Airco druksensor
Airco druksensor
Weet iemand of je de airco druksensor kan vervangen zonder je AC systeem leeg te maken, bij mijn E38 kon dat namelijk wel ?
Laatst gewijzigd door Hompie op 05 nov 2012, 19:15, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Airco druksensor
Ja, dat is mogelijk
- BMWDriver27
Jeps,dat heb ik ook vervangen, mijn druksensor was ook kapoet, waarde de koelvan constant bleef draaien, so irritant was het. ff uitgelezen en idd bleek de druksensor, druksensor vervangen en probleem weg.
Mooi, weet jij toevallig waar die zit precies bij een M54 motor ?
Weet niemand waar je deze kan vinden ik zie hem niet, zit ook zo vol onder de kap
Boven je droogfles achter/onder je linker koplamp (gezien vanaf de voorkant van je auto)
Je knipperlicht eruit halen en je kan bij de stekker en wellicht ook bij de druksensor om hem te vervangen.
Je knipperlicht eruit halen en je kan bij de stekker en wellicht ook bij de druksensor om hem te vervangen.
Ik heb hem gevonden, maar kom daar met geen mogelijkheid bij, hoe is dat dan te vervangen van onderaf kan je er ook niet bij zag ik
Vandaag de druksensor vervangen van me auto, het beste om erbij te kunnen is door je rechter voorwiel eraf te halen en dan het onderste gedeelte van je wielkast bekleding los te halen, dan kan je er zo tussendoor met je hand, haal dan wel je knipperlichtunit eruit zodat je kan zien wat je doet.
1 belangrijke tip, alvorens de druksensor te vervangen, laat je airco systeem LEEG halen, mij is verteld dat je de sensor kan vervangen ZONDER je airco leeg te halen, maar dat is (bij mij in ieder geval) niet zo
Nadat ik het ventiel los draaide spoot het gas eruit, ook de lekdetectievloeistof kwam mee eruit en dat is geen leuk spul
Ik heb er een handoek tegen aan gehouden en het ventiel er in een keer uit gedraaid, daarna ben ik 3 uur bezig geweest met schoonmaken van alles met heet water, geloof me dat was geen leuk klusje, a.s zondag wordt me airco weer opnieuw gevuld bij me vaste airco servicepunt (ja met topservice zelfs op zondag)
1 belangrijke tip, alvorens de druksensor te vervangen, laat je airco systeem LEEG halen, mij is verteld dat je de sensor kan vervangen ZONDER je airco leeg te halen, maar dat is (bij mij in ieder geval) niet zo
Nadat ik het ventiel los draaide spoot het gas eruit, ook de lekdetectievloeistof kwam mee eruit en dat is geen leuk spul
Ik heb er een handoek tegen aan gehouden en het ventiel er in een keer uit gedraaid, daarna ben ik 3 uur bezig geweest met schoonmaken van alles met heet water, geloof me dat was geen leuk klusje, a.s zondag wordt me airco weer opnieuw gevuld bij me vaste airco servicepunt (ja met topservice zelfs op zondag)