Inhouden/uitvallen BMW 318i.
Inhouden/uitvallen BMW 318i.
Beste mensen,
Kamp al een tijdje met het volgende probleem:
- Auto houd in (warm en koud).
- Auto valt af en toe uit voor 1 a 2 sec. en schiet gelijk weer aan. Het accu lampje brand dan ook 1 a 2 seconden. Of hij daadwerkelijk uitvalt weet ik niet. Hij hikt iig heel hard en je vliegt met je hoofd naar voren...
- Een paar keer als ik de auto startte schommelde hij onderin toeren, geen reactie op het gas, en viel vervolgens uit. Start de auto opnieuw en er is niets meer aan de hand.
Heb de auto uit laten lezen. Hij gaf een foutmelding op de laatste lamdasonde. Er zat wat corrosie in de stekker, dus is toen ingespoten met contactspray. Heb wat rondjes gereden en de storing is wel verdwenen, maar het probleem niet.
- Er is een spoel onder het gasklephuis schoongemaakt.
- Carterventilatie is nagekeken.
- Bedrading is gecheckt op breuken.
De Breeman komt met het verhaal over veertjes die in de kop zitten en wel ééns kunnen breken of scheef gaan liggen waardoor de auto tussen bepaalde toerentallen niet meer lekker loopt. Iemand hier wel eens iets van gehoord? Dit is namelijk wel een heel duur grapje, want dan moet heel de kop uit elkaar...
Heb hier veel gelezen over nokkenassensoren en denk dat dit ook wel eens het probleem kan zijn. Maar gaan deze alleen problemen opleveren bij warme motor? Want mijne houd koud ook in. Ik vervang liever eerst deze op de gok ook al geeft het uitlezen deze niet op.
Alvast bedankt!
Kamp al een tijdje met het volgende probleem:
- Auto houd in (warm en koud).
- Auto valt af en toe uit voor 1 a 2 sec. en schiet gelijk weer aan. Het accu lampje brand dan ook 1 a 2 seconden. Of hij daadwerkelijk uitvalt weet ik niet. Hij hikt iig heel hard en je vliegt met je hoofd naar voren...
- Een paar keer als ik de auto startte schommelde hij onderin toeren, geen reactie op het gas, en viel vervolgens uit. Start de auto opnieuw en er is niets meer aan de hand.
Heb de auto uit laten lezen. Hij gaf een foutmelding op de laatste lamdasonde. Er zat wat corrosie in de stekker, dus is toen ingespoten met contactspray. Heb wat rondjes gereden en de storing is wel verdwenen, maar het probleem niet.
- Er is een spoel onder het gasklephuis schoongemaakt.
- Carterventilatie is nagekeken.
- Bedrading is gecheckt op breuken.
De Breeman komt met het verhaal over veertjes die in de kop zitten en wel ééns kunnen breken of scheef gaan liggen waardoor de auto tussen bepaalde toerentallen niet meer lekker loopt. Iemand hier wel eens iets van gehoord? Dit is namelijk wel een heel duur grapje, want dan moet heel de kop uit elkaar...
Heb hier veel gelezen over nokkenassensoren en denk dat dit ook wel eens het probleem kan zijn. Maar gaan deze alleen problemen opleveren bij warme motor? Want mijne houd koud ook in. Ik vervang liever eerst deze op de gok ook al geeft het uitlezen deze niet op.
Alvast bedankt!
BMW 318i e46 Facelift.
Re: Inhouden/uitvallen BMW 318i.
Naar dealer of specialist gaan. Laat ze luchtmassameter controleren en nokkenas sensoren. Je hebt Valve tronic neem ik aan..
Laat ze met datalogger wat gegevens controleren tijdens inhouden en hikken etc.
Laat ze met datalogger wat gegevens controleren tijdens inhouden en hikken etc.
Re: Inhouden/uitvallen BMW 318i.
Hoe controleren ze dat dan? De nokkenassensor meten ze die door?
Ik heb idd de N42 valve tronic motor.
Ik heb idd de N42 valve tronic motor.
BMW 318i e46 Facelift.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 31 jul 2011, 10:18
Re: Inhouden/uitvallen BMW 318i.
Hallo,
Wij hebben met onze 318i uit 2003 exact hetzelfde probleem. Omdat de nokkenassensor als bekende "kwaal" te boek staat, heb ik deze gisteren vervangen aan de uitlaatzijde. Daarmee is het probleem helaas nog niet opgelost...
Onze auto houdt altijd een beetje in. Je merkt dat ie niet vol trekt, vooral tussen 3000 en 4000rpm. Wat opvalt is dat het uitvallen van de motor met brandend acculampje altijd optreedt na ca. 15min rijden. Soms gebeurt het dan één keer, soms meer. Daarna is het meestal over en komt alleen het inhouden nog voor.
Wij hebben de auto nog niet uit laten lezen, maar dit zal binnenkort wel moeten gaan gebeuren.
Iemand suggesties? Waarom komt dat vooral voor na ca. 15min? Is de motor dan op temperatuur waardoor er iets in de regeling verandert?
Wij hebben met onze 318i uit 2003 exact hetzelfde probleem. Omdat de nokkenassensor als bekende "kwaal" te boek staat, heb ik deze gisteren vervangen aan de uitlaatzijde. Daarmee is het probleem helaas nog niet opgelost...
Onze auto houdt altijd een beetje in. Je merkt dat ie niet vol trekt, vooral tussen 3000 en 4000rpm. Wat opvalt is dat het uitvallen van de motor met brandend acculampje altijd optreedt na ca. 15min rijden. Soms gebeurt het dan één keer, soms meer. Daarna is het meestal over en komt alleen het inhouden nog voor.
Wij hebben de auto nog niet uit laten lezen, maar dit zal binnenkort wel moeten gaan gebeuren.
Iemand suggesties? Waarom komt dat vooral voor na ca. 15min? Is de motor dan op temperatuur waardoor er iets in de regeling verandert?
BMW E46 318i Touring facelift ('03)
Re: Inhouden/uitvallen BMW 318i.
@blizz, je hebt zo te zien een hoop symptomen die ik ook had, bij mij was het de krukas sensor (n42 probleem)
http://www.bimmerportal.nl/e46-techniek ... 20248.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bimmerportal.nl/e46-techniek ... 20248.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Inhouden/uitvallen BMW 318i.
Ik had jou probleem ook gelezen Frenkz. Komt idd gedeeltelijk overeen, maar bij jou gaf hij hem later wel ineens aan bij het uitlezen? want bij mij geeft hij dus niets meer aan....
Het ziet er dus naar uit dat ik alle 3 de sensoren moet gaan vervangen.
Het probleem van de veertjes in de kop zegt dus eigenlijk niemand wat? Want dat is voor mij alleen maar een goed teken. Betekent aanzienlijk minder kosten voor mij.
Het ziet er dus naar uit dat ik alle 3 de sensoren moet gaan vervangen.
Het probleem van de veertjes in de kop zegt dus eigenlijk niemand wat? Want dat is voor mij alleen maar een goed teken. Betekent aanzienlijk minder kosten voor mij.
BMW 318i e46 Facelift.
Re: Inhouden/uitvallen BMW 318i.
Van die veertjes heb ik niet gehoord.
Ik denk dat je het beste kan beginnen met de 2 nokkenas sensoren te vervangen. Dit is een makkelijke klus wat je zelf kan doen in minder dan 30 min.
Helpt dit niet dan pas eventueel de krukas sensor, dit duurder als je het uitbesteed (is ca. 3 uur werk) (zo'n € 600 bij de dealer)
Ik heb overigens nog 2 nokkenassensoren voor een N42 motor liggen, die heb ik van iemand hier op het forum overgenomen om met bij mij te testen, maar dit hielp mij niet (was immers de krukas sensor), dus mijn oude zitten er terug in en heb ik deze over. Mocht je interesse hebben stuur me dan een PM.
Ik denk dat je het beste kan beginnen met de 2 nokkenas sensoren te vervangen. Dit is een makkelijke klus wat je zelf kan doen in minder dan 30 min.
Helpt dit niet dan pas eventueel de krukas sensor, dit duurder als je het uitbesteed (is ca. 3 uur werk) (zo'n € 600 bij de dealer)
Ik heb overigens nog 2 nokkenassensoren voor een N42 motor liggen, die heb ik van iemand hier op het forum overgenomen om met bij mij te testen, maar dit hielp mij niet (was immers de krukas sensor), dus mijn oude zitten er terug in en heb ik deze over. Mocht je interesse hebben stuur me dan een PM.
Re: Inhouden/uitvallen BMW 318i.
Bedankt voor het aanbod, maar werk zelf bij een automaterialen zaak. Dus de onderdelen zijn het probleem grotendeels niet
Nog meer meningen/ervaringen?
Nog meer meningen/ervaringen?
BMW 318i e46 Facelift.
Re: Inhouden/uitvallen BMW 318i.
Hi Blizz,
Ook ik heb net als Frenkz problemen gehad met de nokkenas en krukassensor ( idd een E46 kwaaltje ) alleen gaf dat bij mij andere problemen als wat jij aangeeft. (terug te lezen hier)
Daarbij heb jij hem uit laten lezen en gaf hij geen krukas - nokassensor storing aan dus denk dat je het ergens anders moet zoeken. (maar waar ??)
Misschien toch een probleem met je luchtmassameter (Lmm) want dan gaat hij wel "bokken" en inhouden.
Ik denk dat ze met de veren in je cilinderkop je klepveren bedoelen
Het is niet te hopen voor je dat er daar een van gebroken is want dan moet idd je kop eraf en worden "gereviseerd" wat veel geld kost.
Suc6 !!!
Ook ik heb net als Frenkz problemen gehad met de nokkenas en krukassensor ( idd een E46 kwaaltje ) alleen gaf dat bij mij andere problemen als wat jij aangeeft. (terug te lezen hier)
Daarbij heb jij hem uit laten lezen en gaf hij geen krukas - nokassensor storing aan dus denk dat je het ergens anders moet zoeken. (maar waar ??)
Misschien toch een probleem met je luchtmassameter (Lmm) want dan gaat hij wel "bokken" en inhouden.
Ik denk dat ze met de veren in je cilinderkop je klepveren bedoelen
Het is niet te hopen voor je dat er daar een van gebroken is want dan moet idd je kop eraf en worden "gereviseerd" wat veel geld kost.
Suc6 !!!
Wie niet om autorijden geeft moet geen BMW kopen !!
Re: Inhouden/uitvallen BMW 318i.
Bedankt voor je reactie invanho,
Ik twijfel over het uitlezen. Als ik Frenkz zijn topic doorlees kwam er bij hem op voorhand ook niets uit het uitlezen, maar achteraf wel? Ik denk dat als 1 van de sensoren kapot het is niet altijd uit te lezen valt.
Ik zal bij mijn specialist vragen of hij apparatuur heeft om de lmm uit te lezen.
Heb vandaag iig de 1e nokkenassensor besteld voor de uitlaatzijde. Heb net even gekeken en zie ze allebei zitten, alleen nog ff kijken of het de linker of rechter is als je ervoor staat. Ze zien er namelijk volgens mij hetzelfde uit.
Ik twijfel over het uitlezen. Als ik Frenkz zijn topic doorlees kwam er bij hem op voorhand ook niets uit het uitlezen, maar achteraf wel? Ik denk dat als 1 van de sensoren kapot het is niet altijd uit te lezen valt.
Ik zal bij mijn specialist vragen of hij apparatuur heeft om de lmm uit te lezen.
Heb vandaag iig de 1e nokkenassensor besteld voor de uitlaatzijde. Heb net even gekeken en zie ze allebei zitten, alleen nog ff kijken of het de linker of rechter is als je ervoor staat. Ze zien er namelijk volgens mij hetzelfde uit.
BMW 318i e46 Facelift.
Re: Inhouden/uitvallen BMW 318i.
bij mij was het ook de nokkenassensor/krukas, er zat olie in de stekker (het bekende probleem dus), de fouten zijn dan ook inderdaad nauwelijks te traceren, omdat de "kortsluiting" niet altijd is, en ook in recordtijd weer verdwijnt, als ik er aan denk hoeveel geld dat gekost heeft
BMW is a pleasure that you never can measure
Re: Inhouden/uitvallen BMW 318i.
Ja haha, en dat probeer ik juist net als iedereen te voorkomen!
BMW 318i e46 Facelift.
Re: Inhouden/uitvallen BMW 318i.
Heb 1 nokkenassensor vervangen, maar geen succes.
Ik breng hem nu naar een car diagnose centrum in de hoop dat hun wel iets uit kunnen lezen. Volgens mij hebben die wat betere apparatuur...
Ik breng hem nu naar een car diagnose centrum in de hoop dat hun wel iets uit kunnen lezen. Volgens mij hebben die wat betere apparatuur...
BMW 318i e46 Facelift.
Re: Inhouden/uitvallen BMW 318i.
Luchtmassameter en/of lamdazone zou ik als eerste zeggen..
Re: Inhouden/uitvallen BMW 318i.
Terug van diagnose centrum.
Ze zeggen het volgende: het vervoegen van de nokkenassen verloopt niet goed. Ze steken het op het vanos systeem.
Ze gaan dit nu reviseren...
dacht dat dit niet vaak voor kwam bij de n42 motor?
Ze zeggen het volgende: het vervoegen van de nokkenassen verloopt niet goed. Ze steken het op het vanos systeem.
Ze gaan dit nu reviseren...
dacht dat dit niet vaak voor kwam bij de n42 motor?
BMW 318i e46 Facelift.