Hoe om te gaan met een automaat
Re: Hoe om te gaan met een automaat
Volgens mij is de automaatbak van de 323i net zo sterk als de 325i/328i.
Hij is sowiezo nieuwer dan die van de 325i.
Gewoon met respect behandelen, niet altijd vol op de kickdown, en een oliewissel/filter plus complete flush is zeker aan te raden.
Hij is sowiezo nieuwer dan die van de 325i.
Gewoon met respect behandelen, niet altijd vol op de kickdown, en een oliewissel/filter plus complete flush is zeker aan te raden.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: Hoe om te gaan met een automaat
Inderdaad, wat bofkont zegt: met respect behandelen.
Er zijn hier in de omgeving al heel wat automaatjes overleden door jonge gasten met een te hoog adrealine gehalte.
Er zijn hier in de omgeving al heel wat automaatjes overleden door jonge gasten met een te hoog adrealine gehalte.
Re: Hoe om te gaan met een automaat
De winterstand zorgt ervoor dat je achterwielen niet gaan spinnen als het glad is. Soort ESP volgens mij .
D is Drive.
2 3 en 4 zijn inderdaad de aantal versnelling wat ie dan gebruikt.
een steile heuvel kan je beter in zen 2 pakken of eventueel drie.
Als je een trekhaak heb en je wil iets meesleuren dan is in zen 4 wel goed. Maar meestal gebruik je de D.
Stilstaan en in zen N zetten kan en mag gewoon, ook al geef je gas en gooi je hem in ze D maakt vrij weinig uit. De versnelling draait namelijk altijd alleen doordat het een natte koppeling heeft zal de aandrijving stil blijven staan ( naar je wielen)
Maar een beetje dikke bak krijg je hem wel weg met rokende banden als je hem door de kickdown trap. ( mits er geen ESP op zit)
ALs je een terreinwagen zou hebben, heb je
P
R
N
D
2
3
L
En daarnaast een pook met
2WD
4WD H
en 4WD L
De H staat voor High gearing en de L staat voor Low Gearing. Erg makkelijk op moeilijk terrein of als je steile heuvels heb, dan zet je hem op 4WD L en de normale versnellingspook ook op L.
Zo krijg je maximaal koppel ( trekkracht) op de wielen bij weinig toeren zonder dat de wielen snel gaan doorspinnen. Leuk speelgoed als ik het zo mag zeggen.
D is Drive.
2 3 en 4 zijn inderdaad de aantal versnelling wat ie dan gebruikt.
een steile heuvel kan je beter in zen 2 pakken of eventueel drie.
Als je een trekhaak heb en je wil iets meesleuren dan is in zen 4 wel goed. Maar meestal gebruik je de D.
Stilstaan en in zen N zetten kan en mag gewoon, ook al geef je gas en gooi je hem in ze D maakt vrij weinig uit. De versnelling draait namelijk altijd alleen doordat het een natte koppeling heeft zal de aandrijving stil blijven staan ( naar je wielen)
Maar een beetje dikke bak krijg je hem wel weg met rokende banden als je hem door de kickdown trap. ( mits er geen ESP op zit)
ALs je een terreinwagen zou hebben, heb je
P
R
N
D
2
3
L
En daarnaast een pook met
2WD
4WD H
en 4WD L
De H staat voor High gearing en de L staat voor Low Gearing. Erg makkelijk op moeilijk terrein of als je steile heuvels heb, dan zet je hem op 4WD L en de normale versnellingspook ook op L.
Zo krijg je maximaal koppel ( trekkracht) op de wielen bij weinig toeren zonder dat de wielen snel gaan doorspinnen. Leuk speelgoed als ik het zo mag zeggen.
- pascalmartini
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 21 aug 2009, 17:39
- Contacteer:
Re: Hoe om te gaan met een automaat
Hoe kan ik een abbonemnt krijgen op dit topic zodat ik een mail krijg dat er gereageerd is op dit topic?
BMW 318IS Coupe
BMW 323i Coupe Aut
BMW 325i Coupe
BMW 520i
BMW 325 Coupe
Heden:
BMW 523i
BMW 323i Coupe Aut
BMW 325i Coupe
BMW 520i
BMW 325 Coupe
Heden:
BMW 523i
- pascalmartini
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 21 aug 2009, 17:39
- Contacteer:
Re: Hoe om te gaan met een automaat
Klopt idd. Dankje. Ook als je eerst op "voorbeeld" klikt krijg je die optie.
BMW 318IS Coupe
BMW 323i Coupe Aut
BMW 325i Coupe
BMW 520i
BMW 325 Coupe
Heden:
BMW 523i
BMW 323i Coupe Aut
BMW 325i Coupe
BMW 520i
BMW 325 Coupe
Heden:
BMW 523i
Re: Hoe om te gaan met een automaat
Ik rijd ook een 320i automaat.
die winterstand is er zoals de naam al zegt, om als er een bult sneeuw ligt, makkelijker weg te kunnen rijden. Er wordt dan niet het volle vermogen op de achterwielen gezet, zodat je (minder snel) slipt. Heb het afgelopen winter geprobeerd en het werkt wel. (geef je vol gas, slip je toch wel LOL). Het overschakelen van econoom naar sport, kan volgens mij alleen maar als je rijdt, tenminste da's bij mijn auto zo.
die winterstand is er zoals de naam al zegt, om als er een bult sneeuw ligt, makkelijker weg te kunnen rijden. Er wordt dan niet het volle vermogen op de achterwielen gezet, zodat je (minder snel) slipt. Heb het afgelopen winter geprobeerd en het werkt wel. (geef je vol gas, slip je toch wel LOL). Het overschakelen van econoom naar sport, kan volgens mij alleen maar als je rijdt, tenminste da's bij mijn auto zo.
je nieren zitten dichter bij je hart, dan je ster !
'94 320ia coupé bostongrün
'83 732i delphingrey
'94 320ia coupé bostongrün
'83 732i delphingrey
Re: Hoe om te gaan met een automaat
ThCB33R schreef:dat is niet echt goed voor je bakkie hoor,dan maakt ie een klap...pascalmartini schreef:Het lijkt me zelf ondanks dat ik nog niet veel ervaring heb met een automaat (alleen vakantie)
niet heel fijn om gas te geven in zijn N en dan in eens naar zijn D te zetten toch?
....lol.. als je met een automaat met gierende banden wil wegtrekken ,moet je m in ze 2 zetten rem ingetrapt houden
volgas geven en rem loslaten .......en als je opgang ben en "uitgerubberd" kan je onder rijden wel naar "D'
burnout maken is hartstikke slecht voor een automaat!
6 in lijn maakt rijden fijn!
- pascalmartini
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 21 aug 2009, 17:39
- Contacteer:
Re: Hoe om te gaan met een automaat
Voor welke auto is een burnout maken wel goed? ik denk geen een.
BMW 318IS Coupe
BMW 323i Coupe Aut
BMW 325i Coupe
BMW 520i
BMW 325 Coupe
Heden:
BMW 523i
BMW 323i Coupe Aut
BMW 325i Coupe
BMW 520i
BMW 325 Coupe
Heden:
BMW 523i
Re: Hoe om te gaan met een automaat
misschien een Daf. die heeft een variomatic erin hangen.pascalmartini schreef:Voor welke auto is een burnout maken wel goed? ik denk geen een.
Re: Hoe om te gaan met een automaat
nee maar ik zal het anders zeggen,
als je een burnout met een automaat maakt verkracht je hem gewoon en als je een burnout met een bijvoorbeeld 328i handbak doet dan doet hij gewoon en zet 2 sporen op het wegdek
automaat gaat zowiso al maar de helft van de levensduur mee als een handbak
daarbij komt ook nog als een automaat kapot is kost je dat ca. €2500 en een handbak €200
als je een burnout met een automaat maakt verkracht je hem gewoon en als je een burnout met een bijvoorbeeld 328i handbak doet dan doet hij gewoon en zet 2 sporen op het wegdek
automaat gaat zowiso al maar de helft van de levensduur mee als een handbak
daarbij komt ook nog als een automaat kapot is kost je dat ca. €2500 en een handbak €200
6 in lijn maakt rijden fijn!
Re: Hoe om te gaan met een automaat
Nja dat komt omdat een automaat altijd meedraait met de motor.
Een handbak kan je nog ontkoppelen, terwijl een automaat door blijft draaien. Viscokoppeling ( als ik het goed heb)
Mja een goede automaat met een hoop vermogen trek je ook strepen hoor, want zodra de wielen draaien heeft de bak minder te lijden. Alleen je moet wel voor zorgen dat je olie eens in de zoveel tijd ververst + filter. Want handbak werkt met koppelingsplaat en automaat heeft een natte koppeling.
Een handbak kan je nog ontkoppelen, terwijl een automaat door blijft draaien. Viscokoppeling ( als ik het goed heb)
Mja een goede automaat met een hoop vermogen trek je ook strepen hoor, want zodra de wielen draaien heeft de bak minder te lijden. Alleen je moet wel voor zorgen dat je olie eens in de zoveel tijd ververst + filter. Want handbak werkt met koppelingsplaat en automaat heeft een natte koppeling.
Re: Hoe om te gaan met een automaat
Dat ben ik niet met je eens. Een automaatbak heeft ook onderhoud nodig, net als een handbak. Dus op tijd olie verversen en de filters erbij. Bovendien komen de BMW bakken niet uit China. Het is degelijke techniek.michel328 schreef:automaat gaat zowiso al maar de helft van de levensduur mee als een handbak
daarbij komt ook nog als een automaat kapot is kost je dat ca. €2500 en een handbak €200
Voorbeelden genoeg van mensen die ik persoonlijk ken. Mijn buurman heeft een 530d uit 2001 met 624xxx op de teller. 1e eigenaar en nooit problemen met de automaatbak gehad. Het is wel iemand die op tijd de beurten laat doen.
Bakproblemen worden vakkundig verholpen door ZF Dortmund voor een fractie van de prijzen die je noemt, alleen moet je weer de tijd nemen en hebben om of de bak of de auto ernaartoe te brengen.
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R
Re: Hoe om te gaan met een automaat
een automaat trekt zeker wel strepen dat zeg ik niet, heb zelf een 328i aut. maar het is gewoon slecht voor een automaat.
(een automaat heeft een koppelomvormer, heel simpel uitgelegd gewoon een rad met schoepen en daar blaast op hoge druk olie tegenaan)
een viscokoppeling vind je achter een fan.
en het is zeldzaam als een automaat zoveel draait hoor de meeste zijn voor de 300.000 al aan vervanging toe of revisie.
en ik zou ook nog maar eens informeren over de prijzen want ik denk dat je er nog wel op terug komt
mijn buurman had een 330d e46 en die was bij 220000 kapot
ken 2 jongens met een 530i allebij rond de 230000 kapot waarvan 1 altijd bmw rijd en aut. en heeft al verschillende bakken kapot gehad.
een automaat gaat over het algemeen gewoon veel minder lang mee als een handbak.
(een automaat heeft een koppelomvormer, heel simpel uitgelegd gewoon een rad met schoepen en daar blaast op hoge druk olie tegenaan)
een viscokoppeling vind je achter een fan.
en het is zeldzaam als een automaat zoveel draait hoor de meeste zijn voor de 300.000 al aan vervanging toe of revisie.
en ik zou ook nog maar eens informeren over de prijzen want ik denk dat je er nog wel op terug komt
mijn buurman had een 330d e46 en die was bij 220000 kapot
ken 2 jongens met een 530i allebij rond de 230000 kapot waarvan 1 altijd bmw rijd en aut. en heeft al verschillende bakken kapot gehad.
een automaat gaat over het algemeen gewoon veel minder lang mee als een handbak.
6 in lijn maakt rijden fijn!