Stinkende airco (spuitbus helpt echt niet)

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
princeofgermany

Re: Stinkende airco (spuitbus helpt echt niet)

Bericht door princeofgermany » 24 jul 2010, 12:55

Zo!

Zojuist even de verdamper gereinigd met MOTIP Airco Cleaner. Kost slecht een tientje bij de automaterialen zaak en kreeg er een mooie lange slang bij met een mooie sproeikop.

Ik heb het op de manier gedaan zoals met de foto's is aangegeven en vond het al met al goed te doen.
Ik ben benieuwd naar het resultaat!

Ik heb nog een paar puntjes betreffende de in- en uitbouw van de onderdelen:

- Let er op dat je bij de uitbouw van de rechter beweegbare klep (rechts als je ervoor staat), ook aan de bovenkant een schuifbare pal in zit. Deze moet je omhoog duwen en kun je het beste op je gevoel doen (slecht te zien). Ook bij de inbouw moet je deze weer terug schuiven, anders werkt de klep niet.
DUS controleer even na het monteren of allebei de kleppen werken. Dit is makkelijk te doen door op de dcirculatieknop te drukken.

- Het weghalen van de behuizing kan moeilijk gaan, aangezien er heel weing ruimte is om de kap weg te halen.

- Je hoeft niet perse het muizenrad te verwijderen, aangezien het heel weinig extra ruimte oplevert.

Ik hoop jullie hiermee te hebben geholpen. S

Succes ermee!

chrisE46

Bericht door chrisE46 » 24 jul 2010, 20:12

Respect voor die monteur op het filmpje, wel een beetje een hark zoals die alles eruit rukt :roll:

Ik hou het maar bij airco's vullen en op mijn werk koelcontainers fixen!

Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002

onno11

Bericht door onno11 » 25 aug 2010, 18:16

auto in detail strippen :? (http://forum.e46fanatics.com/showthread ... 987&page=3) om bij de verdamper te komen zie post 50 :zwaai:

looneytune

Bericht door looneytune » 16 jul 2011, 16:41

Ik heb ook wat last als ik de airco uitzet ruik ik een vochtige / muffe lucht....
Is dit te verhelpen door de airco te laten bijvullen ( las dat dat ongeveer 50,- euro kostte )..of moeten echt de filters vervangen worden?

crossfire

Bericht door crossfire » 17 jul 2011, 12:47

condensator die is beschimmelt moet je laten reinigen bij een airco specailist...

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 17 jul 2011, 20:23

Ja,die is niet te berijken,het vervelende is dat daarboven de kachel warmte wisselaar zit,dus je kunt er niet rechstreeks iets op spuiten.
Voor het inbouwen van een dubbel din moest is destijds een stuk uit de kachelbehuizing zagen.
Dan kom je op de warmtewisselaar,daaronder zit de condensator.

Afbeelding

Anders zou je een gaatje kunnen boren achter de radio en er iets in kunnen spuiten.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”