1 serie 3drs(12/2010 /After Xenon (Dim+Mist Resultaat)
1 serie 3drs(12/2010 /After Xenon (Dim+Mist Resultaat)
Beste Allen,
Veel discussie(s) rond gegaan i.v.m de After Xenon Montage.
Natuurlijk is het dan ook leuk om het resultaat te laten weten en zien.
Dimlichten: Lince CANBUS H7R - 6000k (H7R lampen (Introduceert by Lince) deze hebben geen strooilicht)
Stadslicht: W5W - Lince SuperLEDs.
Mistlampen: Lince CANBUS H11 - 6000k
Persoonlijk ben ik ANTI Strooilicht! Geen R-Lampen. Geen Xenon Montage!!
Mvg,
Stef
GRAAG EVEN JULLIE MENING EN REACTIE.
Veel discussie(s) rond gegaan i.v.m de After Xenon Montage.
Natuurlijk is het dan ook leuk om het resultaat te laten weten en zien.
Dimlichten: Lince CANBUS H7R - 6000k (H7R lampen (Introduceert by Lince) deze hebben geen strooilicht)
Stadslicht: W5W - Lince SuperLEDs.
Mistlampen: Lince CANBUS H11 - 6000k
Persoonlijk ben ik ANTI Strooilicht! Geen R-Lampen. Geen Xenon Montage!!
Mvg,
Stef
GRAAG EVEN JULLIE MENING EN REACTIE.
Laatst gewijzigd door stefw1989 op 13 jul 2011, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 1 serie 3drs(12/2010 /After Xenon (Dim+Mist Resultaat)
Maak eens een foto van je lichtbeeld tegen een muur of een garagedeur ofzo... DjLeonardo kan je precies vertellen hoe (hoeveel afstand je ideaal neemt voor zo'n foto en zo), vanaf een foto als dit kunnen we niet oordelen.
Ik ben namelijk heel sceptisch, maar zou aan de andere kant juist graag zien dat het net zo goed is als jij beweert...
Ik ben namelijk heel sceptisch, maar zou aan de andere kant juist graag zien dat het net zo goed is als jij beweert...
Re: 1 serie 3drs(12/2010 /After Xenon (Dim+Mist Resultaat)
Je schijnt idd van die aparte xenon lampen te hebben voor reflector's.
Re: 1 serie 3drs(12/2010 /After Xenon (Dim+Mist Resultaat)
De H7R is een afgeleide van de D2R oem xenonlamp. Die werden gebruikt op de eerste auto's die af fabriek met xenon uitgerust werden. Deze wagens hadden ook reflectorspiegels. Daarna is men overgeschakeld op de projector's. Hier werden dan de D2S xenonlampen gebruikt in combinatie met een halve bolle lens om de verblinding tegen te gaan. Het probleem met de reflectorspiegels, is dat het onderste gedeelte van de spiegel terug omhoog schijnt. Zet je er een gewone H7 xenon kit in, zonder de afgemarkeerde stukken die de H7R wel heeft, dan gaat het licht onderaan terug omhoog schijnen, recht in de ogen van je tegenliggers. Het andere nadeel van een reflectorspiegel is dat je aflijning nooit echt heel mooi is in vergelijking met een projector.
Re: 1 serie 3drs(12/2010 /After Xenon (Dim+Mist Resultaat)
- H7R is voor reflector lampen.
- H7S is voor projector lampen (met optisch systeem/lens voor lichtbundeling).
- H7S is voor projector lampen (met optisch systeem/lens voor lichtbundeling).
Re: 1 serie 3drs(12/2010 /After Xenon (Dim+Mist Resultaat)
Leuk en aardig, maar hoe en wat betreft APK?
En graag foto betreft Sander zijn vraag..
Ben nl erg benieuwd!
En graag foto betreft Sander zijn vraag..
Ben nl erg benieuwd!

Re: 1 serie 3drs(12/2010 /After Xenon (Dim+Mist Resultaat)
@DNL:
APK krijg ik pas in 2014, dus ik demonteer even de set (Dimlicht) en monteer de Halogeen in de Units.
Komende 3 jaar kan ik dus gewoon met de Xenon Verlichting rond rijden. Niemand last van.
@Griffendahl:
Helaas heb ik even weinig tijd om komende tijd om foto/s te maken. Echter staat het overal op Internet over de R Lampen.
Daarnaast heeft niemand last van me. Aangezien ik nog geen één keer iemand heb gehad die heeft lopen seinen.
Ik beschrik wel over Automatische Hoogteregeling in mijn auto. Als ik sproeiinstallatie zou installeren zou ik APK TOP ZIJN. Maar vind ze niet mooi!
Incm met mijn M Pakket is super!
Bye Stef
APK krijg ik pas in 2014, dus ik demonteer even de set (Dimlicht) en monteer de Halogeen in de Units.
Komende 3 jaar kan ik dus gewoon met de Xenon Verlichting rond rijden. Niemand last van.
@Griffendahl:
Helaas heb ik even weinig tijd om komende tijd om foto/s te maken. Echter staat het overal op Internet over de R Lampen.
Daarnaast heeft niemand last van me. Aangezien ik nog geen één keer iemand heb gehad die heeft lopen seinen.
Ik beschrik wel over Automatische Hoogteregeling in mijn auto. Als ik sproeiinstallatie zou installeren zou ik APK TOP ZIJN. Maar vind ze niet mooi!
Incm met mijn M Pakket is super!
Bye Stef
- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: 1 serie 3drs(12/2010 /After Xenon (Dim+Mist Resultaat)
Op de foto geven je mistlampen flare dus die vallen al onder de noemer "verblindend"
WBT je dimlicht ben ik idd ook benieuwd naar een zg "output shot"
Ga maar eens in het donker voor een muur staan op een metertje of 5 a 10. Als alles idd is zoals jij het zegt moet het 2 mooie stapjes geven met daarboven een nagenoeg donkere muur.
Ik neem aan dat je deze al gezien had? (waarbij de linker koplamp natuurlijk de goeie ismet een duidelijk cutoff en een "stapje", de rechter is natuurlijk de foute waarbij geen enkele cutoff te bekennen valt en al helemaal geen "stap")

Het lijkt er overigens wel op dat je aandelen hebt in die firma oid, het zal wel niet maar zo komt het over.
WBT je dimlicht ben ik idd ook benieuwd naar een zg "output shot"
Ga maar eens in het donker voor een muur staan op een metertje of 5 a 10. Als alles idd is zoals jij het zegt moet het 2 mooie stapjes geven met daarboven een nagenoeg donkere muur.
Ik neem aan dat je deze al gezien had? (waarbij de linker koplamp natuurlijk de goeie ismet een duidelijk cutoff en een "stapje", de rechter is natuurlijk de foute waarbij geen enkele cutoff te bekennen valt en al helemaal geen "stap")

Het lijkt er overigens wel op dat je aandelen hebt in die firma oid, het zal wel niet maar zo komt het over.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Re: 1 serie 3drs(12/2010 /After Xenon (Dim+Mist Resultaat)
Onderwerp gesloten. (Delete indien mogelijk)
Re: 1 serie 3drs(12/2010 /After Xenon (Dim+Mist Resultaat)
Waarom zouden we dit topic moeten sluiten?
Te heet onder de voeten geworden?
Te heet onder de voeten geworden?
- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: 1 serie 3drs(12/2010 /After Xenon (Dim+Mist Resultaat)
We hadden het er in een ander topic over waar sygnus met relatief weinig moeite een zeer mooi resultaat neerzet mbv van een mooie retrofit. Dus ik vroeg mij af hoe het hier was vergaan. Helaas nog steeds geen output shot..... Ik was echt benieuwd naar het resultaat en had eigenlijk wel verwacht dat wij het tegendeel bewezen zouden krijgen aangezien het concept met het afdekplaatje bij een D2R lampje ook wel werkt (al is het niet ideaal)
Maar misschien bijkt het dan toch niet zo'n succes..... we zullen het wel nooit weten ben ik bang.
Maar misschien bijkt het dan toch niet zo'n succes..... we zullen het wel nooit weten ben ik bang.

BMW E90 330iA, BMW E87 118i
- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: 1 serie 3drs(12/2010 /After Xenon (Dim+Mist Resultaat)
Heeft idd de benen genomen zo te zien.
Hij heeft ook overal zijn foto's verwijderd. Ik vond echter nog een linkje van die Lince website.

Hij heeft ook overal zijn foto's verwijderd. Ik vond echter nog een linkje van die Lince website.

BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Re: 1 serie 3drs(12/2010 /After Xenon (Dim+Mist Resultaat)
@Judaz,@DJLeonardo,@DNL.
Link van de afbeelding is denk ik veranderd bij Lince, dat hij daarom niet meer werkt. Ik heb tenslotte geen link weg gehaald. Waar zou dat voor nodig zijn.
Daarnaast wil ik helemaal geen negatieve discussie(s) voeren met jullie, aangezien daar het Forum niet voor is bedoeld, moet juist in positieve zin zijn.
Echter ben ik het met jullie eens over het Strooi licht, maar ik adviseer jullie de R Lampen te gebruiken, aangezien ik zelf een pokke hekel heb aan mensen,
die mensen verblinden met die Achteraf Xenon Verlichting. Daarom heb ik zelf ook aardig lang zitten twijfelen om het te monteren.
Echter heb ik het laten doen omdat ik zelf geen verstand heb van die Electronica. Gelukkig zit een goede vriend/kennis van me in deze omgeving. (Auto's)
Daarnaast ben ik zeker weten geen ASO. Want ik heb alles erop. Automatisch Hoogteregeling alleen geen Sproei-installatie. Dus verblinding doe ik zeker niet.
De mistlampen heb ik zelf bijna nooit aan, alleen als het echt verschikkelijk slecht weer is met mist. Of soms even overdag als Dagrijverlichting.
Hopelijk heb ik jullie nu een beetje mijn mening Positief toegevoegdt!
Spreken spoedig!
Bye
Link van de afbeelding is denk ik veranderd bij Lince, dat hij daarom niet meer werkt. Ik heb tenslotte geen link weg gehaald. Waar zou dat voor nodig zijn.
Daarnaast wil ik helemaal geen negatieve discussie(s) voeren met jullie, aangezien daar het Forum niet voor is bedoeld, moet juist in positieve zin zijn.
Echter ben ik het met jullie eens over het Strooi licht, maar ik adviseer jullie de R Lampen te gebruiken, aangezien ik zelf een pokke hekel heb aan mensen,
die mensen verblinden met die Achteraf Xenon Verlichting. Daarom heb ik zelf ook aardig lang zitten twijfelen om het te monteren.
Echter heb ik het laten doen omdat ik zelf geen verstand heb van die Electronica. Gelukkig zit een goede vriend/kennis van me in deze omgeving. (Auto's)
Daarnaast ben ik zeker weten geen ASO. Want ik heb alles erop. Automatisch Hoogteregeling alleen geen Sproei-installatie. Dus verblinding doe ik zeker niet.
De mistlampen heb ik zelf bijna nooit aan, alleen als het echt verschikkelijk slecht weer is met mist. Of soms even overdag als Dagrijverlichting.
Hopelijk heb ik jullie nu een beetje mijn mening Positief toegevoegdt!
Spreken spoedig!
Bye
- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: 1 serie 3drs(12/2010 /After Xenon (Dim+Mist Resultaat)
Stef, ik denk idd dat je je geheel onterecht aangevallen voelt. Als wij (of ik) ergens sceptisch over zijn heeft dat niks met jou als persoon te maken. En ik ( en anderen) hebben jou zeker geen aso genoemd zoals judaz al zegt. De discussie hier (althans dat is de bedoeling) gaat over de techniek en (enkele daarvoor bedoelde topics daargelaten) niet over de persoon.
Dus ja, ik ben sceptisch over die lampjes en ja, ik zou graag zien dat het terecht of onterecht is.
Het is natuurlijk goed dat je die lampjes gevonden hebt en dat hier laat weten. Daar is het forum immers ook voor bedoeld. Ik denk alleen dat het slim was geweest om niet direct je mening als vaststaande kennis/advies te ventileren. Althans, dat is dan weer mijn mening. En dat zeg ik ook uit ervaring want ik heb ook weleens iets gezegd waar ik later naast bleek te zitten of waarvan ik te weinig afwist. Dat is altijd pijnlijk.
Dus ik zou zeggen: zand erover en kom maar op met dat output shot, dan kunnen we weer eens wat leren ipv bekvechten.
Dus ja, ik ben sceptisch over die lampjes en ja, ik zou graag zien dat het terecht of onterecht is.
Het is natuurlijk goed dat je die lampjes gevonden hebt en dat hier laat weten. Daar is het forum immers ook voor bedoeld. Ik denk alleen dat het slim was geweest om niet direct je mening als vaststaande kennis/advies te ventileren. Althans, dat is dan weer mijn mening. En dat zeg ik ook uit ervaring want ik heb ook weleens iets gezegd waar ik later naast bleek te zitten of waarvan ik te weinig afwist. Dat is altijd pijnlijk.
Dus ik zou zeggen: zand erover en kom maar op met dat output shot, dan kunnen we weer eens wat leren ipv bekvechten.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Re: 1 serie 3drs(12/2010 /After Xenon (Dim+Mist Resultaat)
@Judaz.
Goedkope Aftermarket (ik noem Pilot Xenon ) nou niet echt goedkoop. Je hbet zoveel verschillende soorten in omloop.
1. HID Setjes (Zonder merk)(Zo noem ik het even) gemiddeld 40 euro per set. Hier zitten meestal plastic (lamp) voetjes aan, deze gaan nooit fijn in de fitting houden op verschuiven/verschieten. Verblinding dus veel sneller. Echter gaan deze setten ook kapot.
2. Pilot en Lince, zijn toch wel de duurdere merken , echter beschrikken deze over Ijzeren voetjes, en hebben de R Lampen geintroduceert.
R Lamp is gewoon een soort Sticket die over de lamp zit (ook over de punt). Hier heb je geen verblinding mee. Zoals bij Volvo Jeep/s etc.
Indien je deze op de muur schijnt komt er een soort kruis als lichtbeeld. Natuurlijk de sticket die het e.e.a tegen houdt.
4. Nu vind ik 6000k helemaal niet vervelend in tegenstelling van: 8000,10000,12000,14000k LAMPEN.
Deze (vanaf 8000k) vind ik ook zeer kinderachtige kleuren en gewoon nep. In tegenstelling van: 6000k dat gewoon nog normaal zakelijk eruit ziet.
Want laten we eerlijk zijn dit is altijd beter (6000k of eronder) dan de gele halogeenverlichting.
Zelfs heb ik een compliment van de BMW gehad, aangezien ze weinig auto's treffen die het hebben, aangezien het verhelpen van storing te lastig is op modellen na 2010. Of je moet met Warning Cancellers en Storingskabel(s) met weerstanden gaan werken. Maar dat wil ik allemaal niet.
Heb nu gewoon een Ballast+Lamp (R) in mijn auto zitten. Zelfs Pilot moet je Weerstandkabels in monteren.
Ik snap jullie heus wel hoor! hou me ten goede. Daarom ben ik ook zo tevreden over "Lince Electronics" .
1. R-Lampen
2. Ballasten Storingsvrij.
3. Montage mogelijk (op model 2010) zonder storing(en) of eventuele weerstandkabel(s)/Warning Cancellers.
Verder heb ik weinig te maken met hen. Alleen goede vriend van mij zit daarbij.
Spreek jullie,.
Bye
Goedkope Aftermarket (ik noem Pilot Xenon ) nou niet echt goedkoop. Je hbet zoveel verschillende soorten in omloop.
1. HID Setjes (Zonder merk)(Zo noem ik het even) gemiddeld 40 euro per set. Hier zitten meestal plastic (lamp) voetjes aan, deze gaan nooit fijn in de fitting houden op verschuiven/verschieten. Verblinding dus veel sneller. Echter gaan deze setten ook kapot.
2. Pilot en Lince, zijn toch wel de duurdere merken , echter beschrikken deze over Ijzeren voetjes, en hebben de R Lampen geintroduceert.
R Lamp is gewoon een soort Sticket die over de lamp zit (ook over de punt). Hier heb je geen verblinding mee. Zoals bij Volvo Jeep/s etc.
Indien je deze op de muur schijnt komt er een soort kruis als lichtbeeld. Natuurlijk de sticket die het e.e.a tegen houdt.
4. Nu vind ik 6000k helemaal niet vervelend in tegenstelling van: 8000,10000,12000,14000k LAMPEN.
Deze (vanaf 8000k) vind ik ook zeer kinderachtige kleuren en gewoon nep. In tegenstelling van: 6000k dat gewoon nog normaal zakelijk eruit ziet.
Want laten we eerlijk zijn dit is altijd beter (6000k of eronder) dan de gele halogeenverlichting.
Zelfs heb ik een compliment van de BMW gehad, aangezien ze weinig auto's treffen die het hebben, aangezien het verhelpen van storing te lastig is op modellen na 2010. Of je moet met Warning Cancellers en Storingskabel(s) met weerstanden gaan werken. Maar dat wil ik allemaal niet.
Heb nu gewoon een Ballast+Lamp (R) in mijn auto zitten. Zelfs Pilot moet je Weerstandkabels in monteren.
Ik snap jullie heus wel hoor! hou me ten goede. Daarom ben ik ook zo tevreden over "Lince Electronics" .
1. R-Lampen
2. Ballasten Storingsvrij.
3. Montage mogelijk (op model 2010) zonder storing(en) of eventuele weerstandkabel(s)/Warning Cancellers.
Verder heb ik weinig te maken met hen. Alleen goede vriend van mij zit daarbij.
Spreek jullie,.
Bye