Advies - audio/navi/bluetooth - computer verwijderen?

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
renecs

Advies - audio/navi/bluetooth - computer verwijderen?

Bericht door renecs » 26 jul 2011, 13:58

Heren, een hele goede middag. Ik zit met een issue waar ik niet helemaal uitkom.
Ik kon het onderwerp niet goed aangeven/bewoorden, dus maar zo proberen.

Wat ik hoop is dat ik wat adviezen mogelijk zou kunnen krijgen omtrent het volgende probleem. (of wens)

Ik heb: E90 met Professional radio/navi, iDrive, en defecte ULF (mulf?) in de kofferbak en geluid klinkt niet mooi.
Nieuwe ULF incl software update 675 pleuries.... hoop geld, weinig extra mogelijkheden, en geen garantie dat het gaat werken? (heel bijzonder :))

Anyway.. in mijn vorige BMW had ik een Kenwood met klapscherm met alles erop en eraan. Werkt subliem en klinkt standaard al erg goed (wel met juiste speakers natuurlijk.) Deze heb ik nog liggen en kan er eventueel ook in.

Kennis van mij zegt weer, Boordcomputer buiten spel zetten (verwijderen) en een Kenwood Dubbeldin erin zetten met alles erop en eraan. Je scherm en computer werkt dan niet, maar je hebt dan wel het beste van t beste erin wat alles kan.

Wat ik eigenlijk hoop te bereiken met dit bericht, is er onder jullie iemand die hier wellicht mee te maken heeft gehad? iets soortegelijks? heeft iemand een suggestie ten aanzien van bovenstaande?

Bij voorbaat dank voor jullie advies/antwoord...
Groeten,
Rene

thamoosio

Re: Advies - audio/navi/bluetooth - computer verwijderen?

Bericht door thamoosio » 29 jul 2011, 20:44

Wat is je definitie van het beste van het beste? Want ik heb de Navi Pro met Logic7, en ik heb weinig andere auto's zo'n mooi geluid horen produceren. Natuurlijk zal het beter kunnen voor de audiofielen, maar het is écht strak geluid..

My 2ct's; Niet doen. Het potentieel van de audio is top, en je iDrive lozen lijkt me echt het domste wat je kunt doen. Ga op zoek naar iemand die kan analyseren waarom het geluid slecht is (gaat het om je audio of om het geluid bij gebruik telefoon??) en fix dat.
Spoiler: Laat zien
Beetje het effect, pijn in je knie? Been eraf!

Ralph

Bericht door Ralph » 31 jan 2012, 20:32

Ik zou het niet doen.
De boordcomputer buiten spel zetten? Je idrive met scherm heb je toch nodig om allerlei zaken in te stellen in de auto?
(verwarmings intensiteit bijv etc)
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

Kuitje87

Bericht door Kuitje87 » 16 mei 2013, 20:39

Is dat Logic 7 goed in te bouwen als ie het origineel niet heeft.
Kopen inbouwen aansluiten of valt het tegen ?
E90 320d rustig aan opleuken :)

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 18 mei 2013, 19:58

Is niet te doen, aan een complete speaker set is bijna niet aan te komen, versterkers staan er zat te koop, voor redelijk weinig,maar dan moet je nog een kabelboom zien te vinden.
Plus wat codeer werk.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Audio, navigatie en iDrive”