ik heb er in de korte tijd dat ik hem heb al zo'n 3k op zitten, maar wel al een paar probleempjes gehad:

- Handremmechanisme kapot gegaan (had het plastic heveltje dat er voor zorgt dat je ontgrendelt kapot getrokken) door mijn eigen fout, te hard aan getrokken.

- Tot twee maal toe is mijn raam gewoon uit de geleiders naar beneden gevallen. De eerste keer was vier dagen geleden, heb het toen bij Kessels in Maastricht laten repareren, maar vanmorgen gebeurde het me weer.. ANWB gebeld (waren binnen 10 minuten ter plaatse) en die hebben het toen gefixt. Nu blijkt dat een van de armen die het raam naar boven duwt een beetje krom staat, dus bij een beetje druk schiet het raam van de arm af. Morgen nog maar eens naar Kessels om te kijken of ze daar iets aan kunnen doen.

- Wederom eigen fout: linker tweeter opgeblazen. Vervangen door eentje van de sloop a 3 euro.

- Voor de rest merk ik dat er bij precies 2000 toeren een rammeltje van onder de auto komt, ongeveer ter hoogte van het midden. Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik denk zelf aan iets met de uitlaat.. heb alleen nog geen kans gehad er onder te kruipen aangezien hij zo laag is en ik geen brug ter beschikking heb.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plannen voor de toekomst:

- E36 M3 Voorbumper
- E36 M3 Achterbumper (wordt een lastige)
- E36 M3 Sideskirts
- E36 Contour-velgen
- E36 M3 interieur
Laatst gewijzigd door Fitch op 28 nov 2011, 22:48, 3 keer totaal gewijzigd.

Beens1

Re: Fitch z'n E36 316i compact

Bericht door Beens1 » 03 jul 2011, 12:47

Dat is een nette originele compact! Persoonlijk zou ik er niets meer aan veranderen... ;)

Dat rammeltje zou je hitteschild kunnen zijn, maar ook heel goed de uitlaatklem die ter hoogte van de voorstoelen zit. Die klem heb ik zelf een poosje terug vervangen en het hitteschild is ook weer vastgezet. Niets geen rammeltjes meer!

AtlasTelamon

Bericht door AtlasTelamon » 03 jul 2011, 13:26

Mooie wagen Fitch. Setje motorsport velgen zou er idd er mooi onder staan....

Contour velgen..... my favorite.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door AtlasTelamon op 03 jul 2011, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Fitch

Bericht door Fitch » 03 jul 2011, 16:01

Ik zit inderdaad erg te twijfelen over de uiterlijke veranderingen. Ben toch wel fan van een origineel uiterlijk. Andere velgen komen er sowieso op (zoeken naar contourtjes), en misschien een voorlip. Wagen is al behoorlijk verlaagd dus dat verandert het uiterlijk ook al in positieve zin! Die M3 voorstoelen komen er wel, en dan nog zoeken naar een nette lederen achterbank! Iemand een idee of een bank van een sedan of coupe pas te maken is?

ThCB33R

Bericht door ThCB33R » 03 jul 2011, 16:09

super mooie auto :duimen:

Fitch

Bericht door Fitch » 31 aug 2011, 11:37

Zo, een kleine update. Ten eerste heb ik een setje motorsport velgen op de kop getikt met zgan bandjes voor 250,-

Verder heb ik een vos doodgereden op de snelweg waardoor mijn complete grille-houder en voorbumper afgeschreven mochten worden. Op de sloop een nieuwe grillehouder gekocht, samen met een m3 voorbumpert met mistlampen, voor 50,-

Foto's volgen a.s.a.p.

rpd

Re: E36 316i compact (update motorsport+vosje)

Bericht door rpd » 31 aug 2011, 11:45

Mooie compact!

Haha de vos luidt de 1e mod van het lijstje in :P

Hoop dat je geen andere dieren nodig hebt om de rest uit te voeren :rolf:

Denniz0229

Bericht door Denniz0229 » 31 aug 2011, 13:37

ziet er netjes uit, een setje witte knippers zou hem goed doen :duim:

om trouwens onder de auto te komen kan je ook met bijvoorbeeld links op een stoep gaan staan en rechts op de straat.
dan komt de auto iets omhoog en pas je er waarschijnlijk wel onder. (er vanuit gaande dat je geen peter beense heet ;) )
Afbeelding

AtlasTelamon

Bericht door AtlasTelamon » 31 aug 2011, 20:41

Benieuwd naar de foto's.
Spoiler: Laat zien
Drie keer raden wat mijn achternaam is (arm dier)

BmwCompact

Bericht door BmwCompact » 31 aug 2011, 21:42

heey knap moeten eens afspreeken woon ook in maastricht . :P michien maandag avond bij van der valk of zo ?
Bmw e36 320i Cabrio 1997
Bmw e46 328ci coupe 1999 SOLD
Bmw e36 318is sedan m44 1997 SOLD
Bmw e36 325i coupe 1992 SOLD
Bmw e36 316i compact 1994 SOLD

Fitch

Bericht door Fitch » 01 sep 2011, 12:23

@atlas: mijn schoonmoeder heet ook Vos met de achternaam, heb haar ook al een preek gegeven dat ze haar familie moet leren beheersen :p Gelukkig was het beestje wel in een klap dood (mijn voorruit zat vol bloed en er lagen darmen op het dak) dus het heeft niet geleden :-)

@compact: goed idee man, spreken wel iets af! ;-)

@Vos: het spijt me.

BmwCompact

Bericht door BmwCompact » 01 sep 2011, 18:24

heey is goed mijn msn is rfast_10@hotmail.com
Bmw e36 320i Cabrio 1997
Bmw e46 328ci coupe 1999 SOLD
Bmw e36 318is sedan m44 1997 SOLD
Bmw e36 325i coupe 1992 SOLD
Bmw e36 316i compact 1994 SOLD

jordie E36

Bericht door jordie E36 » 01 sep 2011, 18:41

jammer van het ongelukje maar ag, idd een goed excuus om te modden. :h:
en zeker weten een goede keus gemaakt met je auto hoor, voor een jong iemand.
met een bmw kun je gewoon niet vroeg genoeg beginnen! :shine:
Afbeelding
Mercedes is een taxi. Audi is een mode hype. BMW is een begrip.

Fitch

Re: E36 316i compact (update motorsport+vosje+Botsinkje..)

Bericht door Fitch » 05 sep 2011, 12:38

En jaaaaa hoor, nog voordat ik tijd had om fatsoenlijke foto's te trekken en plaatsen rijdt een onbekwame kwibus tegen mn auto op.

Ik reed dus netjes op de rechterrijbaan, 50 km/h, en opeens zie ik zo'n vw transporter wel erg dichtbij komen van links. Dus ik toeter eens, maar hij blijft komen, dus ik trap op de rem, maar er zat zo'n tweehonderd meter aan auto's achter me, dus dat ging ook niet.. en ja hoor, hij ramt me gewoon de weg af :)))))

Schade: verwrongen linkervoorscherm, ontzette voordeur, hap uit mijn band van waar ik de stoeprand opknalde.

Vervolg: gelukkig getuigen, vanavond afspraak op kantoor van de chauffeur die me raakte om schadeform. etc te regelen (inderdaad riskant, maar ik weet waar hij woont, werkt en er zijn getuige
n, dus ik liep niet bijzonder veel risico met het schadeformulier niet direct te regelen)

Nu maar hopen dat ik mijn geld een beetje snel heb:))))

j0eyv

Re: E36 316i compact (update motorsport+vosje+Botsinkje..)

Bericht door j0eyv » 05 sep 2011, 13:10

Echt vervelend man! Verder geen lichamelijk letsel? Beetje spierpijn misschien? Kun je wel nog rijden met de auto of is dat momenteel onmogelijk? Heb je toevallig ook foto's van de schade? :o
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”