Hello DennisE90320D

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
dennisE90320d

Hello DennisE90320D

Bericht door dennisE90320d » 06 aug 2011, 16:42

Dag allemaal,

Mijn naam is Dennis, 30 jaar uit Rotterdam. Bij deze de waarschuwing dat ik nogal langdradig van stof kan zijn als het auto's betreft. Zoals jullie waarschijnlijk ook autogek, maar iedereen heeft een hobby nodig toch? :gek:

Ik kan echt genieten van auto's van alle soorten en maten, vind het bijvoorbeeld ook tof dat iemand een hele dikke Dodge Charger rijdt. Maar persoonlijk heb ik mijn voorkeuren.

Sinds 24 juni jongstleden in bezit van mijn eerste BMW... Daarvoor paar jaar Mercedes C270CDI gereden en daarvoor verkoper geweest bij Audi. Dus ja niet erg merkentrouw, maar wel allemaal in de Duitse hoek. De beste auto's komen uit Duitsland, dat moeten die Alfisti et al. wel snappen nu. Vroeger veel dik spul van Audi gereden en ook nu nog via vrienden / oudcollega's die ook een passie hebben voor auto's en natuurlijk de Nordschleife. De groene Hel is natuurlijk een mythische plek voor petrolheads. Ben er weer de 14e :) ! En toevallig heb ik vrijdag een afspraak gemaakt bij Tunex om hem te laten chippen (200 pk) :driving: ...

Mocht een ronde meerijden op de Nordschleife met een oude klant, toen ik bij Audi zat, in zijn E34 M5 geprepareerd.. :duimen:
Yes, je ziet het goed, ik heb het gefilmd.. Wat een feest om mee te rijden:
Afbeelding

Enfin, moest een diesel hebben en wilde er perse sportstoelen en een sportonderstel hebben. Het werd een Sparkling Graphite met sportstoelen maar zonder sportonderstel. Navigatie en leer vond ik minder belangrijk, maar die sportstoelen moesten er echt in.
Afbeelding

Zo kocht ik hem:
Afbeelding

Afbeelding

Dat zag er natuurlijk niet uit op stalen velgen met wieldoppen en (hoe durven ze!) ongespoten deurhendels!!! De auto was uit de lease, kortstondig in handen geweest van een handelaar met zeer slechte smaak. Getuige de chromen kentekenplaathouder en zwart gespoten achterlichten!! De BMW had potentie maar zag er nu niet uit.

In gedachten had ik hem al voor me hoe ik hem wilde hebben. Dus rechtstreeks van de verkoper naar de velgenboer gereden:
Afbeelding

Ja toch maar de breedset 18"style 162 genomen, tis niet origineel maar ik vind die gewoon erg mooi. Als banden heb ik de Vredestein Ultrac Sessanta genomen, die zaten ook op mijn vorige auto en die presteren super bij nat en het design vind ik mooi. Op mijn oude Merc zat 245 achter en nu 255 dus dat moet de wegligging nog beter van pas komen dacht ik bij mezelf...

Toch balende van het sportonderstel, de keuze gemaakt voor Eibach Pro Kit.
Dit is de auto zonder:
Afbeelding

En met de verlagingsset:
Afbeelding

Omdat er geen chromen sierlijsten op de auto zaten, ging ik voor een iets donkere look. Dus de grille en alle emblemen rondom vervangen:
Afbeelding

Andere grille en logo:
Afbeelding

Natuurlijk ook die vieze plaathouders vervangen en nieuwe kentekenplaten (zonder schroeven er doorheen deze keer) erop gezet. Terloops heb ik nog de Bimmer verwend met alle onderhoud en nieuwe remvloeistof, schijven voor en blokken v+a. Tsja hij moet wel goed rijden en goed remmen, ander heb je er niets aan. Freude am Fahren moet natuurlijk wel vet blijven!!

Volgende stap was natuurlijk die achterlichten eruit...
Afbeelding

Moest er even op wachten maar ik was wel erg blij met mijn Blacklines toen ze binnenkwamen:
Afbeelding

Afbeelding

Yep dat staat beter..

Helaas had de auto de normale koplampen met halogeen. Heb natuurlijk zitten kijken en doen voor angeleyes, maar vond xenon eerst belangrijker. De LED corona's moeten maar later komen. Uiteindelijk moet er natuurlijk wel wat te wensen over blijven, toch!

Dus vooralsnog alleen maar xenon, wel LED stadlichten en gelijk ook maar alles LED gedaan. Dus van interieur, tot kentekenverlichting, tot kofferruimte en handschoenenkastje.

Afbeelding

Uiteindelijk wil ik er nog een splitter voor op en de M3 spoiler achter. Had al zitten passen en meten:
Afbeelding

Afbeelding

Nah, kleurtje wijkt teveel af ;) Die komt later wel...

Dus maar begonnen met de deurhendels te laten spuiten en een paar lelijke plekjes aan de spotrepair over te laten. Via een beste maat van me, echt super geregeld! Als je meissie in is voor een Renault, koop hem in Leiden :tong:

Omdat er een sterretje in de ruit zat heb ik de voorruit laten vervangen door er eentje met een grijze band. Gratis, hahaha!!! Geen eigen risico.

Thanks Michel (automobielglas.nl)!
Afbeelding

Vond het ook niet zo'n prettig idee om rond te rijden zonder reservewiel. In de afgelopen 10 jaar 2x een lekke band gehad en mijn meisje ook een keer. Gewoon een schroef in de band, doe je niks aan. Dus bij de dealer maar de set besteld. Het kostte wat maar dan heb je ook wat. Sommigen zullen me voor gek verklaren, maar als er nu wat gebeurt dan kan ik binnen 10 min mijn weg vervolgen. De banden zijn dan ook niet gaar van zo'n lijmsetje en ik kan er een prop inschieten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk zit ie er nooit onder... Kan ik die set later doorverkopen.
Afbeelding

Tsja wat moet er nog gebeuren? Nou in ieder geval de chip aanstaande vrijdag bij Tunex. Natuurlijk ook bij Van Beek gekeken maar die prijs van Tunex is natuurlijk wel erg aantrekkelijk. We zullen zien. Mijn schatje gaat eerst op de rollerbank en na haar siliconenbehandeling (de chip hè, stelletje viezerikken) weer op de bank.

Ook zal die splitter erop komen, de spoiler twijfel ik nog en ik wil de ramen laten tinten. Niet te donker maar gewoon lichtjes.
Vooralsnog ziet ie er nu zo uit en updates zal ik hier posten!!!

Afbeelding

Afbeelding

Mijn eerste bon ermee binnen! Gelukkig geen hele dure... Nou ja 38 euri voor een foto?!!
Tsja hij is hier nu wel vereeuwigd. Klote cucarachas!!!
Afbeelding

Eventjes op de Autobahn. Ben benieuwd wat de top is als die chip erin zit. Dit was niet helemaaaal volgas, op papier zou het 225 moeten zijn.
Afbeelding

Nou ga er maar een eind aan breien (zei toch dat het een lang verhaal zou worden?). Vind het leuk om te genieten van het kijken naar andermans BMW's dus zal vast en zeker een meeting gaan bijwonen! :///m:

Nog ff paar voor de leuk:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou hoop dat jullie een beetje van de reportage hebben kunnen genieten :popcorn: en mochten jullie goede ideeën hebben of tips waar je zaken kan regelen, dan hoor ik deze uiteraard graag!!!

Groeten en tot de volgende update. :)

Rene08

Re: Hello DennisE90320D

Bericht door Rene08 » 06 aug 2011, 16:53

Hoi Dennis! Welkom hier. Je klinkt idd als een echte auto fanaat, en daar houden we van :)

Beens1

Bericht door Beens1 » 06 aug 2011, 17:35

Welkom Dennis!
Het is inderdaad een leuk verhaal geworden! Jij moet hier echt een showroom voor je wagen aan gaan maken!
Je wagen ziet er echt heel erg netjes uit!

Mikkie

Bericht door Mikkie » 06 aug 2011, 23:14

Leuke kar en natuurlijk een mooie binnenkomer met zo'n openingspost!

Wat ik qua binnenwerk wel zonde vind is dat je geen iDrive hebt, had het dash wat completer gemaakt. Ben benieuwd wat Tunex je gaat opleveren, staat niet overal heel goed bekend. Ben zelf met m'n E46 320d bij obd-tuning.nl geweest, erg tevreden over! Maar wie weet praat ik wel voor m'n beurt ;).

davebv
Contacteer:

Bericht door davebv » 07 aug 2011, 07:34

Mooie E90

Veel rijplezier ermee

En inderdaad ben je goed autogek !
Afbeelding

Mail voor meer informatie of kijk op http://www.paservice.nl

Ook voor (winter)banden

bofkont

Bericht door bofkont » 07 aug 2011, 09:44

Welkom, prachtig dikke wagen zeg :duimen:, mijn brooer heeft precies dezelfde kleur op zijn E90 330d.
Tunex staat idd niet zo goed bekend, vandat is Beek Racing een veel beter adres en met veel meer ervaring.
Maar grappig Audi verkoper geweest, heb zelf een tijdje een gechipte S3 gehad was een leuk bommetje, maar miste de rust van de zes in lijn dus weer terug gegaan :)
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

dennisE90320d

Bericht door dennisE90320d » 07 aug 2011, 17:50

Thanks heren voor de complimenten!!

@Mikkie: ja tuurlijk had ik I-drive willen hebben, liefst ook leer en een 335d maar helaas ook met budget te maken dus dan moet je keuzes maken.. Ik kies dan liever voor een 320d dan voor een 318d met nav enzo.. Ieder zijn eigen voorkeuren.

@Bofkont en Mikkie: ik heb ook genoeg gegoogled over Tunex en las een slechte ervaring van een Seat rijder en paar bedenkingen van lui die zelf daar geen tuning hebben gedaan en mijns insziens dan ook geen uitspraak over kunnen doen. De bedenkingen waren voornamelijk op basis van de prijs, dat deze te goedkoop was om goed te kunnen zijn (?)...

Hebben jullie concrete voorbeelden? Die hoor ik natuurlijk graag.. Ik heb eigenlijk op basis van wat de medewerker bij Van Beek zei, voor Tunex gekozen. Ik vroeg aan Van Beek of zij met standaard templates werkten en hij zei: wat zou je dan precies zou willen fijn tunen aan een diesel? Je hebt maar een beperkt aantal factoren en er zit geen race nokkenas in die een speciaal programma vereist. Toen dacht ik bij mezelf als het dan toch zo simpel is dan doe ik het wel bij Tunex voor €175 minder...

Liefst spreek ik een BMW dieselaar die 80.000 km weg heeft met Tunex software... Anybody? Eenmaal, andermaal, :gek:

Mikkie

Bericht door Mikkie » 07 aug 2011, 18:14

Poeh, ik heb toen wel gegoogled maar heb niet zo in m'n hoofd zitten waar ik het gevonden heb.

Ik weet wel dat mijn ervaring bij obd-tuning positief was. De man legde uit wat hij deed en liet het ook zien: spelen met individuele waarden om te maximaliseren. Ik was er met twee 320d's tegelijk. De custom mapping, gericht op optimalisering van de motor, leverde bij de ene auto 162pk en 360Nm op en bij de andere auto 165pk en 340Nm. Ze liepen allebei toen soepel. Natuurlijk moet je zo'n man maar op z'n woord geloven, maar ik had er wel een goed gevoel bij. Zou er zo weer terug gaan.

dennisE90320d

Bericht door dennisE90320d » 07 aug 2011, 20:09

Ja het blijft een beetje een gok vind ik, wel super dat je hem heb laten chippen! Flinke vermogenswinst... Als je zelf de auto goed onderhoudt en je vooraf netjes warm rijdt en achteraf laat afkoelen, dan geloof ik dat je best wel gas kan geven als ie lekker warm is!!

Dus kijk het vrijdag gewoon aan, ze hebben een 30 dagen niet tevreden geld terug garantie. Mocht ie niet lekker rijden, nerveus bij gas geven bijv, dan laat ik hem terug naar origineel zetten en zoek ik elders mijn heil.
Laatst gewijzigd door Rene08 op 07 aug 2011, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten

Wilfred Kries

Bericht door Wilfred Kries » 09 aug 2011, 06:41

Hoi Dennis, een mooi intro. We zijn benieuwd........6-november.
Een auto gek als ons zijn zeer trots op onze bimmers :duimen:

looneytune

Bericht door looneytune » 09 aug 2011, 17:12

Mooie intro, en mooie ( lees geen halfords ) ''tuning'''

Ben benieuwd naar de chip ervaringen !

dennisE90320d

Bericht door dennisE90320d » 09 aug 2011, 18:19

Wilfred Kries schreef:Hoi Dennis, een mooi intro. We zijn benieuwd........6-november.
Een auto gek als ons zijn zeer trots op onze bimmers :duimen:
Haha dank je!

dennisE90320d

Bericht door dennisE90320d » 09 aug 2011, 18:21

@looneytune: zal die hier zeker posten!

dennisE90320d

Bericht door dennisE90320d » 25 aug 2011, 15:46

De BMW is nu gechiptuned.

Ik rij de BMW nu wel extra netjes warm en laat hem ook extra afkoelen voordat ik de motor uitzet. Zou de zuurpruimen natuurlijk niet hun zin willen geven door met een kapotte turbo aan te komen. Enfin, ik ben in ieder geval ontzettend blij dat ik de tuning heb gedaan en van alle zaken die ik aan de auto heb veranderd, naast het volledige onderhoud dat ik heb uitgevoerd, zou ik deze qua mods als eerste hebben gedaan.

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”