BimmerPortal Nürburgring Trip 2011 - 10 Juli
Re: BimmerPortal Nürburgring Trip 2011 - 10 Juli
ik moet 180km rijden maar dat mag de pret niet drukken. Ben wel een ochtend mens. Maar voor de zondag is het toch wat onwennig
- E39 530D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
Ah, kijk aan .. Het is al geregeld, top!
Ik heb de voorstoel al bezet zoals het nu lijkt, GF gaat ook weer mee . En misschien ook mijne kleine trots ...
Maar 180km? Valt mee .. Ik moet nog 100 km extra om in Venlo te komen
Ik heb de voorstoel al bezet zoals het nu lijkt, GF gaat ook weer mee . En misschien ook mijne kleine trots ...
Maar 180km? Valt mee .. Ik moet nog 100 km extra om in Venlo te komen
Er is altijd baas boven baas
- E39 530D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
Ik kom uit den haag is ook wel een stukje rijden.
Ik ga er zaterdag heen en neem een hotel. Gaat ook
Heel best haha. Tot de 10e.
Ik ga er zaterdag heen en neem een hotel. Gaat ook
Heel best haha. Tot de 10e.
E46 320CI Chippet -High Exe- 19'' Alpina TW156
Het weer ziet er redelijk goed uit: http://www.weeronline.nl/Europa/Duitsla ... rg/4102510" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij droog weer zeker aanwezig (jaapi rijd dan ook met mij mee) Wij gaan echter wel met een andere groep richting Duitsland.
Bij droog weer zeker aanwezig (jaapi rijd dan ook met mij mee) Wij gaan echter wel met een andere groep richting Duitsland.
Als het maar droog is inderdaad. Dan ga ik 99% zeker wel een rondje doen. Ken het circuit helemaal niet qua layout, maar natuurlijk is het gewoon tof om een rondje te doen. Dan maar rustig aan .
Nog een plekje vrij in een auto die wel de ring op gaat? Ik durf eigenlijk zelf niet meer..... Ben een watje. Heb wel veel zin in cruisen en kijken. Zie jullie de 10e!
Hoezo durf je niet meer? Ik ken het circuit ook niet, maar met gewoon logisch nadenken en niet te gek doen, kun je zo'n rondje makkelijk rijden. Niet op topsnelheid blinde bochten in duiken en lekker rechts blijven hangen als er snelleren aan komen.
De 1e (en de enige keer) dat ik op de Nordschelife reed was 5 jaar geleden met een Peugeot 106 (!). Ik heb niet op de grens gereden, je voelt echt dat de auto 900 kg weegt. En geloof het of niet ik heb andere, sterkere auto's ingehaald. Wat ik dus wil zeggen, iedereen rijdt daar voor zijn plezier in zijn eigen tempo.
Doe je normaal dan is er niks aan de hand, zie het als wat sportiever een bochtige 80km weg nemen.
Er zijn volgens mij wel 2 adders onder het gras, wat je zelf niet onder controle hebt.
- andere auto's op de weg: snelle 911's die je zo voorbij scheuren, je moet hopen dat ze ook met gezond verstand rijden.
- onverwachte omstandigheden op de weg, denk hier bij aan olie op de weg, of natte omstandigheden
Doe je normaal dan is er niks aan de hand, zie het als wat sportiever een bochtige 80km weg nemen.
Er zijn volgens mij wel 2 adders onder het gras, wat je zelf niet onder controle hebt.
- andere auto's op de weg: snelle 911's die je zo voorbij scheuren, je moet hopen dat ze ook met gezond verstand rijden.
- onverwachte omstandigheden op de weg, denk hier bij aan olie op de weg, of natte omstandigheden
Ik heb 'smiddags andere verplichtingen, dus ik kan hier ook al niet heen
-- Houdoe wanne --
Je hebt helemaal gelijk met die adders Frenk, da's het 'risico' dat je neemt. Dat risico heb je echter normaal gesproken op de openbare weg ook, alleen rij je dan wat minder op de grens. Het is echter wel zo dat je op het circuit minder kans hebt om anderen mee te nemen in je crash en dat je nog iets aan vangrail en uitloop hebt om je te beschermen.
spelbreker verheeske
@ mikkie dat is wel een btje erg simpel gedacht. Een blinde bocht niet op top nemen.... Als je niet kan zien of je links, rechts of rechtdoor moet dan twijfel je toch echt wel even en heb je waarschijnlijk de verkeerde positie op de baan (wat gevaarlijk is voor jezelf en anderen). Tevens zijn er misschien 2 punten op de baan waar je uitloop hebt. Op de overige punten is de vangrail de uitloop. De meeste verzekeringen betalen je schade op de ring niet.
Als je een rondje gaat doen, neem dan iig iemand op de bijrijdersstoel mee die het circuit kent. Zo heb ik ook mijn eerste rondjes gedaan, dat scheelt toch een aantal twijfelmomenten.
Have fun! en misschien zien we elkaar wel op de ring zondag!
Als je een rondje gaat doen, neem dan iig iemand op de bijrijdersstoel mee die het circuit kent. Zo heb ik ook mijn eerste rondjes gedaan, dat scheelt toch een aantal twijfelmomenten.
Have fun! en misschien zien we elkaar wel op de ring zondag!
Morgen autowasdag! Alleen schone auto's mogen mee