318i touring 1999 start af en toe slecht en houd in

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
janneman

318i touring 1999 start af en toe slecht en houd in

Bericht door janneman » 03 jul 2011, 20:46

Beste forumleden

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn 318 i touring uit 1999 .. af en toe slecht starten bij koude moter , moet ik de gaspedaal intrappen om hem aan de praat te krijgen en wat me opvalt is dat hij inhoud en zeker ook bij koud wegrijden net lekker loopt .

Ik heb krukassensor vervangen en ook het beruchte carterventiel al vervangen zou er nog iets anders niet in orde zijn .beurt heeft hij ook al gehad en het motormanegmentlampje brand .
Lambda zone misschien ?
Graag jullie advies ?

Grt Jan

dw70

Re: 318i touring 1999 start af en toe slecht en houd in

Bericht door dw70 » 03 jul 2011, 22:37

zou heel goed kunnen jan. Je DME denkt dat de motor warm is, terwijl hij steenkoud is. Dat kan alleen voor de DME bepaald worden door de lambda en een temperatuur sensor.
Beide laten checken in de garage.
De voorverwarming van de lambda zou een mogelijkheid kunnen zijn, maar die kans is met de huidige weersomstandigheden zeer klein. Maar goed, ook de voorverwarming kan uitvallen.

Als je wat meer weet lezen we achteraf graag wat het was. Daarmee kunnen anderen ook weer geholpen worden in hun storings zoektocht.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”