bmw 323ti m3 interieur gekocht

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
rpd

Re: bmw 323ti Meet&Greet Foto's

Bericht door rpd » 14 jul 2011, 21:35

AtlasTelamon schreef:Op naar de Compact :///m: !!
Hahaha ! :P thnx

Splitter zit er inderdaad vrij goed op (niet 100% naar mijn zin), maar ik stoor me aan het kleinste kiertje en dingetje wat niet goed zit :+

Maar als deze ooit kapot gaat moet ik niets meer van polyester aan mijn auto hebben. Deze splitter is echt een rotding om te monteren omdat er heel weinig 'vlees' aan de binnenkant zit en daarnaast is het heel gevoelig voor steenslag.

Maargoed als je alles vantevoren zou weten :P

Overigens vindk de splitter ook heel mooi staan

rpd

Re: bmw 323ti

Bericht door rpd » 08 aug 2011, 15:49

Inmiddels een tijdje niet op het forum geweest, maar dat betekend niet dat ik stilgezeten heb :P

Drie weken geleden een paar nieuwe (m3) draagarmrubbers besteld, niet omdat ze versleten
waren maar omdat de draagarmrubbers van een m3 vol zijn in tegenstelling tot de
standaard draagarmrubbers

Afbeelding
links origineel, rechts m3 draagarmrubber

Diezelfde dag wou ik de koelvloeistof verversen omdat ik er een tijdje terug water bij had
gedaan omdat het pijl te laag stond. Nadat ik de tupperware plaat vanonder mijn motor had
geschroefd zag ik tot mijn grote verbazing dat mijn radiator helemaal doorhing en ook lekte aan
één kant en het isolatiemateriaal waarmee de motorplaat bekleed is was doordrenkt van de koelvloeistof.
Desondanks ligt er geen druppel koelvloeistof op de beton waar de bimmer altijd staat.

Maargoed vorige week is de radiator vervangen voor een spik splinter nieuwe, hij heeft weer een volledige beurt gehad en een nieuwe apk

spookse36

Bericht door spookse36 » 08 aug 2011, 16:30

mooie compact heb je. :duimen:
[b]ben het spaarvarken aan het vet mesten[/b]

E36 M-Style
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door E36 M-Style » 08 aug 2011, 16:35

goed bezig! :)
///M-power

NielsE36

Bericht door NielsE36 » 08 aug 2011, 20:35

Netjes hoor, merk je veel verschil met de draagarmrubbers?
Anders wil bij mijne hetzelfde wel uitvoeren ALS de draagarmrubbers tzt versleten zijn ;) .

Wel vreemd trouwens van die radiator zo plotseling. Nog een oorzaak van het lekken gevonden?

rpd

Bericht door rpd » 08 aug 2011, 23:28

NielsE36 schreef:Nog een oorzaak van het lekken gevonden?
Van de radiator bedoel je of niet? Het lekken aan de radiator kwam door een scheurtje in een leidinkje rechtsonder.

En ik merk wel degelijk verschil. Vooral als er veel spoorvorming is is het zoekerig gedrag aanzienlijk minder, om nog niet te spreken over bijna weg :P

Magoed de rubbertjes kosten 40 euro tesamen en monteren is wel ff friemelen maar als je een beetje handig bent is het piece of cake.

BMWBoii

Bericht door BMWBoii » 09 aug 2011, 10:19

Mhh, en je kunt het gewoon met die rubbertjes alleen redden? Klinkt goed dan :)

rpd

Re: bmw 323ti Hagelschade

Bericht door rpd » 11 sep 2011, 14:00

Gisterenavond zat ik met mijn vriendin op een barbecue. Het was al heel de avond in de verte
wat aan het onweren, maar we maakten ons niet al te druk want het zat ver weg.
Vanuit het niets begon het stevig te waaien, alle tafels en stoelen werden naar binnen verhuisd.

Het feest ging gezellig door in een schuur, totdat ik op een gegeven moment hagelsteentjes naar
binnen zag komen en ik dacht k*t, mijn auto staat buiten. Helaas is er ook geen mogelijkheid om
mijn auto binnen te zetten bij mijn vriendin, gezien de auto van der ouders binnen staat.

En toen ging het van kwaad tot erger, de hagelstenen werden steeds groter en uiteindelijk werden
het hagelstenen die samenklonterden en zo een grote bal vormden. Ik heb hier een voorbeeld van
een nog relatief kleine steen

Afbeelding

Ik dacht toen nu kom ik er niet meer onderuit. Na de hagelbui was ik gaan kijken naar mn auto.
Het was half 11 en het was donker, toen ik er een zaklamp op scheen, zag ik al enkele kleine putjes.
Vanmorgen ben ik in het licht alles ins goed gaan bekijken. De swift van mijn vriendin heeft de meeste
klappen opgevangen en is heel erg getroffen. Alleen al de motorkap telt meer dan 100 putjes.

Ik durfde haast niet te gaan kijken bij mijn auto. Ik denk dat er alles bij elkaar genomen zo een 200 putjes in
mn auto zitten. Motorkap, dak, achterklep, en dan nog een heleboel in mn zijschermen, bovenkant deuren en
rond het scherm van mn achterraam. ( ik zal vanmiddag een paar foto's maken )

Ik denk dat er meer dan 1000 euro schade is, alleen al aan mijn auto. Gelukkig zijn onze auto's all risk verzekerd,
ik hoop alleen dat ze straks weer net zo mooi worden als dat ze waren...

Jaapi

Re: bmw 323ti Hagelschade :(

Bericht door Jaapi » 11 sep 2011, 14:12

ZO he, gelukkig ben je er tegen verzekerd! Dit is iedere liefhebber zn angst!

SanderZuyderduyn

Bericht door SanderZuyderduyn » 11 sep 2011, 15:50

Jeetje dat is ook flink balen zeg, Gelukkig ben je verzekerd.
Wie het laatst remt, remt het hardst.

AtlasTelamon

Bericht door AtlasTelamon » 11 sep 2011, 16:55

Ook al stond je erbij is het nog lastig. Wellicht enige noodoplossing is karton erop leggen zodra het begint te hagelen of meteen gaan rijden naar een viaduct ofzo :)

Ik hoop dat het goed gefixed wordt.

BMWBoii

Bericht door BMWBoii » 11 sep 2011, 16:59

Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

Moderatoropmerking Rene08
Hahha dat is eigenlijk best een goed idee, gewoon onder een viaduct staan :)

Wat zijn je plannen rpd? laat je alleen de schade herstellen of spuit je hem er ook gelijk compleet bij over? Zoiets zou ik wel doen namelijk :P

Wel k*t jonge zoiets, en je kan er he-le-maal niks tegen doen -_-

rpd

Bericht door rpd » 11 sep 2011, 17:07

Ja als ik bij mn vriendin ben en het ziet er naar uit dat het gaat onweren gooi ik er vaak
een paar dikke gordijnen over. Das een goeie bescherming tegen hagel, maar ik denk
dat de gordijnen het ook niet hadden gered tegen deze hagelbrokken.

Ik ben zojuist bij mijn garagebedrijf geweest, daar stond een 530 die nog iets harder was
getroffen dan de mijne. Achterruit was gesprongen en voorruit gebarsten. De getaxeerde
schade was 5200 euro :gek:

johnsdale

Bericht door johnsdale » 11 sep 2011, 18:06

Mmm dat is minder man!
Hoop dat het snel gefixt is voor je!!

Dcreator

Bericht door Dcreator » 11 sep 2011, 19:01

damnn,
dan hebben we hier geluk gehad!!
veel sterkte en succes met het herstel! :hug: