Luchtmassameter kapot
Re: Luchtmassameter kapot
Volgens mij win je er niks mee anders dan dattie weer gaat rijden zoals vroeguh.
Re: Luchtmassameter kapot
Je hebt gelijk, ik bedoelde eigenlijk dat hij gewoon beter oppakt over het gehele bereik.Mac schreef:Is de koppelkromme niet afhankelijk van de software in plaats van de hardware? Oftewel, als het goed is zou je er dan niets van moeten merken met chippen. Tenzij je chipt met de Bosch en daarna de Pierburg erin zet. Je zou dan wel verschil moeten kunnen voelen, maar de software is dan niet meer optimaal.Opt1mus schreef:De vermogenswinst zal imho minimaal / te verwaarlozen zijn. Wat ik echter van de Duitsers begrijp is dat hij beter laag oppakt en een mooiere koppelkromme geeft.
Ik hoop dat ook te zien op de metingen bij Supro.
Lekker theoretisch verhaal wordt het zo. Gevoelsmatig (beredenerend) moet het niet uitmaken welke je er in hebt zitten als je gaat chippen, het resultaat moet hetzelfde zijn.
Verder is de prijs 3x goedkoper als de originele Bosch en heeft de LMM volgens onze huistuner na 100.000 Km zijn beste tijd wel gehad.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: Luchtmassameter kapot
Bij mij verving de dealer die ik had ook absoluut niet voor een zelfde exemplaar... Vraag me nu steeds meer af of er verschillende Bosch exemplaren zijn of dat ik er ook een Pierburg in gekregen heb. Heb ze naast elkaar gezien, en ze waren duidelijk verschillend...
Re: Luchtmassameter kapot
Hallo allemaal,
Even een vraagje heb namelijk een 320D maar deze lijkt in te houden rond de 1800 -2000 rpm zou dit de lmm kunnen zijn of zou dit ook wat anders kunnen zijn zoals de turbodruksensor? Of is dit gewoon normaal bij deze auto's heb er totaal geen last van als ik maar 75% gas geef alleen bij volgas voel en zie ik de econometer zakken. Begreep ook dat als de lmm defect is dat de auto over het algemeen meer gaat verbruiken maar ik rij gemiddeld 1:16,5 met 18".
Groeten
S2K
Martijn
Even een vraagje heb namelijk een 320D maar deze lijkt in te houden rond de 1800 -2000 rpm zou dit de lmm kunnen zijn of zou dit ook wat anders kunnen zijn zoals de turbodruksensor? Of is dit gewoon normaal bij deze auto's heb er totaal geen last van als ik maar 75% gas geef alleen bij volgas voel en zie ik de econometer zakken. Begreep ook dat als de lmm defect is dat de auto over het algemeen meer gaat verbruiken maar ik rij gemiddeld 1:16,5 met 18".
Groeten
S2K
Martijn
Re: Luchtmassameter kapot
Tis erg moeilijk om op basis van een aantal symptomen aan te geven dat het hier of daar aan ligt.
En om nu de LMM de schuld te geven van alles.....
Zoals ik al zei kan het geen lwaad je LMM te vervangen al was het maar uit de-oude-gaat-toch-wel-een-keer-kapot reden. Pre-emptive strike zeg maar
Trouwens mijn vrouw heeft nu wel het gevoel dat de LMM wissel goed heeft gewerkt. Dus het is bij mij wel degelijk merkbaar.....gelukkig.
En om nu de LMM de schuld te geven van alles.....
Zoals ik al zei kan het geen lwaad je LMM te vervangen al was het maar uit de-oude-gaat-toch-wel-een-keer-kapot reden. Pre-emptive strike zeg maar
Trouwens mijn vrouw heeft nu wel het gevoel dat de LMM wissel goed heeft gewerkt. Dus het is bij mij wel degelijk merkbaar.....gelukkig.
Re: Luchtmassameter kapot
Nou bij mij is het nu denk ik ook zover met de lmm. Ik rijd nu bijna 100km minder op een volle tank. Als ik de Bimmer start en trek daarna de de kabel van de lmm sensor gebeurt er helemaal niks? dat klopt toch niet of wel. Want naar mijn weten moet ie dan een beetje gaan pingelen om dat ie dan de waardes niet kan lezen. of zit ik nu fout??
Re: Luchtmassameter kapot
Ik kwam een leuke link met wat testjes en grafieken mbt LMM's. Het gaat hier over Audi LMM's, maar het ding is voor BMW min of meer gelijk:
http://home.zonnet.nl/leeoscar/lmm_1.htm
http://home.zonnet.nl/leeoscar/lmm_1.htm
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
Re: Luchtmassameter kapot
need we say more.
HULDE SIEMI
HULDE SIEMI
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: Luchtmassameter kapot
Ondertussen ben ik aan het speuren naar een leverancier in DLD bij mij in de buurt. Ben benieuwd of het scheelt.
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
Re: Luchtmassameter kapot
Ja, dus. Ik heb een aanbieding gekregen beneden de 100 euro. Als er meer mensen interesse hebben in de pierburg dan kunnen die zich bij mij melden
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
Re: Luchtmassameter kapot
Ja, ik wil. Met andere woorden zou je er mij ook 1 kunnen regelen ;D . Want die van mij is ook stuk en nog altijd de eerste erin met bijna 2ton.
Re: Luchtmassameter kapot
Ik zal een topic openen voor een group buy. Dan kunnen we het hier verder weer hebben over de LMM zelf.
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
Re: Luchtmassameter kapot
Waar die zit bv. :Siemi schreef:Dan kunnen we het hier verder weer hebben over de LMM zelf.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: Luchtmassameter kapot
Hi ben weer terug van mijn zuid-europese tour met een seat leon....
Mijn bimmer rijd weer fantastisch...Even ompluggen en het was weer knallen!!!
Even wat info voor mensen die er ook een willen:
Bosch luchtmassameter LMM
De Pierburg luchtmassametersensor (LMS 7.22684.09.0) is ook te gebruiken als alternatief voor een Bosch LMM sensor.
Bosch maakt gebruik van een ruilsysteem, waarbij de Bosch LMM ( Bosch 0 280 217 121- inclusief huis) vervangen wordt. Bosch levert geen losse sensor. De oude unit gaat vervolgens retour naar Bosch (statiegeld). Het voordeel van de Pierburg LMM sensor is dat de oude huis niet gedemonteerd, en het nieuwe huis niet gemonteerd hoeft te worden (tijdwinst).
http://www.pierburg.nl/
tel: +31 (050) 549 52 00
Part nr: 7.22684.09.0
!!!Let op pak wel de nr eindigend op 09 dirt is de laatste versie.
deze LMM wordt ook voor de mercedes benz gebruikt.
Hier kan je vragen naar waar ze kunnen leveren bij jouw in de buurt dan wordt je zo door verwezen.
ik heb 124 euro betaald inc btw en de winst voor de leverancier in regio den haag.
Mijn bimmer rijd weer fantastisch...Even ompluggen en het was weer knallen!!!
Even wat info voor mensen die er ook een willen:
Bosch luchtmassameter LMM
De Pierburg luchtmassametersensor (LMS 7.22684.09.0) is ook te gebruiken als alternatief voor een Bosch LMM sensor.
Bosch maakt gebruik van een ruilsysteem, waarbij de Bosch LMM ( Bosch 0 280 217 121- inclusief huis) vervangen wordt. Bosch levert geen losse sensor. De oude unit gaat vervolgens retour naar Bosch (statiegeld). Het voordeel van de Pierburg LMM sensor is dat de oude huis niet gedemonteerd, en het nieuwe huis niet gemonteerd hoeft te worden (tijdwinst).
http://www.pierburg.nl/
tel: +31 (050) 549 52 00
Part nr: 7.22684.09.0
!!!Let op pak wel de nr eindigend op 09 dirt is de laatste versie.
deze LMM wordt ook voor de mercedes benz gebruikt.
Hier kan je vragen naar waar ze kunnen leveren bij jouw in de buurt dan wordt je zo door verwezen.
ik heb 124 euro betaald inc btw en de winst voor de leverancier in regio den haag.
Re: Luchtmassameter kapot
Is het op zich makkelijk om die voorste kap er af te halen?Opt1mus schreef:Waar die zit bv. :Siemi schreef:Dan kunnen we het hier verder weer hebben over de LMM zelf.
Want ik zie bij mij alleen 2 imbus schroeven zitten en aan de voorkant is het een soort kliksysteem ofzo?
Heb de Pierburg vandaag namelijk besteld voor 101 Euro inclusief BTW en als het niet te lastig is zou ik ik hem graag zelf willen vervangen. En wat ik er dus begrijp, is er bij deze versie van Pierburg (7.22684.09.0) geen software updat e nodig? Kan iemand dit graag bevestigen.
Alvast bedankt!!