auto krijgt te warm bij ralentie???
-
auto krijgt te warm bij ralentie???
probleem is al een lange tijd
in de eerste garage hebben ze 2 keer de waterpomp + termostaat vervangen met resultaat ongeveer voor 3 maanden rijden zonder problemen
dan heb ik de coullasse laten reviseren en testen
na montage heb ik met de wagen ong 25000 km gereden zonder problemen
maar gisteren reed ik naar de keuring en aan de keuring bij het stationair draaien kreeg de auto plotseling terug warm
net niet in het rood bij de co test brachten ze het toerental op 2500 toeren en dan koelde hij terug af maar bij de remtest kreeg hij terug te warm
dus terug op stationair draaien
na de keuring in het naar huis rijden was alles terug perfect
bij thuiskomst heb dan toch maar even de radiator gecontroleerd en daar zat heel wat druk op als ik die opendraaide
ik vertrouw dit niet meer wat kan ik nog verder gaan doen of controleren
kan het iets te maken met het lpg installatie eventueel het membraan van de ontspanner of zo of iets anders
of doe ik de ontluchting niet correct
het gaat over deze auto: bmw e39 523i 1997 break
alvast bedankt!
in de eerste garage hebben ze 2 keer de waterpomp + termostaat vervangen met resultaat ongeveer voor 3 maanden rijden zonder problemen
dan heb ik de coullasse laten reviseren en testen
na montage heb ik met de wagen ong 25000 km gereden zonder problemen
maar gisteren reed ik naar de keuring en aan de keuring bij het stationair draaien kreeg de auto plotseling terug warm
net niet in het rood bij de co test brachten ze het toerental op 2500 toeren en dan koelde hij terug af maar bij de remtest kreeg hij terug te warm
dus terug op stationair draaien
na de keuring in het naar huis rijden was alles terug perfect
bij thuiskomst heb dan toch maar even de radiator gecontroleerd en daar zat heel wat druk op als ik die opendraaide
ik vertrouw dit niet meer wat kan ik nog verder gaan doen of controleren
kan het iets te maken met het lpg installatie eventueel het membraan van de ontspanner of zo of iets anders
of doe ik de ontluchting niet correct
het gaat over deze auto: bmw e39 523i 1997 break
alvast bedankt!
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: auto krijgt te warm bij ralentie???
Als ik google... komt er bij coulasse ; koppakking uit.
Wat bedoel jij ermee, aangezien je een koppakking niet kan laten revisteren.
Wat bedoel jij ermee, aangezien je een koppakking niet kan laten revisteren.
Als de temperatuur op loopt en je zet de verwaming op dat moment vol aan (heet dus en vol laten blazen) binnen loopt die dan ook terug?
werkt de ventilator überhaupt wel bij de radiator? Zou mijn eerste gedachte zijn.
werkt de ventilator überhaupt wel bij de radiator? Zou mijn eerste gedachte zijn.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)

E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
de Peugeot Break. Altijd problemen..
als je het thuis in de hut 40 graden hebt zet je ook een ventilator aan. Waarom kijkt er niemand naar de werking van de ventilator?
En dat een auto het te warm krijgt bij stationair draaien (ralenti) is wel logisch. Geen rijwind.
als je het thuis in de hut 40 graden hebt zet je ook een ventilator aan. Waarom kijkt er niemand naar de werking van de ventilator?
En dat een auto het te warm krijgt bij stationair draaien (ralenti) is wel logisch. Geen rijwind.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

- RubberBurner
- Contacteer:
Volgens mij zit de ventilator direct op de motor (bij e36 iig wel),dus die doet 't altijd.... (mits de motor draaid natuurlijk
)

Ventilator zit op motor maar met visco koppeling is deze stuk zal de fan nooit genoeg koelen.
Met rij wind zal de temp wel zakken maar als het straks echt warm word en koppeling is niet goed word de motor ook weer te warm.
Met rij wind zal de temp wel zakken maar als het straks echt warm word en koppeling is niet goed word de motor ook weer te warm.
Niet alle wagens hebben tegenwoordig een viscokoppeling. Die van mij iig niet. Mijn vorige wagen als ik het goed heb wel (iig m'n eerste e30 wel). Weet alleen niet hoe het met de e39 ervoor staat.
Als de fan op de krukas zit bijna altijd visco koppeling anders een fan op de radiateur,Ontluchten is ook vrij lastig zorg dat dit goed gebeurd anders ook problemen met de temp.
ik heb 528I ui 99, daar zit gewoon visco op, visco gaat werken naarmate de krukas warm word, oftewel de vloeistof in de koppeling word warm en de ventilator gaat draaien, handig zelf te checken: als de auto op temperatuur is, even bijv. portomonee tegen houden(niet met handen, want als hij nog werkt liggen ze open!) als je hem tegen kunt houden is hij versleten. Visco kost tussen de 90-130 eu schat ik
hier het zelfde geval, vandaar mijn bolstaande radiateur
te warm in bijv. file bij hoge temperaturen
hier het zelfde geval, vandaar mijn bolstaande radiateur

BMW E39 maakt rijden geweldig