idd sportief optrekken en hoge snelheden ben ik wel een fan vanB46 schreef:Ik denk toch zeker dat vrijwel niemand dat (hier) met zijn E46 M3 doet of gedaan heeft.
Tuurlijk, sportief optrekken, hoge snelheden, maar dit is totaal wat anders natuurlyk.
BMW E46 M3 Occasions
- niksiPhoenix
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 03 apr 2011, 14:30
Re: E46 M3 Occasions
///M3POWER
09' E93 335i M-package alpinweiß
02' E46 M3 smgll phoenixgelb sold
95' E36 328i M-package cosmosschwarz sold
09' E93 335i M-package alpinweiß
02' E46 M3 smgll phoenixgelb sold
95' E36 328i M-package cosmosschwarz sold
Re: E46 M3 Occasions
Ja, snel optrekken en te hard rijden gebeurt weleens . Maar geen burnout, sorry hoor maar mijn banden zijn daar beetje te duur voor.
Leuke van een m3 is dat je er ook lekker relaxed in kan rijden.
Leuke van een m3 is dat je er ook lekker relaxed in kan rijden.
Re: E46 M3 Occasions
Eerlijk gezegd zie ik het probleem van een burnout niet zo. Je verslijt je banden behoorlijk maar de rest draait gewoon op een bepaald aantal toeren dat een M3 wel vaker maakt.
Ja, er komen wat extra krachten vrij bij het ineens opwekken van die burnout, maar dat gebeurt ook vaak genoeg als je het pedaal stevig intrapt.
Ja, er komen wat extra krachten vrij bij het ineens opwekken van die burnout, maar dat gebeurt ook vaak genoeg als je het pedaal stevig intrapt.
Re: E46 M3 Occasions
De twee grootste krachten van je auto tegen elkaar in laten werken Remmen en gas geven. Plus de kracht die nog eens op de koppeling komt te staan als je gas geeft terwijl je auto stil laat staan. Mijns inziens nog steeds slecht voor je remschijven achter, koppeling, differentieel en banden natuurlijk....
Re: E46 M3 Occasions
Misschien heb ik nu wel heel weinig verstand van techniek hoor, maar je koppeling heeft het toch niet zwaar als jij gewoon op 4.000rpm gas blijft geven? Dan heeft ie 't toch net zo zwaar als normaal? En je hoeft toch niet per se bij te remmen? Je kunt ook gewoon plankgas geven, blijf je ook stilstaan en hebben je remmen niets te lijden.
Of ben ik nu te naïef?
Of ben ik nu te naïef?
Re: E46 M3 Occasions
Je blijft stilstaan omdat je je voet op het rempedaal hebt.... Dus achterremmen zijn eigenlijk aan het remmen terwijl er 300+ pk doorheen raast.
Als je alleen plankgas geeft dan rijdt 'ie natuurlijk aan, en in z'n 'N' zal 'ie gewoon revven.
Koppeling is bij SMG computergestuurd, en die heeft het ook zeker zwaar te verduren bij zulke actie's....
Als je alleen plankgas geeft dan rijdt 'ie natuurlijk aan, en in z'n 'N' zal 'ie gewoon revven.
Koppeling is bij SMG computergestuurd, en die heeft het ook zeker zwaar te verduren bij zulke actie's....
www. M3 register .nl
Re: E46 M3 Occasions
Ineens verbaast het me niet dat die prachtige Bordeaux rode M3 nog niet verkocht is Die liet ik ook lekker staan.... typisch voorbeeld van altijd mooi wassen en poetsen maar onvoldoende tot geen respect voor de techniek. Ik snap ook wel dat een M3 een sportwagen is en je zult mij niet horen over iemand die met respect voor z'n auto een circuit dag of drift cursus doet maar dit soort dingen is imho gewoon een auto afbeulen
Re: E46 M3 Occasions
Als het bij een keer is gebleven zal het geen probleem zijn? Overigens denk ik dat de meeste M3's zoiets wel eens hebben mee gemaakt al is dat niet bekend. Namelijk niet edereen maakt filmpjes van zijn acties
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
Re: E46 M3 Occasions
Ik wil niet generaliseren en er zullen heus uitzonderingen zijn, maar als je stoer en trots zulke acties op internet gaat zetten, zul je toch op een "bepaalde manier" met je auto omgaan. Als hij goed warm is rij ik ook wel "eens" iets harder, maar zo'n actie heb ik in 2 jaar nog niet met mijn uitgevoerd
Van de andere kant... het is een gebruiksvoorwerp, het is een sportieve auto, dus why not... moet je er daarna alleen ook gewoon voor uitkomen...
Over de discussie SMG / handgeschakeld. Daarover verschillen de meningen. Ik zou nooit voor een hangeschakelde gaan. Ik heb niet de illusie dat ik beter kan schakelen dan een computer. Je moet alleen de feeling even te pakken hebben. Mijn E92 M3 wordt zeker weten DKG
Van de andere kant... het is een gebruiksvoorwerp, het is een sportieve auto, dus why not... moet je er daarna alleen ook gewoon voor uitkomen...
Over de discussie SMG / handgeschakeld. Daarover verschillen de meningen. Ik zou nooit voor een hangeschakelde gaan. Ik heb niet de illusie dat ik beter kan schakelen dan een computer. Je moet alleen de feeling even te pakken hebben. Mijn E92 M3 wordt zeker weten DKG
- niksiPhoenix
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 03 apr 2011, 14:30
Re: E46 M3 Occasions
das ook een beetje overdreven wat je zegt,Niels schreef:.... typisch voorbeeld van altijd mooi wassen en poetsen maar onvoldoende tot geen respect voor de techniek
waarvoor is een m3 eigenlyk gemaakt dan?
niet voor een beetje relaxed zitten cruisen, maar om gas te geven
al ben ik het eens, het kan ook te gek. maar daar komt tie dan wel achter als er het nodige aan onderhoud aankomt
Maar als je respect voor een m3 hebt dan moet je hem ook gebruiken waarvoor die is bedoeld.
al doe ik dat ook niet op de manier van burningouts, das mij een beetje te duur
///M3POWER
09' E93 335i M-package alpinweiß
02' E46 M3 smgll phoenixgelb sold
95' E36 328i M-package cosmosschwarz sold
09' E93 335i M-package alpinweiß
02' E46 M3 smgll phoenixgelb sold
95' E36 328i M-package cosmosschwarz sold
Re: E46 M3 Occasions
Je quote maar een stukje en trekt mijn commentaar dus wat uit z'n verband of je hebt het maar deels gelezen
Je rijdt niet voor niets een M3 maar dat neemt niet weg dat je de techniek met respect dient te behandelen imho. Ik heb gisteren ook meerdere malen 7900RPM aangetikt maar dan wel na 20km warm rijden met de olie temperatuur >90 graden en de tijd nemende voor goed koppelen en schakelen etc.
Dat er kosten aankomen door dergelijk gebruik daar gaat het nu net om. Die auto staat te koop dus de kosten zullen voor een volgende eigenaar zijn Kwestie van mentaliteit....
Je rijdt niet voor niets een M3 maar dat neemt niet weg dat je de techniek met respect dient te behandelen imho. Ik heb gisteren ook meerdere malen 7900RPM aangetikt maar dan wel na 20km warm rijden met de olie temperatuur >90 graden en de tijd nemende voor goed koppelen en schakelen etc.
Dat er kosten aankomen door dergelijk gebruik daar gaat het nu net om. Die auto staat te koop dus de kosten zullen voor een volgende eigenaar zijn Kwestie van mentaliteit....
Re: E46 M3 Occasions
Denk dat die auto niet verkocht is nog door die kleurstelling..
Donker rood is nou niet echt de droomkleur bij een E46 M3..
Alssie Phoenix Gelb ( ) of Zilver was wassie allang verkocht waarschijnlijk
Donker rood is nou niet echt de droomkleur bij een E46 M3..
Alssie Phoenix Gelb ( ) of Zilver was wassie allang verkocht waarschijnlijk
- niksiPhoenix
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 03 apr 2011, 14:30
Re: E46 M3 Occasions
die kleur is inderdaad prachtig , maar ook vooral chique, en ik denk dat er veel meer zijn die die kleur niet bepaald op een ///M3 vinden passen of horen.
en dat dat wel deels bepaald waarom hij nog niet is verkocht, want aan de prijs en kilometerverhouding ligt het niet.
en dat dat wel deels bepaald waarom hij nog niet is verkocht, want aan de prijs en kilometerverhouding ligt het niet.
///M3POWER
09' E93 335i M-package alpinweiß
02' E46 M3 smgll phoenixgelb sold
95' E36 328i M-package cosmosschwarz sold
09' E93 335i M-package alpinweiß
02' E46 M3 smgll phoenixgelb sold
95' E36 328i M-package cosmosschwarz sold