Breedset velgen

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Griffendahl

Re: Breedset velgen

Bericht door Griffendahl » 22 apr 2008, 16:49

Mac schreef:Ik wil Farl wel even bedanken voor de vraag. Had zelf ook nooi een idee wat het was.
Ik snap nu dat het mooier is om achter brede banden te hebben, maar waarom niet gewoon vier brede banden? :?
Omdat voor brede banden ten eerste domweg gewoon zwaarder stuurt, ten tweede heb je voor al meer ruimte nodig omdat je wielen daar moeten kunnen draaien. Maar die ruimte heb je niet omdat er ook nog een motorblok weggewerkt moet worden in het vooronder.

Achter hoeven je wielen alleen maar rond te kunnen draaien en je hebt er wat meer ruimte. Dus da's wat makkelijker met brede banden.

Joop

Bericht door Joop » 22 apr 2008, 21:05

Wat nog niet genoemd is, is dat je met een breedset ook de neiging tot overstuur kunt beperken, daardoor een stabieler bochtengedrag.

Door achter bredere banden onder de auto te leggen dan voor, krijg je een versterkt onderstuur effect, doordat de achterkant meer grip heeft dan de voorkant. Dit wordt overigens in zeer gladde omstandigheden weer omgekeerd evenredig teniet gedaan doordat er minder druk op het gripvlak ontstaat (druk wordt over een groter oppervlakt verdeeld) wordt de band ook minder tegen het asfalt gedrukt met snellere neiging tot overstuur tot gevolg.
BMW - Maßstab für Fahrspaß

night beemer

Bericht door night beemer » 23 apr 2008, 21:09

nog een nadeel aan breedset velgen is, dat de wagen vlugger vuil wordt.
van het miste regen hangt heel je flank vol

Mac

Bericht door Mac » 23 apr 2008, 21:32

Ha ha! Daar sta je denk ik niet bij stil op het moment dat je besluit om een breedset te nemen!
Neemt niet weg dat je vaker een 'goed excuus' hebt om de wagen te wassen :?

night beemer

Bericht door night beemer » 23 apr 2008, 22:25

meer wassen lukt niet ;D .
maar ja hoeveel keer is het in belgie slecht weer? 354dagen per jaar, dat is toch verwaarloosbaar

Mac

Bericht door Mac » 23 apr 2008, 22:29

Die andere twee dagen zijn zeker eerste en tweede kerstdag, dan sneeuwt het zeker! :P

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 24 apr 2008, 18:07

night beemer schreef:nog een nadeel aan breedset velgen is, dat de wagen vlugger vuil wordt.
van het miste regen hangt heel je flank vol
Ik denk dat het vooral ligt aan het feit dat ze bij jou zo ver buiten je wielkasten staan. Ik heb er namelijk totaal geen last van.

night beemer

Bericht door night beemer » 24 apr 2008, 21:48

helemaal reglementair binnen de kassen hoor :)

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 24 apr 2008, 22:05

Je kan een hoop zeggen, maar jouw velgen staan een hoop verder naar buiten als mijn OEM wielen ;) Regementair of niet :P

ramio

Bericht door ramio » 15 mei 2008, 21:39

ramio schreef:Is het te verwachten dat je met een breedset meer last hebt van spoorvorming?
Ik heb vandaag mn verenpakket laten vervangen door een set Eibach Pro Kit.
Rubbers ( silent blocks ? ) stonden ook op de nominatie om te laten vervangen, maar dit was nog niet nodig.
Auto ligt nu een stuk lager, vooral aan de voorkant, en hij spoort veeeeeel beter.
De monteur denkt dat er in het verleden met de veren is gerommeld, effe snel een ander setje erop voordat ie in de verkoop ging.

Maar zoals het nu rijdt en oogt .... vind ik het super !

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”