Peter's e36 325i voor circuit
Re: Peter's e36 325i voor circuit
@ mantisnl
@Griffendahl dat is dan eigenlijk wel teveel om achter me vec te hangen, das mooi balen, kzag al een mooi totaal plaatje in me ogen.
@Griffendahl dat is dan eigenlijk wel teveel om achter me vec te hangen, das mooi balen, kzag al een mooi totaal plaatje in me ogen.
bmw e36 coupe, 325i met vanos, 5v. handbak, bwj: 1994.
If in doubt, Full throttle!
If in doubt, Full throttle!
Re: Peter's e36 325i voor circuit
peet, als je mijn auto ziet... die is ook straat legaal. net aan hoor maar hij is legaal, zelfs kwa uitstoot kwam ie dr nog ruimschoots doorheen!
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Re: Peter's e36 325i voor circuit
nou wil ik me vloerbedekking uit me auto trekken maar nu zit daaronder een kabel goot. dit heb ik bij andere niet gezien, knippen in de kabelboom wil ik eigenlijk niet dus hoe kan je dit dan het best weg werken.
ik zit er zelf aan te denken om me bekleding (vloerbedekking) te laten zitten tot onder de (voor)stoelen.
daarnaast zit ik te kijken voor kuipstoelen en wil dan graag een slede onder me stoel, maar kom je met universele sledes niet erg hoog te zitten, misschien iemand hier ervaring mee.
en er zit in kuipstoel ook nogal prijsverschil maar ik hoef er geen een met keuring, moet je dan verder nog ergens opletten of alleen dat ie lekker zit.
gr peter
ik zit er zelf aan te denken om me bekleding (vloerbedekking) te laten zitten tot onder de (voor)stoelen.
daarnaast zit ik te kijken voor kuipstoelen en wil dan graag een slede onder me stoel, maar kom je met universele sledes niet erg hoog te zitten, misschien iemand hier ervaring mee.
en er zit in kuipstoel ook nogal prijsverschil maar ik hoef er geen een met keuring, moet je dan verder nog ergens opletten of alleen dat ie lekker zit.
gr peter
bmw e36 coupe, 325i met vanos, 5v. handbak, bwj: 1994.
If in doubt, Full throttle!
If in doubt, Full throttle!
Re: Peter's e36 325i voor circuit
Peter,
Ik heb mijn stoelen ook gewoon uitgekozen op hoe ze zaten. Dat is het belangrijkste. De mijne hebben toevallig wel FIA keur, maar de meeste kuipen hebben dat ook. Ik heb QSP 6-punts gordels met FIA keur. Zijn niet de duurste en toch goed.
De kabel die je tegenkomt is van je accu naar de motor. Ik heb de kabel gewoon zo laten zitten. Geen probleem. Kijk anders maar in mijn topic.
Voor die sledes, dat is wel te doen maar die zijn prijzig. Kijk anders eens op nurburgring.nl daar staan een hoop van dit soort projecten. Anders is bmwdriversclub.nl ook een mooi naslag werk.
Ik heb vaste steunen op mijn stoelen gemonteerd op een stalen plaat. Want de kuipen zijn smaller dan je normale stoelen, dus je standaard montagepunten gaan meestal niet werken.
Suc6 en vraag maar als je er niet uitkomt. Ik kan wel foto's voor je maken als je het handig vindt.
Groet
Arjan
Ik heb mijn stoelen ook gewoon uitgekozen op hoe ze zaten. Dat is het belangrijkste. De mijne hebben toevallig wel FIA keur, maar de meeste kuipen hebben dat ook. Ik heb QSP 6-punts gordels met FIA keur. Zijn niet de duurste en toch goed.
De kabel die je tegenkomt is van je accu naar de motor. Ik heb de kabel gewoon zo laten zitten. Geen probleem. Kijk anders maar in mijn topic.
Voor die sledes, dat is wel te doen maar die zijn prijzig. Kijk anders eens op nurburgring.nl daar staan een hoop van dit soort projecten. Anders is bmwdriversclub.nl ook een mooi naslag werk.
Ik heb vaste steunen op mijn stoelen gemonteerd op een stalen plaat. Want de kuipen zijn smaller dan je normale stoelen, dus je standaard montagepunten gaan meestal niet werken.
Suc6 en vraag maar als je er niet uitkomt. Ik kan wel foto's voor je maken als je het handig vindt.
Groet
Arjan
Re: Peter's e36 325i voor circuit
Hoe remmen die schijven van ebc mijn schijven wil ik ook gaan vervangen namelijk
Re: Peter's e36 325i voor circuit
arjan, bedankt oor de tips,
maar wat betreft de kabels, ik heb onder me bestuurders stoel een kabelgoot ik wil niet dat ik daar me poten op moet zetten.
heb ook ergens een traanplaatje gezien, maar dnek dat ik gewoon me bekleding laat zitten tot onder me stoel.
ik zal je links eens bekijken.
@jkbmw opzich is dit remsysteem wel goed, alleen ik heb nog lopen klote met ontluchten etc. dus op circuit heb ik het nog niet echt getest.
daarnaast is me abs kapot en heb nu dus wel eens dat me remmen blokkeren zelfs een keer aan de voorzijde, maar dan moet ik nog wel wat aan de gewichtsverdeling doen en aan het onderstel het een en ander wijzigen.
als ie straks wat strakke ligt dus minder gaat hangen en dus beter zijn grip houd moet het toch wel goed komen.
gr peter
maar wat betreft de kabels, ik heb onder me bestuurders stoel een kabelgoot ik wil niet dat ik daar me poten op moet zetten.
heb ook ergens een traanplaatje gezien, maar dnek dat ik gewoon me bekleding laat zitten tot onder me stoel.
ik zal je links eens bekijken.
@jkbmw opzich is dit remsysteem wel goed, alleen ik heb nog lopen klote met ontluchten etc. dus op circuit heb ik het nog niet echt getest.
daarnaast is me abs kapot en heb nu dus wel eens dat me remmen blokkeren zelfs een keer aan de voorzijde, maar dan moet ik nog wel wat aan de gewichtsverdeling doen en aan het onderstel het een en ander wijzigen.
als ie straks wat strakke ligt dus minder gaat hangen en dus beter zijn grip houd moet het toch wel goed komen.
gr peter
bmw e36 coupe, 325i met vanos, 5v. handbak, bwj: 1994.
If in doubt, Full throttle!
If in doubt, Full throttle!
Re: Peter's e36 325i voor circuit
Met die universele sledges kom je een heel stuk hoger te zitten, ik weet niet hoe groot je bent maar ik zou dan niet in de auto passen met mijn helm op
Re: Peter's e36 325i voor circuit
ABS heb je toch niet nodig op het circuit;-) Kwestie van goed kunnen remmen lijkt mij.
Re: Peter's e36 325i voor circuit
dat weet ik niet, het lijkt mij idd ook niet dat je voor elke bocht op je abs moet remmen maar ik wil toch wel goed kunnen vertragen en als ie dan gaat slippen is het denk ik wel lekker dat de abs het doet.
ik moet er gewoon met verlagen en gewichtsverdeling voor gaan zorgen dat ie z'n grip houd en dan gaat het wel goed komen denk.
ik weet niet hoe anderen het doen met druk op de achterwielen, hoe meer je de auto stript hoe meer de gewichtsverdeling verslechterd lijkt mij.
ik moet er gewoon met verlagen en gewichtsverdeling voor gaan zorgen dat ie z'n grip houd en dan gaat het wel goed komen denk.
ik weet niet hoe anderen het doen met druk op de achterwielen, hoe meer je de auto stript hoe meer de gewichtsverdeling verslechterd lijkt mij.
Laatst gewijzigd door Rene08 op 08 aug 2011, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
bmw e36 coupe, 325i met vanos, 5v. handbak, bwj: 1994.
If in doubt, Full throttle!
If in doubt, Full throttle!
Re: Peter's e36 325i voor circuit
Ik rijd zonder abs op het circuit, vind ik een stuk fijner
Re: Peter's e36 325i voor circuit
Nou ik denk dat het een kwestie van proberen is!
In principe blokkeren je remmen omdat je te snel erop trapt, nu weet ik wel op het circuit gaat alles heel snel maar je bent een knappe jongen als je met 200 aan komt rijden dat je wielen gaan blokkeren.
Als dat toch gebeurd probeer de druk op te bouwen, dus steeds harder remmen zo bouw je de druk op en is er minder kans op blokkeren.
Nu heb ik 0,0 ervaring op het circuit maar racede vroeger vaak op straat ( sorry jongens ) en ook zonder abs maar me wielen blokkeerde niet. Dus gewoon proberen zou ik zeggen.
In principe blokkeren je remmen omdat je te snel erop trapt, nu weet ik wel op het circuit gaat alles heel snel maar je bent een knappe jongen als je met 200 aan komt rijden dat je wielen gaan blokkeren.
Als dat toch gebeurd probeer de druk op te bouwen, dus steeds harder remmen zo bouw je de druk op en is er minder kans op blokkeren.
Nu heb ik 0,0 ervaring op het circuit maar racede vroeger vaak op straat ( sorry jongens ) en ook zonder abs maar me wielen blokkeerde niet. Dus gewoon proberen zou ik zeggen.
Re: Peter's e36 325i voor circuit
Abs+Slip=vangrail
Re: Peter's e36 325i voor circuit
+1
ps het is ook nog is leuker zonder abs
helemaal mee eens, ik rij ook zonder ABS. de enige bocht waar ik nog wel eens wil blokkeren is aankomen tarzan bocht. maar dat blijf je altijd houden en dat is deel van de sport. heb nogal wat mensen met abs flink hard eraf zien gaan omdat ze dachten dat het hielp met het remmen... niet echt dus! ik zeg slopen die ABSDrost schreef:Ik rijd zonder abs op het circuit, vind ik een stuk fijner
ps het is ook nog is leuker zonder abs
Laatst gewijzigd door Rene08 op 08 aug 2011, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
- pascalmartini
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 21 aug 2009, 17:39
- Contacteer:
Re: Peter's e36 325i voor circuit
Waar ga je die rolkooi vandaan halen? Mooie wagen. Hou hem heel
BMW 318IS Coupe
BMW 323i Coupe Aut
BMW 325i Coupe
BMW 520i
BMW 325 Coupe
Heden:
BMW 523i
BMW 323i Coupe Aut
BMW 325i Coupe
BMW 520i
BMW 325 Coupe
Heden:
BMW 523i
Re: Peter's e36 325i voor circuit
voor een kooi moet ik nog gaan kijken, wil eigenlijk ook een schroefkooi plaatsen waarbij me dashboard heel blijft.
ik rij af en toe me de vrijrijden organisatie en daar mag je in de toer klasse geen kooi hebben, dus daar wacht ik even mee tot volgend jaar.
ik ben nu wel bezig met kuipstoelen, alleen weet ik niet hoe ik gordels moet gaan gebruiken zonder kooi (waar dus een stang bij zit waar de gordels aan kunnen).
misschien iemand een foto hoe je 4 of 6 punt gordels kan plaatsen.
ik heb nu de gehele bekleding eruit en ben nog even bezig met de bitumen, opzich gaat het wel alleen vraag ik me af en toe af waarom ik het er eigenlijk uithaal.
als ik dat af heb zal ik weer is wat foto's plaatsen.
ik rij af en toe me de vrijrijden organisatie en daar mag je in de toer klasse geen kooi hebben, dus daar wacht ik even mee tot volgend jaar.
ik ben nu wel bezig met kuipstoelen, alleen weet ik niet hoe ik gordels moet gaan gebruiken zonder kooi (waar dus een stang bij zit waar de gordels aan kunnen).
misschien iemand een foto hoe je 4 of 6 punt gordels kan plaatsen.
ik heb nu de gehele bekleding eruit en ben nog even bezig met de bitumen, opzich gaat het wel alleen vraag ik me af en toe af waarom ik het er eigenlijk uithaal.
als ik dat af heb zal ik weer is wat foto's plaatsen.
bmw e36 coupe, 325i met vanos, 5v. handbak, bwj: 1994.
If in doubt, Full throttle!
If in doubt, Full throttle!