VDO/DAYTON NAV.

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
curley

VDO/DAYTON NAV.

Bericht door curley » 15 jun 2011, 19:57

Hallo,

Weet iemand of het mogelijk is een VDO-DAYTON PC5400 te updaten?
Het systeem is van week 47-2004 en is vrij middels een supercode die ik 3 jaar geleden via de dealer heb gekregen.

Groet,

Beamer AR15

Re: VDO/DAYTON NAV.

Bericht door Beamer AR15 » 18 jun 2011, 20:46

Is heel goed mogelijk.
Maar dan alleen de kaarten, deze komen elk jaar nieuw uit.

Systeemsoftware is al enkel jaren niet meer vernieuwd.
Je kan trouwens ook een nieuwere computer eraan hangen, deze leest dan ook DVD's, ingebouwde TMC en Birdview.

Suc6.
BMW 3.18i E30
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
BMW F23, 2.20i M-sport

BertUS1

Bericht door BertUS1 » 02 aug 2011, 11:53

Nog een andere vraag

Is het mogelijk om de mute uitgang van de VDO aan te sluiten op de BMW business radio en welke draad is dit? Of is het sowieso handiger om Truus via de aparte luidspreker te laten kletsen?
Het duurde even voor ik door had waar TiAg voor stond

Dictato

Bericht door Dictato » 03 aug 2011, 22:08

Inderdaad zoals Beamer AR15 aangeeft de systeem software is al een paar jaar niet meer geupdate en de kaarten zijn nog te verkrijgen. Ik dacht dat er twee leveranciers waren die ze nog maakten, Tele Atlas en Navteq.

@ Bertus: Op de website van navigatiehelp kun je veel informatie vinden over hoe je een en het ander aansluit. Voordat je hem overnam had ik alles nog origineel via de kleine VDO box, maar ik kan me voorstellen dat het ook via de radio kan. Hier de subforum die speciaal over VDO Dyton gaat met genoeg leesvoer :)http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... m.php?f=21" onclick="window.open(this.href);return false;

BertUS1

Bericht door BertUS1 » 03 aug 2011, 22:59

Dat forum ken ik al jaren, daar heb ik al veel info van en aangegeven.Het grootste probleem is eigenlijk de plaatsing van de PC, die moet horizontaal en dat gaat dus niet in het zijvak van de touring. Ik hoor altijd graag diverse opties en meningen, maar ik ben er toch wel voor 90% over eens om toch de luidspreker te gebruiken, zodat je niet steeds een onderbroken deuntje hoort door de mute. Zou vandaag beginnen, maar had dus oppasdienst voor mijn kleindochter en tja, das ook wel heel leuk.

De PC zet ik maar onder het afdekdeel achter (of voor, tis maar hoe je het bekijkt) de afneembare vloerdeel om bij je reservewiel te komen, daar kan hij in een radioadapter netjes worden opgehangen, ik hoef toch zelden een CD te wisselen

Dictato

Bericht door Dictato » 04 aug 2011, 10:07

Precies CD's hoef je nooit te wisselen. Ik heb mijn versterker voor de sub ook daar boven het resereve wiel geplaatst, werkt goed en verstopped.

Trouwens wel leuk dat je opa bent, had ik niet verwacht:) veel plezier !

BertUS1

Bericht door BertUS1 » 04 aug 2011, 18:41

Nou, zodra iemand nog een keer zegt....."effe inbouwen" nou geloof dat dus nooit, ben al de hele middag bezig en nog geen meter opgeschoten. Kabel mooi uitgemeten, zo op het oog passend tot voor, puur vrij worstelen met de diverse afdekkingen, past de klotezooi niet, dus dan maar weer alles los, proberen langs de bestuurderskant, goddorie, zit die motorklepopener in de weg, dus dan maar middendoor, maar wat een gemiervrijerij om de kabels netjes onder die 15 cm bekleding heen te wurmen tot aan de centrale console. Nou ja morgen maar eens vastprikken en zo oh en Dictato, ik ga er blind van uit dat tie werkt :gekdoen: :gekdoen: ik heb het nog niet uitgetest.

Oftewel, tis niet altijd zo simpel als men vaak doet geloven en ik ben de eerste die er voor uitkomt dat tie best stomme dingen uithaalt

Harm78

Bericht door Harm78 » 04 aug 2011, 20:49

goddorie, zit die motorklepopener in de weg, dus dan maar middendoor
Die kun je toch met één schroefje loshalen, waarna je die hele voetsteun eraf kunt halen en het stuk plastic in de voetenbak? Ik weet het inmiddels omdat ik zaterdag zo'n VDO ding helemaal heb uitgebouwd, de kabel liep door de linker dorpel.

BertUS1

Bericht door BertUS1 » 04 aug 2011, 22:23

Ja, maar ik was het spuugzat, mijn rug hield er mee op in tegenstelling tot de regen die begon, what de heck, het zit nu mooi door de middenconsole naar voren en je ziet er niets van

Harm78

Bericht door Harm78 » 05 aug 2011, 12:39

Ik kan het me voorstellen, als het inbouwen in verhouding is met het uitbouwen... daar was ik al een halve dag mee bezig!

BertUS1

Bericht door BertUS1 » 05 aug 2011, 15:57

Maar goed, de bende zit, incl een mooi beugeltje bij de stealer, trouwens heel aardige baliemedewerker, zelfs voor een aanwaaiende motorrijder (type chopperrijder)
1 schroefje overgehouden en alles werkt, valt weer niet tegen. Ok, tis erg oldschool, maar ik hou daar wel van
Heb ik dus in Woerden wel anders meegemaakt

Dictato

Bericht door Dictato » 08 aug 2011, 06:28

Mooi dat het allemaal werkt:) . Trouwens ik een paar maanden terug nog gezien dat mensen/bedrijven de nieuwste kaarten aanboden voor een paar tientjes. Verder is het ook nog te downloaden :P

BertUS1

Bericht door BertUS1 » 08 aug 2011, 08:22

Kaarten zijn ook al geregeld, btw, de knoppenbalk....ik heb de ASC gewoon klempassend gemonteerd en twee afdekstripjes gemaakt, werkt perfect

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”