olie lekt e46 2002

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
zyce

olie lekt e46 2002

Bericht door zyce » 01 aug 2011, 13:32

Hallo beste mensen ,
Ik kom net van een maandje Italië ga ik me auto van de carroserie gaan halen en blijkt dat een van men kabels olie lekt,heb geen idee hoe die kabel noemt of hoe ik die kan vervangen.
Ik heb al heel google afgezocht zonder succes... :s
Hieronder zal ik een foto posten waar die kabel zit alle hulp is welkom!
Men auto is een 320D e46 van 2002 de 150 pk uitvoering.

Afbeelding
Afbeelding

wat ook een handige site is voor motor onderdelen te weten voor moesten er mensen die deze site nog niet weten
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=40" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Gast op 01 aug 2011, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto's werkend gemaakt

Oxellaar

Re: olie lekt e46 2002

Bericht door Oxellaar » 01 aug 2011, 15:24

Als dat daadwerkelijk een kabel is, dan kan ik je vertellen dat daar geen olie uit komt.
Het kan er op z'n hoogst langs lopen, zou dus even verder zoeken.

Volgens mij is dat de temperatuursensor die na je intercooler zit, vlak naast je vuldop voor de olie.
Weet je zeker dat je niks gemorst hebt?
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶

ArnoldC

Bericht door ArnoldC » 01 aug 2011, 21:32

Loopt inderdaad naar de inlaatlucht temperatuursensor, deze zit in een intercoolerbuis gemonteerd. De olielekkage lijkt vanaf de sensor te komen. deze zit met een o-ring in de buis, als deze lek gaat krijg je olielekkage, omdat er altijd iets olie in het inlaattraject komt.

Oxellaar

Bericht door Oxellaar » 01 aug 2011, 22:15

Olie door het lucht gedeelte kan ja, maar zoveel?
Dan is de afdichting bij de turbo aan de rookgaszijde toch wel kapot.
Of teveel overdruk in het carter, waardoor je teveel oliedampen krijgt.
Al ligt het er natuurlijk aan waar de carterontluchting wordt ingetakt op de inlaatlucht, weet niet hoe dat zit bij een 320

zyce

Bericht door zyce » 01 aug 2011, 23:24

wat moet ik dan het beste doen ? is het zelf te repareren of moet ik em naar een garagist brengen ? ik probeer zoveel mogelijk zelf te maken maar heb nog niet zoveel ervaring ...
heb niewe drukgroep gestoke , remschijven , reactiearmen maar motor en intercoolers enz weet ik echt niets van .
bedankt voor al jullie hulp , en zou het vervangen duur oplopen of valt wel mee ?
en hoe verhelp ik die overdruk in de carter heeft het invloed op de performance van de auto als je met overdruk zit ?

zyce

Bericht door zyce » 03 aug 2011, 00:09

Oxellaar schreef:Olie door het lucht gedeelte kan ja, maar zoveel?
Dan is de afdichting bij de turbo aan de rookgaszijde toch wel kapot.
Of teveel overdruk in het carter, waardoor je teveel oliedampen krijgt.
Al ligt het er natuurlijk aan waar de carterontluchting wordt ingetakt op de inlaatlucht, weet niet hoe dat zit bij een 320
wat moet ik dan het beste doen ? is het zelf te repareren of moet ik em naar een garagist brengen ? ik probeer zoveel mogelijk zelf te maken maar heb nog niet zoveel ervaring ...
heb niewe drukgroep gestoke , remschijven , reactiearmen maar motor en intercoolers enz weet ik echt niets van .
bedankt voor al jullie hulp , en zou het vervangen duur oplopen of valt wel mee ?
en hoe verhelp ik die overdruk in de carter heeft het invloed op de performance van de auto als je met overdruk zit ?

Oxellaar

Bericht door Oxellaar » 03 aug 2011, 06:56

Nou als je al dat andere gewoon gedaan hebt zonder twijfelen....
Dan was je hier al lang aan begonnen, volgens mij is het niet meer dan een kleine afdichting die daar lekt

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”