Het verwisselen van FL koplampen met oranje knippers voor FL koplampen (Hella) met witte knippers is toch niet zo gemakkelijk als ik gedacht had. Het eruithalen ging redelijk gemakkelijk. Ik had mijn handboek erbij liggen, dus ik verwachtte eigenlijk dat het klusje zo geklaard was. Helaas was dat niet het geval. Toen ik probeerde om de nieuwe lamp er weer in te manoevreren, bleek dat met geen mogelijkheid meer te lukken. De lamp hoort aan de onderkant in geleiders te schuiven, maar de rubber strip aan de bovenkant van de bumpercover zat in de weg. Tot overmaat van ramp lukte het me ook niet meer om de oude koplamp er weer in te zetten.
Dat was wel even balen. Dus ik heb de hulp maar ingeroepen van een garage.
Volgens het boek was het niet nodig om de bumper te verwijderen, maar toch leek dat wel noodzakelijk.
De lampen staan er nu in, al moet ik helaas constateren dat ze er niet zo strak zijn ingezet. De ene kant staat bijna een cm verder naar achter dan de andere.
Ik ben erg benieuwd of jullie deze problemen ook zijn tegengekomen bij het verwisselen van de koplampen of dat het misschien veel handiger kan?