Help: Inhouden en gem. verbruik 1:10 e46 318 benzine
Re: Help: Inhouden en gem. verbruik 1:10 e46 318 benzine
Vraag: Waar kan ik het beste een nieuwe Bosch Lmm kopen en als die erin zit kan je er dan zo mee rijden of moet er iets gereset worden?
Laatst gewijzigd door jacke46 op 04 jul 2011, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Sjef, misschien is je benzinefilter vuil en laat hij te weinig benzine door. Ook kan het zijn dat je benzinepomp niet de druk levert die hij nodig heeft om goed te werken.
Het rare is dat het benzinefilter gewisseld is bij de grote beurt.
Kun je daar nog iets verkeerd aan doen?
Daarnaast zijn het rare verschijnselen, bij een slecht filter of pomp zou ik verwachten dat het permanent is en dat lijkt het niet te zijn.
Al zou het kunnen dat ik ook niet het volle vermogen haal. Maar ja, als er iets is dan let je opeens overal op en denk je van alles te horen/voelen.
Voor je LMM, ik kwam deze tegen, heb er geen ervaring mee:
http://www.onderdelenholland.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze bieden trouwens ook alternatieven aan, ik kan niet zeggen of dat slecht of goed is.
Kun je daar nog iets verkeerd aan doen?
Daarnaast zijn het rare verschijnselen, bij een slecht filter of pomp zou ik verwachten dat het permanent is en dat lijkt het niet te zijn.
Al zou het kunnen dat ik ook niet het volle vermogen haal. Maar ja, als er iets is dan let je opeens overal op en denk je van alles te horen/voelen.
Voor je LMM, ik kwam deze tegen, heb er geen ervaring mee:
http://www.onderdelenholland.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze bieden trouwens ook alternatieven aan, ik kan niet zeggen of dat slecht of goed is.
Sjef, je hebt gelijk. Ik, de leek, geeft advies over een onderwerp waar ikzelf ook niet uitkomt. Grappig en niet erg nuttig advies ben ik bang.
Wel dank voor de verwijzing naad e onderdelenshop. Ik heb begrepen dat het een lange discussie is of je de Bosch of een OEM moet gebruiken (de Pierburg is voor diesel). Ik denk dat ik voor de Bosch ga.
Wel dank voor de verwijzing naad e onderdelenshop. Ik heb begrepen dat het een lange discussie is of je de Bosch of een OEM moet gebruiken (de Pierburg is voor diesel). Ik denk dat ik voor de Bosch ga.
Als je iemand kent bij wie je " even " de LMM kunt proberen weet je het zeker.
Het is paar minuten werk.
Ik weet bijna zeker dat deze problemen door je LMM komen.
Het is paar minuten werk.
Ik weet bijna zeker dat deze problemen door je LMM komen.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Zeker een toptip Ralph, maar helaas ben ik de enige in mijn kring met dit type BMW.
Net een nieuwe besteld bij Brezan. Bijzonder vriendelijk dat ik zomaar extra korting kreeg en voor nog geen € 230 morgen een nieuwe Bosch LMM kan ophalen. Das een mooi prijsje. Op internet zijn ze duurder!
Net een nieuwe besteld bij Brezan. Bijzonder vriendelijk dat ik zomaar extra korting kreeg en voor nog geen € 230 morgen een nieuwe Bosch LMM kan ophalen. Das een mooi prijsje. Op internet zijn ze duurder!
- MrBrownstone
Gewoon ertussen plaatsen, en klaar.
hoeft niets te worden ingelezen of gereset.
Succes!!
hoeft niets te worden ingelezen of gereset.
Succes!!
BIE-EM-DOBBELJOE
Klopt. Gewoon nieuwe LMM er tussen en klaar. Geen gemopper meer van de motor, zuiniger, stiller, meer oempf.
Opgelost.
Dank voor reacties.
Opgelost.
Dank voor reacties.
Misschien een rot opmerking maar je hebt ook maar 118Pk bij 5500 toeren op een auto van 1285 kilo dat houd eigenlijk altijd wel in en het verbruik is gewoon zo hoog (volgens autoweek 11,3 l/100km of 1 op 8,8). Een beetje sportieve rijstijl maakt hier snel 1 op 6 van denk ik. Dus het verbuik lijkt me vrij normaal.
hier een m43 bij doorrijden doet hij echt geen 1 op 6
ik heb ook 316 m43 maar die loopt echt niet 1 op 6. ook niet bij flink doortrappen. hij zit eerder op zo'n 1 op 10. bc geeft 8.8/100km aan
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
#MarcoM,
Huh, 11,3ltr/100 is onzin. Of het moet gelden voor de M43 maar volgens mij heb ik een N42 en 1 op 10 gemiddeld haalde ik nog wel voordat de LMM vervangen is. Toegegeven, de fabriekswaarden van gemiddeld 7,3 ltr/100 is praktisch wel moeilijk haalbaar maar gemiddeld 8, nog watt ltr/100 is echt te doen. In de stad bij normaal rijden ongeveer gemiddeld 10 ltr/100 en op de snelweg ongeveer 7 ltr/100.
Bij iets sportiever rijden sluit ik me aan bij Crossfire: gemiddeld zo 1 op 10.
Moet wel toegeven dat de motor een te klein koppel heeft en te weinig pk's heeft en dus niet echt opgewassen is voor het gewicht van de auto. Als gevolg ligt het verbruik hoger dan nodig. Daarnaast issie gewoon langzaam en ik denk eraan om mijn 1.8ltr in te ruilen voor een jonger model 2ltr.
Huh, 11,3ltr/100 is onzin. Of het moet gelden voor de M43 maar volgens mij heb ik een N42 en 1 op 10 gemiddeld haalde ik nog wel voordat de LMM vervangen is. Toegegeven, de fabriekswaarden van gemiddeld 7,3 ltr/100 is praktisch wel moeilijk haalbaar maar gemiddeld 8, nog watt ltr/100 is echt te doen. In de stad bij normaal rijden ongeveer gemiddeld 10 ltr/100 en op de snelweg ongeveer 7 ltr/100.
Bij iets sportiever rijden sluit ik me aan bij Crossfire: gemiddeld zo 1 op 10.
Moet wel toegeven dat de motor een te klein koppel heeft en te weinig pk's heeft en dus niet echt opgewassen is voor het gewicht van de auto. Als gevolg ligt het verbruik hoger dan nodig. Daarnaast issie gewoon langzaam en ik denk eraan om mijn 1.8ltr in te ruilen voor een jonger model 2ltr.
wel fijn dat je problemen zijn opgelost, kan je weer fijn rijden in je Beemer.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
@BM-DUB, heel fijn. Motor loopt weer smooth als een naaimachientje. Weliswaar een te klein naaimachientje maar wel lekker smooth.
Moet toch nog even kwijt dat ik het verbruik teleurstellend hoog vind voor zo'n modern motortje met inspuiting en computergestuurde chips. Krijg 'm echt niet veel beter dan 1 op 10. Mijn Renault 16 TX was pittiger en zuiniger en die was uit 1975... (pk/kilo verhouding bijna gelijk). Tsss. Valt me tegen van BMW.