Hallo,
Heeft iemand ervaring met het vervangen van deurrubbers van in mijn geval een e39 touring?
Waar kan ik deze het beste bestellen?
Groeten,
Michel
Deurrubbers
Re: Deurrubbers
Hallo beste Michel,
Wat is er aan de hand met de deurrubbers?
Zijn deze stuk of wat mag de reden zijn, om deze te vernieuwen.
Als ik deze al zou vernieuwen, dan zou ik eerst kijken bij de dealer wat deze dingen kosten, schrik dan niet van de stuks prijs, ze kunnen erg duur zijn!
Kijk vervolgens bij een goede auto demontega bedrijf, wat daar goede rubbers kosten, misschien wat rubbers van een jonger type als daar geen verschillen in zouden zitten.
Het vernieuwen, het demonteren en mmonteren is niet zo erg moeilijk, de rorpelstrip even omhoog wippen, en dan ben je er volgens mij al, en dan de kunststof bekleding van de A-stijl en de B-stijl losmaken, dit dus enkel om de voorportieren te doen.
In de protieren zitten ook nog rubbers voor de afsluiting van de auto, het is dus dubbel uitgevoerd.
Het wijst zich vanzelf uit wat er allemaal los gemaakt moet worden, dus erg ingewikkeld is het niet echt.
P.S. Ga eerst even zitten voordat je de prijs gaat opvragen, het kan misschien nodig wezen!
Het zijn speciale synthetische rubbers, dus die kunnen prijzig zijn.
Voor goed onderhoud, dan ga je in september de rubbers al verzorgen voor de winter, tegen het vastvriezen.
droog de rubbers goed, doe dit wel op een zonnige en droge dag, laat de portieren lekker open staan, en als de rubbers helemaal goed gedroogd zijn, dan neem je een dokje met wat Glycerine en dat smeer je lekker op de rubbers, dit geeft dus echt niet af, de rubbers blijven na de behandeling gewoon droog, ik gebruik dit middel al meer dan 35 jaar, nooit geen problemen.
De Glycerine is gewoon te koop bij een goede drogist, en veel heb je ook niet nodig dus.
Een ander middel is te koop bij Halfords, dat is een stick, en werkt ook erg goed.
Succes, betse Michel.
Met vriendelijke groet,
Ad
de rubbers kun je zo losmaken
Wat is er aan de hand met de deurrubbers?
Zijn deze stuk of wat mag de reden zijn, om deze te vernieuwen.
Als ik deze al zou vernieuwen, dan zou ik eerst kijken bij de dealer wat deze dingen kosten, schrik dan niet van de stuks prijs, ze kunnen erg duur zijn!
Kijk vervolgens bij een goede auto demontega bedrijf, wat daar goede rubbers kosten, misschien wat rubbers van een jonger type als daar geen verschillen in zouden zitten.
Het vernieuwen, het demonteren en mmonteren is niet zo erg moeilijk, de rorpelstrip even omhoog wippen, en dan ben je er volgens mij al, en dan de kunststof bekleding van de A-stijl en de B-stijl losmaken, dit dus enkel om de voorportieren te doen.
In de protieren zitten ook nog rubbers voor de afsluiting van de auto, het is dus dubbel uitgevoerd.
Het wijst zich vanzelf uit wat er allemaal los gemaakt moet worden, dus erg ingewikkeld is het niet echt.
P.S. Ga eerst even zitten voordat je de prijs gaat opvragen, het kan misschien nodig wezen!
Het zijn speciale synthetische rubbers, dus die kunnen prijzig zijn.
Voor goed onderhoud, dan ga je in september de rubbers al verzorgen voor de winter, tegen het vastvriezen.
droog de rubbers goed, doe dit wel op een zonnige en droge dag, laat de portieren lekker open staan, en als de rubbers helemaal goed gedroogd zijn, dan neem je een dokje met wat Glycerine en dat smeer je lekker op de rubbers, dit geeft dus echt niet af, de rubbers blijven na de behandeling gewoon droog, ik gebruik dit middel al meer dan 35 jaar, nooit geen problemen.
De Glycerine is gewoon te koop bij een goede drogist, en veel heb je ook niet nodig dus.
Een ander middel is te koop bij Halfords, dat is een stick, en werkt ook erg goed.
Succes, betse Michel.
Met vriendelijke groet,
Ad
de rubbers kun je zo losmaken
-
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 26 okt 2010, 19:06
- Locatie: Amsterdam
Re: Deurrubbers
Goede info!
Mijn binnenste deurrubbers zijn op halve hoogte van de deur ook kapot. Veroorzaakt verder geen problemen (in ieder geval geen die ik merk) maar staat natuurlijk niet zo netjes.
Mijn binnenste deurrubbers zijn op halve hoogte van de deur ook kapot. Veroorzaakt verder geen problemen (in ieder geval geen die ik merk) maar staat natuurlijk niet zo netjes.
- 523iA E39 uit 01-1998 met BRC LPG3 systeem (2010-2020)
- 525iA E60 uit 2004 (2020-...)
- 525iA E60 uit 2004 (2020-...)
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 31 jan 2010, 18:55
Re: Deurrubbers
Inderdaad, enorm bedankt voor deze goed informatie!
De deurrubbers geven geen problemen maar zijn wel op diverse plekken echt doorgesleten.
Als je de deur opent ziet het er niet echt goed uit, daarom zou ik ze eventueel willen vervangen...:-)
Nogmaals bedankt!
De deurrubbers geven geen problemen maar zijn wel op diverse plekken echt doorgesleten.
Als je de deur opent ziet het er niet echt goed uit, daarom zou ik ze eventueel willen vervangen...:-)
Nogmaals bedankt!
Re: Deurrubbers
Hallo beste Stan en 523 i touring,
Het is erg graag gedaan hoor, geen dank
Een typisch gevalletje winterschade, kapot getrokken door het vast vriezen.
Er is geen onderhoud gepleegd voor het winter seizoen.
normaal gaan deurubbers bij normaal gebruik niet stuk, het schuurt niet of iets dergelijks, er komt geen wrijving op.
Maar ga eerst een voorzichtig navraag doen indie er nieuwe rubbers gemonteerd gaan worden.
Ik zou eerst eens bij een demontage bedrijf gaan vragen voor een set.
het zal aanzienlijk schelen in de aanschaf, en kijk vooral goed of deze helemaal gaaf zijn.
Prettig weekend beste BMW vrienden.
<et vriendelijke groet,
Ad
Het is erg graag gedaan hoor, geen dank
Een typisch gevalletje winterschade, kapot getrokken door het vast vriezen.
Er is geen onderhoud gepleegd voor het winter seizoen.
normaal gaan deurubbers bij normaal gebruik niet stuk, het schuurt niet of iets dergelijks, er komt geen wrijving op.
Maar ga eerst een voorzichtig navraag doen indie er nieuwe rubbers gemonteerd gaan worden.
Ik zou eerst eens bij een demontage bedrijf gaan vragen voor een set.
het zal aanzienlijk schelen in de aanschaf, en kijk vooral goed of deze helemaal gaaf zijn.
Prettig weekend beste BMW vrienden.
<et vriendelijke groet,
Ad
Re: Deurrubbers
Beste mannen,
Wat een goede informatie hier allemaal! Bij mij zijn de rubbers aan bestuurderskant, als zowel de passagierskant versleten. De rubbers aan het chasis welteverstaan.
Zelf heb ik een creme leer interieur, dus er zijn duidelijke vlekken zichtbaar op de portieren waar water langs heeft gelopen.
Dus ik ga ze ook binnenkort vervangen!
Als je ze vervangen hebt, hoor ik wel op het forum hoe het verlopen is
mvg jefry
Wat een goede informatie hier allemaal! Bij mij zijn de rubbers aan bestuurderskant, als zowel de passagierskant versleten. De rubbers aan het chasis welteverstaan.
Zelf heb ik een creme leer interieur, dus er zijn duidelijke vlekken zichtbaar op de portieren waar water langs heeft gelopen.
Dus ik ga ze ook binnenkort vervangen!
Als je ze vervangen hebt, hoor ik wel op het forum hoe het verlopen is

mvg jefry
BMW E39 maakt rijden geweldig