wie rijdt er met conti sportcontact 3 18 inch?
wie rijdt er met conti sportcontact 3 18 inch?
is er iemand die met conti sportcontact 3 rijdt in 18 inch en 225 voor?
ik heb heel erg last van flatspots(platte kanten) aan de banden s'morgens dus een hobbelende auto en trillen in het stuur vanaf 80 km pu,volgens conti is dit normaal maar ik heb wel een trillende auto wat niet helemaal overgaat als de banden warm worden.
gisteren de banden nog gebalanceerd met eem apparaat met een drukrol maar dat heeft niet geholpen,dus is er iemand die ook deze problemen ervaart eventueel met een ander merk band?
ik heb de mogelikheid om andere banden te kiezen maar wat kom ik dan tegen.
het trillen is eigenlijk merkbaar geworden nadat ik meyle hd draagarmrubbers heb gemonteerd,die had ik ook op mijn vorige bmw maar dat ging wel goed die had alleen geen sportonderstel.
gr hans
ik heb heel erg last van flatspots(platte kanten) aan de banden s'morgens dus een hobbelende auto en trillen in het stuur vanaf 80 km pu,volgens conti is dit normaal maar ik heb wel een trillende auto wat niet helemaal overgaat als de banden warm worden.
gisteren de banden nog gebalanceerd met eem apparaat met een drukrol maar dat heeft niet geholpen,dus is er iemand die ook deze problemen ervaart eventueel met een ander merk band?
ik heb de mogelikheid om andere banden te kiezen maar wat kom ik dan tegen.
het trillen is eigenlijk merkbaar geworden nadat ik meyle hd draagarmrubbers heb gemonteerd,die had ik ook op mijn vorige bmw maar dat ging wel goed die had alleen geen sportonderstel.
gr hans
Re: wie rijdt er met conti sportcontact 3 18 inch?
Ik rij zelf momenteel Continental Sportcontact 3 Runflat 245/40 R18 93Y (voor en achter) met een sportonderstel, maar niets geen problemen met trillen moet ik zeggen.
Ik betwijfel dus of het echt aan het merk band ligt.
Ik betwijfel dus of het echt aan het merk band ligt.

-
Ik had ook nergens last van continu 3 met sportonderstel.
Hoeveel druk heb je in de banden? Ik reed met 2,25 voor en 2,6 achter en had 225 breed rondom
Hoeveel druk heb je in de banden? Ik reed met 2,25 voor en 2,6 achter en had 225 breed rondom
Ook ik rij met Conti Sportcontact (235/35 R 19 voor en 255/35 R 19 achter) op een E39 Touring.
Ik heb nooit een probleem met trillen gehad , (ook niet als de auto een week stil heeft gestaan).
Sterker nog is een van de betere banden in mijn ogen......(en ik heb wat merken "versleten"
)
Ik heb nooit een probleem met trillen gehad , (ook niet als de auto een week stil heeft gestaan).
Sterker nog is een van de betere banden in mijn ogen......(en ik heb wat merken "versleten"

ik rij nu met michelin ps3 en dat is toch wel een hele verbetering t.o.v de conti's minder trillen en veel betere rechtuitstabiliteit,
gr hans
gr hans
- 320i E46 1999
Heb zelf sinds een maandje 18" sportcontact 3 maar geen problemen, ben wel aan het experimenteren met bandendruk i.v.m. slome reactietijd met sturen maar dit kan ook te maken hebben met stabilisatierubbers? Als jullie tips hebben dan zijn deze uiteraard welkom.....
ik had de druk voor op 2.7 bar omdat de wangen van de conti's heel zacht zijn en daardoor de auto veel spoorgevoeliger wordt en taag stuurt,achter had ik 2.8 bar (255 breed),rubbers die slecht zijn versterkt ook dit soort problemen.
gr hans
gr hans
Ik rij met 245/30-20 voor en 285/25-20 achter, nog nooit problemen gehad.
Had je de trillingen ook voordat je de meyle hd draagarmrubbers gemonteerd hebt ?
Had je de trillingen ook voordat je de meyle hd draagarmrubbers gemonteerd hebt ?
nee voor het monteren van de meyle rubbers nooit geen problemen gehad,ik heb ze er weer onderheen gehaald en vervangen door nieuwe orginele rubbers en in combinatie met de michelin banden is het nu weer goed
gr hans
gr hans
- largeproject
- Contacteer:
bmwhans schreef:ik had de druk voor op 2.7 bar omdat de wangen van de conti's heel zacht zijn en daardoor de auto veel spoorgevoeliger wordt en taag stuurt,achter had ik 2.8 bar (255 breed),rubbers die slecht zijn versterkt ook dit soort problemen.
gr hans
Das veul Hans,BMW geeft zelf voor 1,9 aan en achter 2.2.
- largeproject
- Contacteer:
bmwhans schreef:nee voor het monteren van de meyle rubbers nooit geen problemen gehad,ik heb ze er weer onderheen gehaald en vervangen door nieuwe orginele rubbers en in combinatie met de michelin banden is het nu weer goed
gr hans
Nadat ik z\e van Hans had overgenomen had ik het zelfde probleem,bleek achteraf 1 velg krom te zijn.
Voor die tijd niet gemerkt,blijkbaar was het rubber dusdanig verrot dat die de trillinge heeft opgevangen.
Inmiddels is de velg gericht en rijd een stuk btere,hoewel ik de 15 inch toch een stuk beter voelde.