Gisterenavond zat ik met mijn vriendin op een barbecue. Het was al heel de avond in de verte
wat aan het onweren, maar we maakten ons niet al te druk want het zat ver weg.
Vanuit het niets begon het stevig te waaien, alle tafels en stoelen werden naar binnen verhuisd.
Het feest ging gezellig door in een schuur, totdat ik op een gegeven moment hagelsteentjes naar
binnen zag komen en ik dacht k*t, mijn auto staat buiten. Helaas is er ook geen mogelijkheid om
mijn auto binnen te zetten bij mijn vriendin, gezien de auto van der ouders binnen staat.
En toen ging het van kwaad tot erger, de hagelstenen werden steeds groter en uiteindelijk werden
het hagelstenen die samenklonterden en zo een grote bal vormden. Ik heb hier een voorbeeld van
een nog relatief kleine steen
Ik dacht toen nu kom ik er niet meer onderuit. Na de hagelbui was ik gaan kijken naar mn auto.
Het was half 11 en het was donker, toen ik er een zaklamp op scheen, zag ik al enkele kleine putjes.
Vanmorgen ben ik in het licht alles ins goed gaan bekijken. De swift van mijn vriendin heeft de meeste
klappen opgevangen en is heel erg getroffen. Alleen al de motorkap telt meer dan 100 putjes.
Ik durfde haast niet te gaan kijken bij mijn auto. Ik denk dat er alles bij elkaar genomen zo een 200 putjes in
mn auto zitten. Motorkap, dak, achterklep, en dan nog een heleboel in mn zijschermen, bovenkant deuren en
rond het scherm van mn achterraam. ( ik zal vanmiddag een paar foto's maken )
Ik denk dat er meer dan 1000 euro schade is, alleen al aan mijn auto. Gelukkig zijn onze auto's all risk verzekerd,
ik hoop alleen dat ze straks weer net zo mooi worden als dat ze waren...