E36 compact geluid

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Fitch

E36 compact geluid

Bericht door Fitch » 04 jul 2011, 19:29

Hai,

Ik ben van plan mijn achterspeakers (van Nokia) die echt belabberde kwaliteit door mijn auto verspreiden te vervangen door 6x9's in de hoedenplank. Als ik de achterspeakers er uit haal, de 6x9's installeer en gewoon aansluit op dezelfde draden als de originele Nokia's waren aangesloten, kom ik dan niet in de knoei met geluid omdat de positie van de speakers is veranderd?

Daarnaast: zou het niet misschien beter zijn om de originele Nokia luidsprekers te vervangen door dezelfde maat, op dezelfde plaats? Of kan dit niet i.v.m. de maat? Ik heb namelijk verschillende fora afgestruind en kwam vaker tegen dat er geen vervangspeakers zijn (behalve BSW) die zomaar in dezelfde voorziene plaats, met dezelfde schroeven kunnen worden vastgezet.

Alvast bedankt, hoop iemand te vinden die hetzelfde aan de hand heeft gehad!

nico4790

Re: E36 compact geluid

Bericht door nico4790 » 06 jul 2011, 15:45

In mijn compact heb ik alleen de achterspreakers vervangen, gewoon door sony speakers met dezelfde diameter ik geloof 10 of 13cm. Je moet hierbij alleen een adapter stuk gebruiken. Want die nokia speakers zitten gelijmd in de apdater (bij mij teminste).

Geluid klinkt super, en de hoedenplank is nog heel. Als ik jou was zou ik niet gaan zagen in de hoedenplank, je hebt niet voor niks links en rechts ruimte ervoor.
En je zult echt niet veel verschil merken tussen 16x9 ovaal of gewoon die iets kleinere ronden.

j0eyv

Bericht door j0eyv » 06 jul 2011, 16:51

Het is inderdaad 13 cm. Ik zou ook voor inbouw gaan.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

Lex_b3

Bericht door Lex_b3 » 07 jul 2011, 17:45

de ahterspeakers zitten met een "draai" systeem, plastic haakje die al afbreken bij het ernaar kijken :)

ik heb ze vervangen door 13cm speakers, volgens mij niet eens vast, maar gewoon op zn plaats gedrukt door de stof die je weer terugstopt.

Fitch

Bericht door Fitch » 12 jul 2011, 11:42

Hmm, vreemd ! Bij mij zitten de Nokia speakers wel degelijk vast geschroefd d.m.v. twee schroeven kruislings links boven en rechts onder.. maar ik ga ze dan inderdaad vervangen door 13cm speakers, hopelijk klinkt dat wat beter, want deze boxen overstemmen echt zo ongelofelijk veel met een beetje bass..

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Audio en navigatie”