cv/ruitenwisser werkt af en toe niet, gm5 module?
cv/ruitenwisser werkt af en toe niet, gm5 module?
het probleem is als volgt:
wanneer ik de auto op slot doe, hoort ie normaal gesproken te knipperen 1x.
maar af en toe gebeurt dat knipperen niet, en gaan de knopjes langzaam naar beneden. die snelle klik hoor je niet.
kan dit de gm5 module zijn of zal er iets anders zijn?
edit: wanneer ik de auto dan opnieuw start en een paar seconden laat lopen, werkt ie wel weer gewoon. dit doet hij nou de laatste paar dagen af en toe
wanneer ik de auto op slot doe, hoort ie normaal gesproken te knipperen 1x.
maar af en toe gebeurt dat knipperen niet, en gaan de knopjes langzaam naar beneden. die snelle klik hoor je niet.
kan dit de gm5 module zijn of zal er iets anders zijn?
edit: wanneer ik de auto dan opnieuw start en een paar seconden laat lopen, werkt ie wel weer gewoon. dit doet hij nou de laatste paar dagen af en toe
Laatst gewijzigd door buutnhuus op 17 jul 2011, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Re: cv werkt af en toe niet, gm5 module?
Niet een slechte accu?
- robertrobert
Hi,
ik had t zelfde probleem, Centale deur vergrendeling, doet t af en toe niet, plus mn ramen gaan niet meer 5mm omhoog als je em sluit.Dan doet ie helemaal niets meer, moet je em met de sleutel open doen en dicht. Kan je gm 5 module zijn maar die gaan niet zo snel kapot, relais van de gm5 module kapot, dat kan ook, een boy op dit forum maak ze voor 150euro.
Of, dat is waarschijnlijk bij mijn bmw het geval, de stelmoter in de deur, die verzorgd bijna alles.....Kan je bij van Vuuren laten maken, ik heb een donderdag een afspraak met hem.
Gr Ro
ik had t zelfde probleem, Centale deur vergrendeling, doet t af en toe niet, plus mn ramen gaan niet meer 5mm omhoog als je em sluit.Dan doet ie helemaal niets meer, moet je em met de sleutel open doen en dicht. Kan je gm 5 module zijn maar die gaan niet zo snel kapot, relais van de gm5 module kapot, dat kan ook, een boy op dit forum maak ze voor 150euro.
Of, dat is waarschijnlijk bij mijn bmw het geval, de stelmoter in de deur, die verzorgd bijna alles.....Kan je bij van Vuuren laten maken, ik heb een donderdag een afspraak met hem.
Gr Ro
nee accu is net nieuw die is het niet.
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Ik doe het voor minderrobertrobert schreef:Hi,
[...] een boy op dit forum maak ze voor 150euro.
[...]
Gr Ro
Verder klinkt de storing als lastig, ik zou ook niet met 100% zekerheid kunnen zeggen of het de relais in de GM5 zijn.
Vooral omdat je aangeeft dat het wel werkt, maar dat de knopjes langzaam werken. Normaal gesproken, wanneer de relais kapot zijn, dan openen de sloten niet (heel soms na een aantal keer drukken op de cv knop). Bij kapotte relais heb ik nog nooit gezien dat de sloten dan langzaam open gaan, dit lijkt me technisch gezien ook niet mogelijk.
mischien lijkt 't ook wel alsof de knopjes langzaam open gaan. want je hoort gewoon die snelle klik niet zeg maar. en de knipperlichten knipperen dan niet.
maar de vandaag niks geen last gehad. gister moest ik elke keer de auto opnieuw starten, om het goed te laten werken.
maar de vandaag niks geen last gehad. gister moest ik elke keer de auto opnieuw starten, om het goed te laten werken.
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
- robertrobert
Hahahaha, goeie JdM..... ....GEWOON JE STELMOTER LATEN VERVANGEN, probleem opgelost!
nou stopt de ruitenwisser er ook zomaar mee onderweg, massa eraf gehaald 5 min wachten, alles weer aansluiten en het werkt weer. en dan rij ik een paar uur later terug naar huis, en de ruitenwisser werkt zoals normaal. ben ik bijna thuis stopt ie er weer zo mee heeft dit toevallig ook met de gm5 module te maken? ik word er echt gek van.
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Re: cv/ruitenwisser werkt af en toe niet, gm5 module?
het probleem wat buutnhuis beschrijft heb ik gister avond ook gehad,
ik reed bij Nieuwleusen en had hem op regen sensor staan en hij stopte dus had ik hem een standje omhoog gezet maar nog steeds niks...
sproeien deed hij wel maar niet met de ruitenwissers erover heen...
zekeringskastje opengemaakt en regensensor zekering eruit gehaalt en er weer in gestopt(wist niet wat ruiten wissers is in het duitsXD)
hielp niks dus uitgestapt op slot gedaan rondje om de auto gelopen nog ff aan de ruitenwisser gevoelt zaten niet vast geroest ofzo
weer ingestapt en ze deden het weer.....
wat is dit nou geweest heeft dat ook te maken met gm5 want rest van de problemen heb ik niet...
ik reed bij Nieuwleusen en had hem op regen sensor staan en hij stopte dus had ik hem een standje omhoog gezet maar nog steeds niks...
sproeien deed hij wel maar niet met de ruitenwissers erover heen...
zekeringskastje opengemaakt en regensensor zekering eruit gehaalt en er weer in gestopt(wist niet wat ruiten wissers is in het duitsXD)
hielp niks dus uitgestapt op slot gedaan rondje om de auto gelopen nog ff aan de ruitenwisser gevoelt zaten niet vast geroest ofzo
weer ingestapt en ze deden het weer.....
wat is dit nou geweest heeft dat ook te maken met gm5 want rest van de problemen heb ik niet...
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=133332" onclick="window.open(this.href);return false;
bedankt, ik zal eens kijken of dat het is. kun je ook zien of zo'n relais kapot is?
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
neey kunnen niet open of je begrijpt dat schema wat erop staat...
ik heb een broertje die monteur is dus die doet dat allemaal wel voor mij.
ik verzamel de informatie maar daardoor zou die dus af en toe kunnen haperen.
maar dat verklaard volgens mij nog niet waarom de deuren af en toe niet op de juiste manier sluiten.
ik heb er namelijk nog even op gelet toen die laatst weer die kuren had. de pinnentjes gaan niet langzamer dan anders, maar de knipperlichten knipperen gewoon niet en dan wordt het alarm ook niet geactiveerd.
ik verzamel de informatie maar daardoor zou die dus af en toe kunnen haperen.
maar dat verklaard volgens mij nog niet waarom de deuren af en toe niet op de juiste manier sluiten.
ik heb er namelijk nog even op gelet toen die laatst weer die kuren had. de pinnentjes gaan niet langzamer dan anders, maar de knipperlichten knipperen gewoon niet en dan wordt het alarm ook niet geactiveerd.
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008